Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick en handfull skräckhistorier från en veterinär för ett tag sedan, om vilka skador de får in på just huskys. Inte relaterade till drag som man kan hoppas, utan om självskadebeteenden och konsekvenser av att de varit inlåsta och skadat sig i desperata försök att ta sig ut. Knäckta käkben osv....

Fruktansvärt :cry:

Jag fick en handfull skräckhistorier från en veterinär för ett tag sedan, om vilka skador de får in på just huskys. Inte relaterade till drag som man kan hoppas, utan om självskadebeteenden och konsekvenser av att de varit inlåsta och skadat sig i desperata försök att ta sig ut. Knäckta käkben osv....

Japp. Det är det där jävla, "hunden blir vad man gör den till". :rage:

Alltså... vi har nått stadiet där öronen börjar bli dråpliga, men det här är nog det värsta jag sett :eek:
22281615_10155172027713666_8523832290841449526_n.jpg

Idag ska jag för kanske andra eller tredje gången i år äta ute på stan med kompisarna! :love:

Jag är ju aldrig i stan annars. Eller i något köpcentrum. Eller på cafén. Mitt liv spenderas i en triangel mellan lägenheten, skogen och brukshundsklubben :rofl: Med mataffären, djurbutiken och tävlingar som regelbundna avstickare :angel:

Hundarna har fått sin mat, de är rastade, pappa tar in dem till honom när han kommer hem och kvällsrastar (vi bor grannar) så jag bara kan njuta av att hänga med vännerna :heart

Herregud så sega Norskarna är med avläsning och införsel på dogweb. Cobra röntgades den 19/9 och vi väntar ännu på resultatet. Ägarna har ringt och frågat vad som händer. 2-3 veckor är tydligen standard :meh:

Gripa började idag löpa, för andra gången, innan hon ens fyllt 1 år :D
Kan inte vara helt vanligt på schäfer..

Nåja, hon har städat bra änsålänge så jag hoppas det fortsätter så. Märkte det överhuvudtaget inte försen Viggo började vifta på svansen när hon luktade på honom.

Om någon vecka kommer jag vilja strypa Viggo. Ser fram emot det :laugh:

Gripa började idag löpa, för andra gången, innan hon ens fyllt 1 år :D
Kan inte vara helt vanligt på schäfer..

Nåja, hon har städat bra änsålänge så jag hoppas det fortsätter så. Märkte det överhuvudtaget inte försen Viggo började vifta på svansen när hon luktade på honom.

Om någon vecka kommer jag vilja strypa Viggo. Ser fram emot det :laugh:

Det är väl vanligt att just schäfertikar löper ofta?

Det förekommer även "extralöp" hos unga tikar i tätt inpå första löpet om det inte blev någon ägglossning första gången, så det kan också vara en orsak :).

Det är väl vanligt att just schäfertikar löper ofta? Den förekommer även "extralöp" hos unga tikar i tätt inpå första löpet om det inte blev någon ägglossning första gången.

Ofta tycker jag inte att det är. Är ju 5 månader sen hon löpte och det tror jag nog är ganska normalt. Men har nog aldrig hört om någon schäfertik som löpt så tidigt och två gånger innan 1 års ålder. Men då kanske det inte är ovanligt då? :)

Ofta tycker jag inte att det är. Är ju 5 månader sen hon löpte och det tror jag nog är ganska normalt. Men har nog aldrig hört om någon schäfertik som löpt så tidigt och två gånger innan 1 års ålder. Men då kanske det inte är ovanligt då? :)

Jag vet inte hur ofta de schäfertikar som löper ovanligt ofta gör det, drog mig bara till minnes att det förekommer hos schäfer. Men 5 månader låter ju inte extremt tätt på något vis nej :). Missade att det var såpass långt emellan, då är det nog inte ett "extralöp" utan två helt normala.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar