Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men nej, vilken jäkla otur :(
Men skönt att få det ordentligt uppkollat i alla fall.

Han har dåliga reflexer i höger bak och en rörelsestörning.

Röntgen ser dock jättebra ut på höft, haser och knäna bak. Ryggen ser också bra ut men det är svårt att se de sista kotorna dvs om det är trångt där med vanlig röntgen. :(

Han har dåliga reflexer i höger bak och en rörelsestörning.

Röntgen ser dock jättebra ut på höft, haser och knäna bak. Ryggen ser också bra ut men det är svårt att se de sista kotorna dvs om det är trångt där med vanlig röntgen. :(

Skönt att det andra ser fint ut, men jag förstår att det inte känns så kul ändå :( Har han haft rörelsestörningen länge?

@Migo Visst var det du som var nyfiken på hur röntgen på en tass såg ut på äldre valp, eller är jag ute och cyklar? Vi röntgade nämligen tassen med om det är av intresse?

Skönt att det andra ser fint ut, men jag förstår att det inte känns så kul ändå :( Har han haft rörelsestörningen länge?

Jag har inte tänkt på någon rörelsestörning innan, men jag tror att den funnits där ett tag. Den är inte stor så jag måste ha missat den helt.

@Migo Visst var det du som var nyfiken på hur röntgen på en tass såg ut på äldre valp, eller är jag ute och cyklar? Vi röntgade nämligen tassen med om det är av intresse?
Jag är mest intresserad av när knogarna är så förbenade att de syns bra, med tanke på min Tidus. Ser gärna bild för allmänbildning ändå! :D

Jag har inte tänkt på någon rörelsestörning innan, men jag tror att den funnits där ett tag. Den är inte stor så jag måste ha missat den helt.

Jag täntke att jag kanske missat att du skrivit om den, men det hade jag inte då. Så svårt med rörelsestörningar - särskilt om de kommer lite smygande också!
Håller tummarna i alla fall.

Ja, det är ju det jag vet (det första alltså).

Är hon helt klar i knoppen? Då borde hon ju fatta.

Hon är - så vitt jag vet, vi ses ju inte ofta tyvärr - helt klar. Problemet är väl att hon aldrig riktigt accepterat mig som en vuxen person att lyssna på (och vid det här laget lär det inte hända har jag accepterat :laugh:), det är lite förstrött "jaja" över det hela när jag försöker ge anvisningar till något. Vet bäst själv, helt enkelt.
(Plus att hon är löjligt snäll. Om Monster går till henne på lördag kväll och säger att han verkligen skulle vilja gå en promenad nu, då är det nog väldigt svårt för henne att säga nej alls...)

Blir remiss för magnetröntgen för Floki för att utesluta att inte nerver sitter i kläm i ryggen. :cry:

Åh, så jobbigt! Hoppas att det är något ickeallvarligt som mer eller mindre fixar sig själv.

Alltså detta måste vara årets blötaste och lerigaste dag hittills. Tyckte nästan det var lite smått ironiskt att jag nyss träffade inte mindre än 6 stycken salukis (2 olika ägare med 2 respektive 4 hundar) på promenaden. Jag fattar att även regnhatande vinthundar måste gå ut i leran, men ändå :p. Det är ju liksom inte världens vanligaste ras att träffa på...

@Red_Chili :D

Alltså detta måste vara årets blötaste och lerigaste dag hittills. Tyckte nästan det var lite smått ironiskt att jag nyss träffade inte mindre än 6 stycken salukis (2 olika ägare med 2 respektive 4 hundar) på promenaden. Jag fattar att även regnhatande vinthundar måste gå ut i leran, men ändå :p. Det är ju liksom inte världens vanligaste ras att träffa på...

@Red_Chili :D
Men åh, nu måste du ju berätta mer :p det lär ju vara någon bekanting till mig du sett.

(Mina dårar har bara gått rastningsrundor idag. Känner mig som en usel hundägare men de är glada och jag är trött.)

Men åh, nu måste du ju berätta mer :p det lär ju vara någon bekanting till mig du sett.

(Mina dårar har bara gått rastningsrundor idag. Känner mig som en usel hundägare men de är glada och jag är trött.)

Jag har pratar nästan aldrig med hundfolk jag möter eftersom Frank har lite problem med hundmöten fortfarande, men de första två ägs av ett par som bor i mitt område, en stor svart hund (hane antar jag) och en grå (ev grizzle) som också är ganska stor. Hon som hade fyra salukis med sig har jag aldrig sett förut, men de var mindre i storleken så möjligtvis tikar allihop. Vad jag hann se var tre av dessa creme/guld liknande dina hundar och en grå/grizzle :)

Gripa har haft en lång dag. Först promenad och träning på morgonen, någon timme efter det åkte vi in till Värnamo och la en plats + att hon fick vänta utanför banken för tredje gången, hon sköter sig så fint :love:

22338860_1489934034425887_8383689328694083253_o.jpg

22281771_1489934387759185_7034621757965337042_n.jpg

En kompis filmade några sekunders träning på eftermiddagen :D

Jag har nu en trött hund som smält ihop på soffan och ska få ett par välförtjänta lugna dagar :love:

22281981_1489934444425846_758926705622422831_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar