Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har importerat hans Mormor från Norrlandet... Runt 80 år och går med krycka, det låter väl lämpligt? :crazy:

Jag har flera bilder på hans pungkulor tack, men bilder försöker inte sparka mig ur sängen när jag somnar. :laugh:

Det är ju det som är problemet, jag vet inte om jag klarar det heller! :arghh:
Jag har så många katastrofscenarion i skallen nu... (Plus att det såklart är synd om stackars sömnlösa jag också då!)

Mamma har varit ute och gått med Monster genom att snurra kopplet ett och ett halvt varv runt halsen och sedan bett honom att snälla inte tappa det medan de går... :cautious:
Hon får inte gå promenader med honom, men det har varit lite svårt med lyssningsbiten så att säga. (Har andra som ska gå med honom, men hon ska bo med honom.) Jag funderar allvarligt på att gömma alla selar, halsband, koppel, snören, osv.

Jag tror jag stannar hemma! :arghh:
Men mormor och han älskar ju varann i alla fall!

En hundvakt som går med en flock av ANDRAS hundar lösa har väl fullständigt tappat det?

Jo, lite så. Men i hundarnas hemmiljö där de är vana att rastas lösa så tänker man nog att det ska gå bra. Få inser nog vilket jäkla jobb det är att gå med en stor flock lös, vilken uppmärksamhet de kräver... Om man inser det så vill man inte ha ansvaret att vara hundvakt åt dem! :p

Jo, lite så. Men i hundarnas hemmiljö där de är vana att rastas lösa så tänker man nog att det ska gå bra. Få inser nog vilket jäkla jobb det är att gå med en stor flock lös, vilken uppmärksamhet de kräver... Om man inser det så vill man inte ha ansvaret att vara hundvakt åt dem! :p
För mig skulle det kännas som att gå på promenad med en flock tvååriga barn som just fått varsin injektion av speed.

Idag är det fyra år sen Fridolf gick sitt vallhundsprov. Så kort tid, och ändå känns det som att han alltid funnits här vid min sida. Min fantastiska hund :love:
528268_10151825954448666_391670986_n.jpg

Det innebär också att det idag är exakt 4 år sedan jag separerade från dåvarande sambon. Känns fortfarande fantastiskt befriande när jag tänker på det. Ska fira årsdag för beslutet att bli "crazy dog lady" ikväll :D

Klarar hon när han hoppar upp i knät på henne då?

Njaaaeee, vad ska jag säga. Hon har ju inte gått sönder än, men nån gång kan helt klart bli den första! Han är försiktigare med henne än han är med tex mig eller pojkarna, men skillnaden är på tok för liten för att det ska kännas helt tryggt. Så han hoppar inte upp i knät på henne, utan han kliver upp lite långsamt - han är ändå större och tyngre än hon är, liksom. :crazy:

Njaaaeee, vad ska jag säga. Hon har ju inte gått sönder än, men nån gång kan helt klart bli den första! Han är försiktigare med henne än han är med tex mig eller pojkarna, men skillnaden är på tok för liten för att det ska kännas helt tryggt. Så han hoppar inte upp i knät på henne, utan han kliver upp lite långsamt - han är ändå större och tyngre än hon är, liksom. :crazy:
Åh, synen ... :love:

Men MÅSTE du lämna honom?

Ja... Typ... Nej...

Han kan inte följa med (ej tillåtet). Jag måste väl egentligen inte åka, men det är ett viktigt event som inträffar sällan (som regel flera år till nästa möjlighet). Jag åker med en grupp (som också lämnar sina hundar, om än enklare :p), och betalning för resa, boende och deltagande är redan lagd. Plus att jag vill vara med, det är viktigt för mig personligen och som företagare.

Men det är skitsvårt! Och jag kan hoppa av...

Ja... Typ... Nej...

Han kan inte följa med (ej tillåtet). Jag måste väl egentligen inte åka, men det är ett viktigt event som inträffar sällan (som regel flera år till nästa möjlighet). Jag åker med en grupp (som också lämnar sina hundar, om än enklare :p), och betalning för resa, boende och deltagande är redan lagd. Plus att jag vill vara med, det är viktigt för mig personligen och som företagare.

Men det är skitsvårt! Och jag kan hoppa av...
Det är ju jättesynd om du hoppar av. Bara du kan lita på att mormor inte går ut borde det väl gå bra.

När jag vill peppa folk brukar jag säga Vad är det värsta som kan hända? Men jag har en känsla av att det inte är användbart i det här fallet.

Det är ju jättesynd om du hoppar av. Bara du kan lita på att mormor inte går ut borde det väl gå bra.

När jag vill peppa folk brukar jag säga Vad är det värsta som kan hända? Men jag har en känsla av att det inte är användbart i det här fallet.

Haha, nej! Det värsta som kan hända är högst verkliga och allvarliga risker! :laugh:
Vi får prata under veckan så får jag se om jag känner att hon faktiskt lyssnat. Vi har som sagt älven åt ena hållet, och en hundraväg åt andra. Plus hundar och katter som grannar åt alla håll, och givetvis trafik genom byn. Jag vill gärna ha både mamma och lillen kvar när jag kommer hem igen...

Haha, nej! Det värsta som kan hända är högst verkliga och allvarliga risker! :laugh:
Vi får prata under veckan så får jag se om jag känner att hon faktiskt lyssnat. Vi har som sagt älven åt ena hållet, och en hundraväg åt andra. Plus hundar och katter som grannar åt alla håll, och givetvis trafik genom byn. Jag vill gärna ha både mamma och lillen kvar när jag kommer hem igen...
Ja, det är ju det jag vet (det första alltså).

Är hon helt klar i knoppen? Då borde hon ju fatta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.