Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
En av mina favorittikar vann på dagens LC-tävling :D (Där jag inte var...) Såg dock film på upploppet när hon sprang mot en tik som mina tävlat mot förut. Jäklar så snabb hon är! Redan när jag såg henne på träning för ett år sedan konstaterade jag att hon var lik Aysu i modellen och borde kunna springa bra. Det gör hon uppenbarligen. Hur kul som helst!

Titta så fin hon är!
14915296_1597064667255520_2392957613676727028_n.jpg

Senast ändrad:
I dag har jag och sonen gjort en roadtripp och sitter nu hos en valpköpare 40 mil bort för att lämna "Iba".
Vi har under dagen besökt Ibas kommande klubb. Ägaren har riktigt trevliga klubbkamrater som träffat Iba och jag känner mig helt trygg i att överlåta henne.
Iba boar nu in sig i ägarens hem med mig och son medans ägaren jobbar.
Iba kommer ha lyxen att få vara med på jobbet sen på heltid (vårdrelaterat)
I morgon bitti åker vi hem och har då bara 4 hundar igen.
ruhWJX4.jpg

I dag har jag och sonen gjort en roadtripp och sitter nu hos en valpköpare 40 mil bort för att lämna "Iba".
Vi har under dagen besökt Ibas kommande klubb. Ägaren har riktigt trevliga klubbkamrater som träffat Iba och jag känner mig helt trygg i att överlåta henne.
Iba boar nu in sig i ägarens hem med mig och son medans ägaren jobbar.
Iba kommer ha lyxen att få vara med på jobbet sen på heltid (vårdrelaterat)
I morgon bitti åker vi hem och har då bara 4 hundar igen.
ruhWJX4.jpg
Skulle ni inte få med en hur hem igen från valpköparen? :)

Skulle ni inte få med en hur hem igen från valpköparen? :)

Jo han är hemma hos oss redan sen en vecka tillbaka. Sambon kommer jobba med honom ett tag tills vi ser vad han är ämnad bäst till. Det är en ung och ännu rätt spretig hane som är extra allt. Iba är en betydligt tydligare hund som vi ser passar bäst till just det ägaren vill göra så detta blir nog bra.
Bara de hittar varandra i hjärtat också :)

Jag är oändligt tacksam för att ha en valpköpare som hellre byter hund än försöker placera i sig eller hund i ett fack de inte hör hemma i :heart

Jo han är hemma hos oss redan sen en vecka tillbaka. Sambon kommer jobba med honom ett tag tills vi ser vad han är ämnad bäst till. Det är en ung och ännu rätt spretig hane som är extra allt. Iba är en betydligt tydligare hund som vi ser passar bäst till just det ägaren vill göra så detta blir nog bra.
Bara de hittar varandra i hjärtat också :)

Jag är oändligt tacksam för att ha en valpköpare som hellre byter hund än försöker placera i sig eller hund i ett fack de inte hör hemma i :heart
Det förstår jag verkligen! Låter som at bytet kan bli bra för alla parter :)

Då sitter jag här och väntar på tåget hem från Stockholm. Fått träffa uppfödaren, ett gäng hundar från uppfödaren och två avelstikar som hon ska para ganska snart. Visste inte att hon skulle para båda så pass snart, men tydligen. De har blivit två kennelägare nu som jag förstår har de kanske hand om en kull var. Liten chansning där.

Uppfödaren ska själv behålla från en kull (från den tiken jag var där för att träffa). Gillade båsa tikarna förvånandsvärt mycket faktiskt. Det var två väldigt tysta(!), lugna och trevliga tikar. Jobbade på fint gjorde dem båda. Är ganska ovanligt med tysta tollare så det är alltid roligt att se.

Men nu är allt sååå snurrigt i mitt huvud. Måste smälta alla intryck :p

Hemma igen utan Iba :cry:
Åh vad jag saknar mitt gosiga, glada laktitssnöre!

Jag hoppas verkligen att hen kan ta Iba till sitt hjärta och känna att det är "dom" men det kan bli tuft när hen fortfarande är djupt förälskad i sin förra hund.

Hemma igen utan Iba :cry:
Åh vad jag saknar mitt gosiga, glada laktitssnöre!

Jag hoppas verkligen att hen kan ta Iba till sitt hjärta och känna att det är "dom" men det kan bli tuft när hen fortfarande är djupt förälskad i sin förra hund.
Nu har jag missat något - vem är Iba ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar