Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Liksom...hur tänkte han här?
vXkcU3H.jpg
Efter en vecka? :cry:

Jag hade inte ens med mig en påse, jag skulle inte plocka svamp... Slutade med att jag fick tömma godispåsen och vända den ut och in för jag hittade ju såklart höstkantareller för en gångs skull! :D
22308834_10209537063451516_7597744375308324993_n.jpg

Två timmar ute i skogen med vovvarna.
Till speciellt Benjis stora lycka var det vatten, typ överallt.
22366469_10209537061971479_5192349717304332939_n.jpg

Här kan man se hur han nääääästan får fnatt av att gå ner i vattnet :rofl: Trodde jag filmat när de båda sprang runt i vattnet men tydligen missade jag det :cautious:

... och vem sålde den, till någon som så tydligt inte hade en plan för det?

Fast det där går inte att veta. Vi har blivit blåsta av en valpköpare som sålde tiken nästa dag!
Vi hade ingen aning. En del visar sig inte vara de man trodde. Denna slutade svara på kontakt rätt omgående. Det hela uppdagades när kullen blev kallade till MH. Då hade väl kvinnan tröttnad på våra samtal och svarade. Hon hade gett bort tiken dagen efter till sin dotter, som i sin tur lämnade in den på ett hundstall...vilket stall viste hon ej. Detta var hennes storry. Men det var ljug. Vi har hittat gamla kontaktuppgifter till en som stått registrerad som ägare (står fortfarande) och enligt henne hittde hon en annons på blocket där de sökte jourhem till en valp pga...tada...allergi!
Hon ställde upp men valpen dumpades där. Då var den 10 v. Efter 8 mån var den fortfarande kvar och kvinnan gick ej att få tag på. En dag låg påskrivna papper om ägrbyte i posten. Tjejen reggade hunden på sig men ville aldrig ha tiken mer än för ett kortare tag som jourhem så ännu än gång åkte Axa ut på Blocket. Inte ens ett år gammal :(
Hon finns inte reggad någon stans. Hon såldes till en kille i ca 25-årsåldern i Stockholmstrakten. Om han har kvar henne så ska han vara runt 30 nu och Axa 6 år.
Hon är den enda av våra uppfödningar som är oröntgad och inte MH-beskriven.

Kvinnan grundlurade oss verkligen. Åkte ända från Stockholm och hit, hade talets gåva och sa allt rätt. Var tom borta på hundtjänstbutiken och shoppade loss för lika mycket som valpen kostade. Vi kunde aldrig drömma om att någon skulle göra sig allt det besväret för att sen göra såhär:cry:

@Voff Oj! Men fy vad hemskt. :(

Jag måste läsa igen, fattar inte vad hon "vann" på detta - jag menar då pengar, men hur? Eller var det så pinsamt att kontakta er för att hon ångrat sig att hon hellre skickade valpen vidare? Vilket mysterium.

Fast det där går inte att veta. Vi har blivit blåsta av en valpköpare som sålde tiken nästa dag!
Vi hade ingen aning. En del visar sig inte vara de man trodde. Denna slutade svara på kontakt rätt omgående. Det hela uppdagades när kullen blev kallade till MH. Då hade väl kvinnan tröttnad på våra samtal och svarade. Hon hade gett bort tiken dagen efter till sin dotter, som i sin tur lämnade in den på ett hundstall...vilket stall viste hon ej. Detta var hennes storry. Men det var ljug. Vi har hittat gamla kontaktuppgifter till en som stått registrerad som ägare (står fortfarande) och enligt henne hittde hon en annons på blocket där de sökte jourhem till en valp pga...tada...allergi!
Hon ställde upp men valpen dumpades där. Då var den 10 v. Efter 8 mån var den fortfarande kvar och kvinnan gick ej att få tag på. En dag låg påskrivna papper om ägrbyte i posten. Tjejen reggade hunden på sig men ville aldrig ha tiken mer än för ett kortare tag som jourhem så ännu än gång åkte Axa ut på Blocket. Inte ens ett år gammal :(
Hon finns inte reggad någon stans. Hon såldes till en kille i ca 25-årsåldern i Stockholmstrakten. Om han har kvar henne så ska han vara runt 30 nu och Axa 6 år.
Hon är den enda av våra uppfödningar som är oröntgad och inte MH-beskriven.

