Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag trodde först att min vet skulle remittera oss direkt till MR men har nu blivit remitterad till ortoped istället. Då kanske man kan hitta en bra ortoped och sen bli skickad till MR, har dock aldrig varit hos ortoped så jag vet ej vart jag ska vända mig liksom.

Ja precis!
Det finns bra ortopeder på alla tre av djursjukhusen i Stockholm - Albano, Bagis och Södran :) SLU kan jag inget om.

Det visades i princip inget - var nog inget höjdarkoncept från början och ffa inte i ösregn.
Jag har testat det en gång på kurs, fast då var man ensam "hund" o skulle mota in fåren mot en vägg med drag o hålla kvar dom där. O där slog minnesluckorna igen.:)

Eller den värsta dejten en kan tänka sig. Jag tycker det är lite problematiskt att valla som underhållning med 7 pers som har noll koll (även om hunden och instruktören förhoppningsvis har det)

Konceptet av dejtande över lag är nog det sämsta möjliga, men temat kanske hade lockat.

På tu man hand i vackert landskap och en picknick bakom en buske efteråt ;)

Själv fick jag en pizza och en cola på ett hak nära polisens testbana medans de överlade om de skulle ha tiken. Inte så romantiskt kanske :D

Konceptet av dejtande över lag är nog det sämsta möjliga, men temat kanske hade lockat.

På tu man hand i vackert landskap och en picknick bakom en buske efteråt ;)

Själv fick jag en pizza och en cola på ett hak nära polisens testbana medans de överlade om de skulle ha tiken. Inte så romantiskt kanske :D

Jag är typ den minst dejtingintresserade som finns. Skulle mest tycka att både picknick och buskbesök hade stört i det viktiga - hunden och fåren! :D

Jag har testat det en gång på kurs, fast då var man ensam "hund" o skulle mota in fåren mot en vägg med drag o hålla kvar dom där. O där slog minnesluckorna igen.:)
Jag har alltid djurhantering utan hund på mina grundkurser, men då är det med folk som är där för att lära sig för att de är intresserade, inte nån plojgrej!

Alltså det här kan vara det mest könsstereotypa, vidriga slemprogram jag sett på väldigt länge... Varför tittar nån på detta:confused:

Komplett med pålagda skall och bräkanden :banghead:
Har du missat att det finns en hel tråd om eländet där Bukefalister diskuterar om personerna o vilka som passar med vilka?

Har inte ens hund än och märker redan av de vänner och släkt dit man inte kommer vara välkommen med hund. Jag har full respekt för att man inte vill ha en hund i sitt hus, men jag har inte valt att skaffa hund för att lämna henne till hundvakter varje helg.
Så man får väl bli den där människan som sitter ensam på lördagskvällen, men det är det värt.
Eller så skaffar du nya vänner och kontakter, med hund eller som åtminstone är ok med hund, och så umgås du med dem istället :D Jag och @Fisherling träffades tex förra fredagen för att äta middag och titta på idol. Våra hundar är så otroligt okomplicerade ihop att det är hur lätt och fint som helst att ses på det sättet.

Tidigare har jag även firat nyår med en vän som hade greyhound, hennes hund var skotträdd och mina brydde sig inte om varken fyrverkerier eller att han var rädd, så vi träffades, åt middag och hade filmkväll/filmnatt. Mycket lyckat koncept som vi tyvärr slutade med när hon flyttade låååångt bort för att jobba. Så trevligt nyårsfirande har jag aldrig haft annars.

Alltså det här kan vara det mest könsstereotypa, vidriga slemprogram jag sett på väldigt länge... Varför tittar nån på detta:confused:

Komplett med pålagda skall och bräkanden :banghead:
Folk tittar för att det är "så romaaaaantiskt" och så SPÄNNANDE med vem som väljer vem :grin: Min mor fullständigt älskar det där programmet. Det är veckans höjdpunkt att få sitta i soffan och glo på det där, och om jag ens vågar andas i närheten av henne då, då blir hon otroligt irriterad (så jag håller mig långt därifrån :D ).

Folk tittar för att det är "så romaaaaantiskt" och så SPÄNNANDE med vem som väljer vem :grin: Min mor fullständigt älskar det där programmet. Det är veckans höjdpunkt att få sitta i soffan och glo på det där, och om jag ens vågar andas i närheten av henne då, då blir hon otroligt irriterad (så jag håller mig långt därifrån :D ).
Titt som tätt föreslår folk att jag borde vara med. Det skulle säkert bli bra TV. :angel:

olk tittar för att det är "så romaaaaantiskt" och så SPÄNNANDE med vem som väljer vem :grin:
näää, inte särskilt romantiskt eller spännande egentligen, men det är fint när personer verkligen matchar och är allmänt fina ihop :) Dessutom uppskattar jag att det är så ”oskyldigt” i jämförelse med så många program dom bygger på att folk ska vara otrevliga/elaka och så avklädda som möjligt :)

Har inte ens hund än och märker redan av de vänner och släkt dit man inte kommer vara välkommen med hund. Jag har full respekt för att man inte vill ha en hund i sitt hus, men jag har inte valt att skaffa hund för att lämna henne till hundvakter varje helg.
Så man får väl bli den där människan som sitter ensam på lördagskvällen, men det är det värt.
Ensam?
Cl4KOBu.jpg

Näääee...det tycker jag inte att man är :D

Har fortfarande inte fått svar på mitt mail. Mitt första mail till en hunduppfödare och jag får inget svar. Hej, ångest som sköt i höjden, jag skulle bli en sån usel hundägare att de inte ens vågar säga det :o Vet såklart att så inte är fallet och det finns minst sjutton anledningar till att hen inte svarat. Inte lätt med mina hjärnspöken, speciellt när min PTSD-intensiva period närmar sig.

Uppfödaren skulle ha kennelträff i stockholm helgen före vi ska neröver. Jag kläckte ur mig att jag ville vara med men att vi inte kunde fara hemifrån så tidigt så det var ju typiskt. Då ringer hon några dagar senare och frågar om vi kan vara med om de flyttar träffen till söndagen helgen efter! :banana: och det kan vi ju, vi passerar ju sthlm påväg hem så det blir liksom perfekt! Så glad :D

Uppfödaren skulle ha kennelträff i stockholm helgen före vi ska neröver. Jag kläckte ur mig att jag ville vara med men att vi inte kunde fara hemifrån så tidigt så det var ju typiskt. Då ringer hon några dagar senare och frågar om vi kan vara med om de flyttar träffen till söndagen helgen efter! :banana: och det kan vi ju, vi passerar ju sthlm påväg hem så det blir liksom perfekt! Så glad :D

Och så hälsar ni på mig på vägen dit på lördagen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar