Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått tid den 29 Oktober till en ortoped, på en klinik som jag inte gillar (remitterad dit från min klinik), Funderar på om man ska efter någonstans där jag känner mig trygg med hur allt hanteras. Någon som kan rekommendera något i Stockholmsområdet om omnejd? Dom bör ha MR på kliniken med.

Har fått tid den 29 Oktober till en ortoped, på en klinik som jag inte gillar (remitterad dit från min klinik), Funderar på om man ska efter någonstans där jag känner mig trygg med hur allt hanteras. Någon som kan rekommendera något i Stockholmsområdet om omnejd? Dom bör ha MR på kliniken med.
Svårt sånt där, tycker ofta att det är just de större klinikerna som känns problematiska att åka till. Håller tummarna för att de hittar nått som inte är allvarligt!

Svårt sånt där, tycker ofta att det är just de större klinikerna som känns problematiska att åka till. Håller tummarna för att de hittar nått som inte är allvarligt!

Det är skitsvårt. För nu är reflexerna i hans ben som vanligt när jag kollat idag. Rörelsestörningen som jag nu sett har funnits där sedan 10 veckor minst (har bara inte sett den men kikade igenom filmer nu). Så frågan är om reflexerna var nedsatta pga att han fått någon smäll i fredags och att dennnu har vilats bort och att rörelsestörningen kanske är något muskelrelaterat.

Det är skitsvårt. För nu är reflexerna i hans ben som vanligt när jag kollat idag. Rörelsestörningen som jag nu sett har funnits där sedan 10 veckor minst (har bara inte sett den men kikade igenom filmer nu). Så frågan är om reflexerna var nedsatta pga att han fått någon smäll i fredags och att dennnu har vilats bort och att rörelsestörningen kanske är något muskelrelaterat.
Hoppas verkligen, det vore ju jätteskönt om det var två småsaker istället för nått allvarligt!!

Hoppas verkligen, det vore ju jätteskönt om det var två småsaker istället för nått allvarligt!!

Ja det gör jag med! Han har ju inte ont någonstans när man klämmer igenom rygg och bakbenen. MR måste vi ju göra för att vi inte kan hitta någon förklaring på röntgen, senor och ligament.

Han kan ju ha blivit trampad på som liten valp tex. Och så gjort sig illa i fredags.

Positivt är ju dock att jag lär slippa oroa mig för HD röntgen för han ser fri ut på den bilden.

Enligt vet så får han ju röra sig som vanligt men inte brottas med andra hundar för säkerhetsskull.

Idag har Frank varit på sin livs första grytträning! Tränaren tyckte att han var duktig och han visste definitivt vad han skulle göra och låg på bra. Däremot behöver han komma igång och skalla, han morrar mest nu. Men jag blev rekommenderad att låta honom smälta intrycken och komma tillbaka i vår iom att säsongen är slut nu. Vi körde bara en rak öppen gång precis intill grävlingen idag iom att Frank är helt "nybörjare", så det får bli mer ordentlig träning till våren istället. Kommer han igång med skallet bör han förhoppningsvis kunna klara ett grytanlagsprov nästa säsong :).

Finns bara MR på Albano (skitkass MR), Bagis, SLU och Strömsholm av de djursjukhus i närheten. MR är verkligen inget de flesta kliniker har.
Ortopeder finns det däremot en drös. Du måste ju inte träffa en ortoped på en klinik med MR? Alla kan ju remittera för en MR.

Finns bara MR på Albano (skitkass MR), Bagis, SLU och Strömsholm av de djursjukhus i närheten. MR är verkligen inget de flesta kliniker har.
Ortopeder finns det däremot en drös. Du måste ju inte träffa en ortoped på en klinik med MR? Alla kan ju remittera för en MR.

Jag trodde först att min vet skulle remittera oss direkt till MR men har nu blivit remitterad till ortoped istället. Då kanske man kan hitta en bra ortoped och sen bli skickad till MR, har dock aldrig varit hos ortoped så jag vet ej vart jag ska vända mig liksom.

Jag trodde först att min vet skulle remittera oss direkt till MR men har nu blivit remitterad till ortoped istället. Då kanske man kan hitta en bra ortoped och sen bli skickad till MR, har dock aldrig varit hos ortoped så jag vet ej vart jag ska vända mig liksom.
Albano har väl en av landets bästa har jag för mig.

Har inte ens hund än och märker redan av de vänner och släkt dit man inte kommer vara välkommen med hund. Jag har full respekt för att man inte vill ha en hund i sitt hus, men jag har inte valt att skaffa hund för att lämna henne till hundvakter varje helg.
Så man får väl bli den där människan som sitter ensam på lördagskvällen, men det är det värt.

Bonde söker fru, en av killarna tog med sina tjejer till att valla får på gruppdejten. Ett dejttema i @Migo s smak kanske? :p

Min sambo tog med mig på ett L-test på tredje dejten. Där var jag såld! :D
Eller den värsta dejten en kan tänka sig. Jag tycker det är lite problematiskt att valla som underhållning med 7 pers som har noll koll (även om hunden och instruktören förhoppningsvis har det)

Eller den värsta dejten en kan tänka sig. Jag tycker det är lite problematiskt att valla som underhållning med 7 pers som har noll koll (även om hunden och instruktören förhoppningsvis har det)
Åh nu måste jag ju titta på skiten.... Låter problematiskt ja...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar