vallhund
Trådstartare
Efter en vecka?Liksom...hur tänkte han här?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Efter en vecka?Liksom...hur tänkte han här?
Eller hur!Efter en vecka?
Liksom...hur tänkte han här?
Nej, samtliga är minus kulor.
Gummikulor låter som ett alternativ! Då kanske man kan få dem grå också? Men... Sparkas de?
Nu mår jag lite illa.I give you... truck nuts!
Nu mår jag lite illa.
... och vem sålde den, till någon som så tydligt inte hade en plan för det?
Fast det där går inte att veta. Vi har blivit blåsta av en valpköpare som sålde tiken nästa dag!
Vi hade ingen aning. En del visar sig inte vara de man trodde. Denna slutade svara på kontakt rätt omgående. Det hela uppdagades när kullen blev kallade till MH. Då hade väl kvinnan tröttnad på våra samtal och svarade. Hon hade gett bort tiken dagen efter till sin dotter, som i sin tur lämnade in den på ett hundstall...vilket stall viste hon ej. Detta var hennes storry. Men det var ljug. Vi har hittat gamla kontaktuppgifter till en som stått registrerad som ägare (står fortfarande) och enligt henne hittde hon en annons på blocket där de sökte jourhem till en valp pga...tada...allergi!
Hon ställde upp men valpen dumpades där. Då var den 10 v. Efter 8 mån var den fortfarande kvar och kvinnan gick ej att få tag på. En dag låg påskrivna papper om ägrbyte i posten. Tjejen reggade hunden på sig men ville aldrig ha tiken mer än för ett kortare tag som jourhem så ännu än gång åkte Axa ut på Blocket. Inte ens ett år gammal
Hon finns inte reggad någon stans. Hon såldes till en kille i ca 25-årsåldern i Stockholmstrakten. Om han har kvar henne så ska han vara runt 30 nu och Axa 6 år.
Hon är den enda av våra uppfödningar som är oröntgad och inte MH-beskriven.
Kvinnan grundlurade oss verkligen. Åkte ända från Stockholm och hit, hade talets gåva och sa allt rätt. Var tom borta på hundtjänstbutiken och shoppade loss för lika mycket som valpen kostade. Vi kunde aldrig drömma om att någon skulle göra sig allt det besväret för att sen göra såhär
@Voff Oj! Men fy vad hemskt.
Jag måste läsa igen, fattar inte vad hon "vann" på detta - jag menar då pengar, men hur? Eller var det så pinsamt att kontakta er för att hon ångrat sig att hon hellre skickade valpen vidare? Vilket mysterium.
Hon vann inte ett skit. Hon betalade fullpris för en hund som hon gav bort!!!
Och hade sen utrustning, bla en splitter ny Mim-bur till lika stort värde.
Hon var väl bara stendum
Och det var en riktigt lovande tik så vi hade köpt tillbaka den direkt om hon hade ringt oss men hon klippte all kontakt direkt.
En annan uppfödarbekant kom hem en dag och hade fått en hund fastknuten i sitt äppleträd. Det var en hund de sålt några månader tidigare. Långt ifrån alla vill erkänna att de inte orkar med hunden
Jag fick en handfull skräckhistorier från en veterinär för ett tag sedan, om vilka skador de får in på just huskys. Inte relaterade till drag som man kan hoppas, utan om självskadebeteenden och konsekvenser av att de varit inlåsta och skadat sig i desperata försök att ta sig ut. Knäckta käkben osv....Jag har tyvärr sett 3-4 stycken huskys i varierande valpålder på blocket de senaste veckorna för att man inte haft tid att aktivera dem. Så himla sorgligt, huskyns vackra utseende är verkligen inte till dens fördel om man säger så
Jag har tyvärr sett 3-4 stycken huskys i varierande valpålder på blocket de senaste veckorna för att man inte haft tid att aktivera dem. Så himla sorgligt, huskyns vackra utseende är verkligen inte till dens fördel om man säger så
Ja. Slående sällan är det reggade BCs som omplaceras, men jag ser typ tre nya oreggade på blocket varje dag...Jag tycker det är betydligt vanligare med omplaceringar på tex blocket bland arbetande raser som är som är sällskapsavlade eller utan stamtavla. Antar att det är för att folk varit naiva med att hundarna kan kräva mer än sällskap.
crazy:Jag fick en handfull skräckhistorier från en veterinär för ett tag sedan, om vilka skador de får in på just huskys. Inte relaterade till drag som man kan hoppas, utan om självskadebeteenden och konsekvenser av att de varit inlåsta och skadat sig i desperata försök att ta sig ut. Knäckta käkben osv....