Kvinnan grundlurade oss verkligen. Åkte ända från Stockholm och hit, hade talets gåva och sa allt rätt. Var tom borta på hundtjänstbutiken och shoppade loss för lika mycket som valpen kostade. Vi kunde aldrig drömma om att någon skulle göra sig allt det besväret för att sen göra såhär:cry:

så sorligt och så dåligt, varför lämnade de inte tillbaka valpen? kunde ju skyllt på vadsomhelst - typ dödsfall i familjen istället för att låta valpen gå vind för våg :cry: man slutar aldrig att förvånas över folks idioti.

@Voff Oj! Men fy vad hemskt. :(

Jag måste läsa igen, fattar inte vad hon "vann" på detta - jag menar då pengar, men hur? Eller var det så pinsamt att kontakta er för att hon ångrat sig att hon hellre skickade valpen vidare? Vilket mysterium.

Hon vann inte ett skit. Hon betalade fullpris för en hund som hon gav bort!!!
Och hade sen utrustning, bla en splitter ny Mim-bur till lika stort värde.
Hon var väl bara stendum :confused:

Och det var en riktigt lovande tik så vi hade köpt tillbaka den direkt om hon hade ringt oss men hon klippte all kontakt direkt.

En annan uppfödarbekant kom hem en dag och hade fått en hund fastknuten i sitt äppleträd. Det var en hund de sålt några månader tidigare. Långt ifrån alla vill erkänna att de inte orkar med hunden :grin:

Hon vann inte ett skit. Hon betalade fullpris för en hund som hon gav bort!!!
Och hade sen utrustning, bla en splitter ny Mim-bur till lika stort värde.
Hon var väl bara stendum :confused:

Och det var en riktigt lovande tik så vi hade köpt tillbaka den direkt om hon hade ringt oss men hon klippte all kontakt direkt.

En annan uppfödarbekant kom hem en dag och hade fått en hund fastknuten i sitt äppleträd. Det var en hund de sålt några månader tidigare. Långt ifrån alla vill erkänna att de inte orkar med hunden :grin:

Herregud! Jag är mållös faktiskt. Men, förstår din poäng.

Folk är verkligen inte så smarta,jag satt i vardagsrummet en dag och såg en liten röd bil stanna utanför grinden vid vägen,tänkte inte mer på det,en stund senare tyckte jag att jag såg något litet röra sig i trädgården och det stod något rött utanför grinden (Royal canin rygga) så jag gick ut och då kom en skitglad frallavalp springande :wtf::eek::crazy:
Tack o lov att jag var hemma då gården inte var valpsäkrad o hon hade lätt kunnat ta sig ut på vägen o bli överkörd,och alla hennes papper mm fanns i ryggan.
Om jag var :mad:? En aning ...........

Jag har tyvärr sett 3-4 stycken huskys i varierande valpålder på blocket de senaste veckorna för att man inte haft tid att aktivera dem. Så himla sorgligt, huskyns vackra utseende är verkligen inte till dens fördel om man säger så :(

Jag har tyvärr sett 3-4 stycken huskys i varierande valpålder på blocket de senaste veckorna för att man inte haft tid att aktivera dem. Så himla sorgligt, huskyns vackra utseende är verkligen inte till dens fördel om man säger så :(
Jag fick en handfull skräckhistorier från en veterinär för ett tag sedan, om vilka skador de får in på just huskys. Inte relaterade till drag som man kan hoppas, utan om självskadebeteenden och konsekvenser av att de varit inlåsta och skadat sig i desperata försök att ta sig ut. Knäckta käkben osv....

Jag tycker det är betydligt vanligare med omplaceringar på tex blocket bland arbetande raser som är som är sällskapsavlade eller utan stamtavla. Antar att det är för att folk varit naiva med att hundarna kan kräva mer än sällskap.

Jag fick en handfull skräckhistorier från en veterinär för ett tag sedan, om vilka skador de får in på just huskys. Inte relaterade till drag som man kan hoppas, utan om självskadebeteenden och konsekvenser av att de varit inlåsta och skadat sig i desperata försök att ta sig ut. Knäckta käkben osv....
:cry::heart:crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar