Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så ledsen, bitter och besviken. Den efterlängtade träningshelgen blev istället fyra timmar i bil till lägret, bli sjuk(are), fyra timmar i bil hem så jag var hemma strax innan midnatt igår :( . Valde att åka hem när jag bara kände mig sämre och sämre under kvällen. Så jävla tråkigt för både mig och Pu :cry:.
Fy så trist! :(

Jag har alltid haft svårt med "vanliga mänskliga kontakter" :rofl: och har mått smått dåligt över mitt stora intresse hund när jag var yngre, sedan träffade jag en drös människor med samma intresse och livet blev bättre. :cool: Mina hundvänner är nog dom bästa vännerna jag haft haft, tränar, tävlar och åker iväg på äventyr tillsammans och allt handlar om hund när vi pratar typ. :p
Låt ditt hundintresse ta över så mycket du vill, du kommer träffa så många nya och spännande människor! ;)
Underbart!! :D
:bump:

Min lilla valp:love:
DSC_0072.jpg

Herrejösses vad mycket jag sovit det senaste dygnet! Från det att jag slutade jobba igår så har jag i princip bara vaknat för att motionera hundar och äta, sedan sovit igen. Lite social har jag orkat vara också (umgicks med morsan, sov lite i hennes soffa, umgicks lite till...).

MEN nu känner jag mig utvilad, för första gången på jag vet inte hur länge. Det gör också att jag nu, mitt i natten, äntligen har lite tankar och idéer kring vad jag vill göra med hundarna, känner att jag har lust att träna rallylydnad med dem osv. Kort sagt börjar få inspiration att hitta på något igen. Det har verkligen saknats senaste tiden och när något gjorts har det mestadels varit för att jag känner att det "måste" göras.

Så. Jag ska försöka hålla kvar i den här känslan nu, och ägna morgondagen åt att söka jobb som gör det möjligt för mig att ta hand om kroppen lite bättre så att det kan få fortsätta vara bra eller bli bättre.

Hundarna är glada i alla fall. De älskar när jag inte gör annat än växlar mellan promenader och sova med dem :p

Igår gick den sista agilitytävlingen för i år av stapeln. Tinja kom 2:a i båda loppen, tyvärr med en snopen 5:a i första loppet. Andra loppet nollade vi dock, så det blev en pinne! :D
22449719_10209560678001865_7997184920341624722_n.jpg

Det var riktigt tungt att springa. Blött sandgrus, man sprang och sprang men kom liksom ingenstans. Men det gick ändå!
Nu har vi två pinnar i Hoppklass 2 och en i Agilityklass 2 :up:

Det går frammåt med Slyngeln. En snabbtänkt och smart hund som suger i sig all kunskap, plus som minus, och snabbt räknar ut hur han ska ta saker till sin fördel. Även det är plus och minus. Tydlighet och konsekvens är A och O.
På det är han väldigt valpig och en del valpbeteenden kan verka lite mindre kul när de utövas av 30 kg Schäfer.
Men det är en positiv och snäll hund så han ska nog bli bra han med när han blivit stor i huvudet med :p

NTbMQmD.jpg

Det går frammåt med Slyngeln. En snabbtänkt och smart hund som suger i sig all kunskap, plus som minus, och snabbt räknar ut hur han ska ta saker till sin fördel. Även det är plus och minus. Tydlighet och konsekvens är A och O.
På det är han väldigt valpig och en del valpbeteenden kan verka lite mindre kul när de utövas av 30 kg Schäfer.
Men det är en positiv och snäll hund så han ska nog bli bra han med när han blivit stor i huvudet med :p

NTbMQmD.jpg
Så snygg han är! Vad har ni för plan för honom?

Så snygg han är! Vad har ni för plan för honom?

Vi har ingen plan i nuläget. Än så länge äger fortfarande peronen som köpte honom som valp honom. Vi kommer att jobba vidare med honom året ut och sen ska ägaren få besluta om hen vill stå fast vid att vi tar tillbaka honom helt samt om hen då vill ta över min Calibra.

Blir han kvar här så vill sambon göra Behörighetsprovet inför IPO med honom sen får vi se vad han passar bäst till här i livet :)

NTbMQmD.jpg
Så jäkla läcker :love:

Nu är det bestämt att Stoja stannar hos dem som haft henne på prov. Lite tudelade känslor men framförallt ett lugn som infunnit sig och jag känner mig som en bra hundägare igen. Sigge verkar trivas med livet som ensamhund också.
Vad himla härligt att det blir bra för er allihopa när du väl tagit ett så tråkigt beslut liksom. Och så himla fint att du täker på stojas bästa :heart

Tack. Man ser tydliga likheter mellan honom, systern och mamma. De ljusa ögonen är från hans far.
Systern
OgxGnbS.jpg

Mamma (Mamma Mus dotter)
ZGdv2vC.jpg

Gamla pappsen. På den här bilden syns det dock inte att han också har ljusa ögon (vilket inte är önskvärt ur estetisk synpunkt men sån skiter vi i ;))
Y2uCIxe.jpg

Jag gillar ljusa ögon! Tycker det är skitsnyggt. Min valp börjar få bärnstensfärgade ögon. :love:

Vi har varit iväg och tränat IPO idag. Jag måste verkligen komma ihåg att sluta pilla runt med en massa konstiga saker, speciellt när det är folk som kollar, då gör jag det 100 ggr mer :laugh:

Hunden sköter sig, mest matte som behöver träna på vad hon gör med sin kropp :angel:

Men jag är nöjd med dagens träning, vi började lite smått med rondering, framåtsändande och så fick hon kampa lite med en av personerna vilket var sketskoj enligt damen:D

Nu har hon smält ihop i soffan och lär sova gott inatt :)

22467350_1495473090538648_1851807933108625993_o.jpg

Många tollare har det och jag kallar det Crazy eyes för det är precis så jag tycker det uppfattas på en tollare :o

Det var betydligt snyggare med ljusa ögon på en Schäfer. Sketläckert ju! :D @Voff
Jag gillar ju ljusa ögon för kontrasten :angel: /färgnörd
Tollare är så fattiga på kontraster så de är inte mina favoriter, rent färgmässigt. Utom de med mycket vitt, för då har de ju kontraster :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar