Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hundarna har sovit som stockar sen typ 20. Släpade precis ut dom för en sista kiss innan jag lägger mig. Gripa blev visst trött av dagens IPOträning :laugh:

22308765_1489345017818122_3590644048495408791_n.jpg

22228404_1489345091151448_2616235655956562578_n.jpg

Åh, flyttkaoset som varit i helgen! :arghh:
Hundarna har inte fått göra mycket mer än korta kissprommisar sedan torsdags, så igår tog P ut Ladda och Otis på en låång kickbiketur och jag och Floyd tränade lite. Skulle bli ett kort träningspass, blev ett långt träningspass :angel: Han sov så han snarkade högt igårkväll :laugh:
Nötte linjer igår och kortade - längde - kortade - längde linjen om vartannat. Han vände två gånger på linjen, men i övrigt gick han som tåget. Eftersom han inte byter så testade jag att lägga två dummies på typ samma plats och skicka på dem direkt efter varandra, men han hade lite svårt att förstå att det låg två där när jag bara varit ute en gång och vände ungefär halvvägs ut till nr 2. Kunde iofs blåsa stopp på honom där och skicka honom på ett "ut!" där han vände rakt bakåt, och då gick han som en spik till dummien :cautious:
Insåg att jag nog alltid gått ut och lagt dem en och en, så jag tog med honom fram och kastade dem som tre markeringar för att få mer dragning till dem innan vi gick tillbaka och skickade på linje. Började långt bak med första (eftersom han hade dem i färskt minne då), gick lite närmre för andra och ännu lite närmre för tredje. Han tvekade kort på andra men hade bra tryck ut till tredje, så jag tror att det kan vara ett upplägg som kan fungera på honom för att nöta in förståelse för att det alltid ligger något dit jag pekar, även om jag inte lagt ut något precis innan :)

Sedan fick han göra ett stort sök på 6 dummies också, vilket han löste bra. Han jobbar så himla fint i söket, bra tempo och sökmönster, och näsan konstant påslagen. Är så kul att se när han kommer i hög fart och vänder på en femöring eftersom han snappat upp en doft i vinden :D

Vi har haft så himla fina träningar i helgen jag och Pu :love: ! I lördags lydnad, skallmarkeringar och flykt (skyddsmoment), och igår körde vi igenom hela korgprogrammet för elitklass på ny figge, sen sökträning, lydnad och lite extra skallmarkeringsträning. Har så himla rolig hund och så roliga träningskompisar och världens bäste coach/mentor som jag lär mig så sjukt mycket av!

22310352_1493081654115295_6895371961631821670_n.jpg

22228437_1493230514100409_3299891070626261968_n.jpg

:rofl::rofl::D

Jag håller på och bryter ihop. Till helgen ska jag lämna lillen till hundvakt, för första gången i hans liv... :o
Han har ju varit med hundvakt över en dag och så tidigare, men vi har aldrig sovit ifrån varandra. Jag vet inte om jag kommer att klara det - hur sover man utan hunden!? :arghh::o:laugh:

Jag håller på och bryter ihop. Till helgen ska jag lämna lillen till hundvakt, för första gången i hans liv... :o
Han har ju varit med hundvakt över en dag och så tidigare, men vi har aldrig sovit ifrån varandra. Jag vet inte om jag kommer att klara det - hur sover man utan hunden!? :arghh::o:laugh:
Men finns det någon du vågar lämna honom till? :eek:

Du kanske kan skriva ut någon fin bild som du kan ha framför dig när du vaknar. Googla pungkulor.

Sjukt starkt att lämna hund hos hundvakt. Jag har aldrig klarat det :D

Nej, jag förstår det. Det måste ju kännas som typ att ge någon ansvaret för ens egna livsuppehållande åtgärder.

Första gången dåvarande sambon och jag lämnade våra katter på pensionat grät jag så hysteriskt att han vägrade låta mig åka med nästa gång. Han tog katterna och åkte själv.

Jag vet inte om jag kommer att klara det - hur sover man utan hunden!? :arghh::o:laugh:

Det gör man inte. Jag kan inte somna utan Fridolfs mjuka andetag bredvid mig i sängen... Fast just för närvarande känns det inte som att det går att sova med hundarna hemma heller... Inatt har valparna kommit på hur de ska öppna grinden ut ur badrummet, så de har väckt oss med något som lät som att de lekte Grand National, komplett med hejande åskådare och speaker...

Det gör man inte. Jag kan inte somna utan Fridolfs mjuka andetag bredvid mig i sängen... Fast just för närvarande känns det inte som att det går att sova med hundarna hemma heller... Inatt har valparna kommit på hur de ska öppna grinden ut ur badrummet, så de har väckt oss med något som lät som att de lekte Grand National, komplett med hejande åskådare och speaker...
:rofl:

Nej, jag förstår det. Det måste ju kännas som typ att ge någon ansvaret för ens egna livsuppehållande åtgärder.

Lite så. Som att lämna sin högerarm hos nån.

(Nu ska jag inte skrämma stackars @Monstermom, det kommer gå galant med Monstret! Men det där att lämna en flock högtempererade hundar hos hundvakt är inte alls helt lämpligt. Vet om mer än en olycka som lett till att nån av hundarna dött för att hundvakten inte förstått hur viktigt det är att ha koll på alla individer när man går med dem lösa...)

Lite så. Som att lämna sin högerarm hos nån.

(Nu ska jag inte skrämma stackars @Monstermom, det kommer gå galant med Monstret! Men det där att lämna en flock högtempererade hundar hos hundvakt är inte alls helt lämpligt. Vet om mer än en olycka som lett till att nån av hundarna dött för att hundvakten inte förstått hur viktigt det är att ha koll på alla individer när man går med dem lösa...)
En hundvakt som går med en flock av ANDRAS hundar lösa har väl fullständigt tappat det?

Men finns det någon du vågar lämna honom till? :eek:

Du kanske kan skriva ut någon fin bild som du kan ha framför dig när du vaknar. Googla pungkulor.

Jag har importerat hans Mormor från Norrlandet... Runt 80 år och går med krycka, det låter väl lämpligt? :crazy:

Jag har flera bilder på hans pungkulor tack, men bilder försöker inte sparka mig ur sängen när jag somnar. :laugh:

Sjukt starkt att lämna hund hos hundvakt. Jag har aldrig klarat det :D

Det är ju det som är problemet, jag vet inte om jag klarar det heller! :arghh:
Jag har så många katastrofscenarion i skallen nu... (Plus att det såklart är synd om stackars sömnlösa jag också då!)

En hundvakt som går med en flock av ANDRAS hundar lösa har väl fullständigt tappat det?

Mamma har varit ute och gått med Monster genom att snurra kopplet ett och ett halvt varv runt halsen och sedan bett honom att snälla inte tappa det medan de går... :cautious:
Hon får inte gå promenader med honom, men det har varit lite svårt med lyssningsbiten så att säga. (Har andra som ska gå med honom, men hon ska bo med honom.) Jag funderar allvarligt på att gömma alla selar, halsband, koppel, snören, osv.

Jag tror jag stannar hemma! :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar