För alla "nygravida"!

Sv: För alla "nygravida"!

Att det är så olika! Idag var jag på hälsosamtal i grupp, vilket var väldigt trevligt, men den mesta infon har jag läst mig till sen innan..
Där jag går så får alla kvinnor oavsett ålder göra nupp/kub om man vill!
Jag kommer göra det..
Imorgon går jag in i vecka sju och har inskrivningen nästa fredag.

Igår hade jag jätteont i min vänstra sida, jag tror det känns som äggstocken/ledaren, det känns ungefär som ÄL fast kanske lite mer..
Ringde vårdupplysningen som sa att jag skulle söka vård pga risken för utomkveds...

Gråtandes lyckades jag hitta en tid, men allt såg OK ut på VUL!
Det var förtidigt för att se något hjärta, men läkaren pratade om hinnsäck, gulkropp och den lilla vita fläcken i hinnsäcken som skulle bli fostret, osv osv och sa att allt såg bra ut..

Kan ha varit tarmarna som börjat spöka en del på mig, jag har känt mig väldigt gasig och sådär och igår åt jag dessutom chiliconcarne och några plommon..

Då har vi råkat ut för nära samma sak, jag fick också göra VUL pga misstänkt utomkvedshavandeskap. Det var i alla fall skönt att se att allt var ok! Nu är jag mes spänd inför KUB, känns lite nervöst :crazy:

Hej alla!

Väljer att skriva under ett annan nick, eftersom jag inte gått ut fullt med mitt tillstånd till vännerna!

Jag är gravid med vårt första barn, är i v. 9 (tror jag) Är 27 år gammal, så nu var det dax;)
Är iaf just nu väldigt orolig då jag i Fredags fick en rejäl blödning:crazy:
Åkte in på KK och gjorde en koll, och det lilla pyret levde fortfarnde och hade starka hjärtslag:) men har flytningar o små blödningar så just nu längtar jag baar tll BM mötet på Onsdag, fick inte mkt svar på KK förutom att man kunde få blödningar och att allt såg bra ut so far..

Vill inte förlora mitt barn ju, men skulle det ske så är dte ju nåt som inte stämmer, men suck så orolig man är..

Har mått FRUKTANSVÄRT illa senaste veckan, fyy, varit inne på dass x antal gånger men får inte upp nåt, äter dåligt för allt för mig att må illa..men det har blivit lite bättre nu:)

Ska få hem min häst nu i veckan, är orolig för hur det ska gå oxå, något jag bestämde innan jag visste att jag var gravid..Men kul iaf:)

Så, just nu är jag mest orolig men även jätteglad över vår bebis:bump:

Jag fick också en blödning när jag väntade Ella, sedan småblödde jag lite till och från fram till v.14 ungefär

Pga detta så gjordes 3 ul och alla visade att bebisen mådde prima :)

GRATTIS till bejbin i magen och lycka till

*KL*

Skriver under hemligt nick efter som att inte ens familjen fått veta än.

Började må dåligt och testade med en sticka från billigatester i förra veckan bara för att vara säker på att jag inte var gravid. Ringde sambon direkt och undrade lite förvirrat om två streck betyder pos eller neg?... :o Jag hade ingen bruksanvisning kvar och blev osäker.. Provade igen på kvällen, samma.

Jag har inte haft mens sen förra året, utredde detta i sommras och de sa bara att jag har "oreg äl". Vi skulle inte ha barn än iaf så vi la inte ner mer tid på det. 1 trasig k och så blev det som det blev.

Så jag vet inte hur jag ska räkna veckor... vet vilken vecka det måste ha tagit sig men inte exakt dag. Och har som sagt ingen BIM att räkna från. Men typ v 4 kanske? Ska på inskrivning i början av okt.

Detta var ju inte planerat och nu sitter jag och oroar över mitt hästeri. Sluta rida/tömköra i v 22? Aldrig i livet. :eek: Har hästen i kollektivstall så det är dessutom fodringar och annat att stöka med. Så det blir till att bita ihop. Funderar på vad man ska ha för stallkläder sen i vinter när man kanske inte längre får plats i sina slimmade jeans och figursydda jacka..? :o (om allt går som det ska vill säga, är också orolig för ev mf och andra tråkigheter)

Senast ändrad av en moderator:

"knapp lån"

känns som att den här tråden passar mig :)
är gravid i v10 med tredje barnet, ska på inskrivning nästa vecka.
och presic som dom tidigare två gradiviteterna så mår jag något osanolikt illa, tillbringar större delen av dagarna ine på toaletten, sambon har fått ta över matlagningen helt (stackarn) något jag varmt kan rekomendera för er andra som har rejält illa mående är akupunktur, det är det enda jag har hittat hittils som hjälper.

någon annan som mår illa dygnet runt?

grattis till gradiviteten :) bm räknar gradivitetens längd från sista mensens första dag.
som vinter stallkläder har jag haft mjuka stretchiga byxor, jackan har faktiskt fungerat hela tiden, sista månaden fick jag dock knäppa knapparna i stället för dragkedjan. :)

din sambo kan inte hjälpa dig med fodringar och dylikt längre fram? annar prata med dom i stallet och se om du kanske kan ta lite offtare nu för att vara ledig lite längre fram? det brukar gå att lösa.

Tack detsamma. :) Jag mår också konstant illa, eller det är mer som en konstant hunger (sådär som det kan kännas när man vaknar på morgonen på tom mage). Men den är hanterbar faktiskt trots att den håller i sig dygnet runt. Bäst mår jag precis när jag ätit en portion lättäten, varm mat. Typ korv o makaroner. Mår du jättedåligt dygnet runt? Kan du jobba?

Jodå det kommer att lösa sig med fodringarna. :) Och sambon är otroligt snäll och hjälpsam så han kommer garanterat att ställa upp. Det gör han ibland ändå. Har du häst?

Ang BIM så har jag ju inte haft ngn sådan efter som att jag inte haft mens på snart 1 år. Alls. Så jag får räkna från den enda dan då det kan ha blivit och det var i slutet av v 32, alt i början på v 33... Kan man räkna ut det med hjälp av det?

kl

Mitt illamående har nog passerat helt nu :banana: Har inte kräkts på flera dagar!

V 15+4
Eh... Jag tog nog ut nåt i förskott där. Här om dagen skulle jag plocka upp efter min hund, det gick sådär kan jag tala om. Slutade med att jag spydde i en buske. Och nu kom jag precis från toan igen :angel: Men det har blivit betydligt mindre iaf :laugh:

japp dygnet runt, ingen hit men det går, om inte annat så är det värt det :)
jobba hade varit svårt, tur som det är så pluggar jag psykologi på distans, har två hästar, tur som det är går dom fortfarande på bete, jag hoppas det värsta illa måendet har lagt sig tills dom ska stallas in, men annars är sambon snäll och hjälper till, fast jag har bestämt mig för att leta medryttare.

angående hur långt gången du är så är det säkraste att avgöra det via ett vaginalt ultraljud eller ett vanligt ultraljud.

men för att få en väldigt ungefärlig uppfattning.

normalt sett så har man en mens cyckel på 28 dagar, och äl dag 14 (räknat från mensens början) så om du tar det datumet du vet att det hände och sen räknar med att du hade sista mensens första dag 14 dagar tidigare så borde det vara nåt så när, men som sagt väldigt preliminärt. :)

alltid något :)

med första dottern lugnade sig illa måendet kring v 20 och med andra v 16, så jag hoppas att det lugnar sig kring v 16 den här gången med eller ännu tidigare.

kollade för skojs skull en gradivitets uträknare på nätet, tog man att du blev befruktad den 10/8 (måndagen i v 33) så är du enligt den uträknaren i v 5 :)

Okej, tur att man har en sambo som kan hjälpa till. Låter inge roligt med illamåendet. Hoppas det går över. Jag ska köpa ingefära i em och göra te. Det kanske hjälper.

Okej. :) Ja, mellan 5 och 6 är det väl då. Inte så noga kanske? Ska på inskrivning andra veckan i oktober, vad blir det då 10-11 va? Känns sent.... Såg förresten att det i september kommer ett nytt grav-test från CB som även räknar ut vilken vecka man är i. September är i morgon, blir nog ett besök på apoteket för det vore roligt att veta.

jag har bokat tid på fredag för akupunktur, det har hjälpt tidigare mot illa måendet så jag hoppas det gör det nu med :) jag får då även göra ett ultraljud, ska bli skoj att se lill skrutten (förhoppningsviss).

jag ska på inskrivning nästa v är då i v 11 så det är nog rätt normalt med inskrivning kring den tidpunkten :)

det nya gradivitets testet låter spänande. men sen brukar man för det mesta bli flyttad i tiden när man gör ultraljudet.

Spännande o få göra ul så tidigt - hur kommer det sig att du får det? Kan man be om det? Roligt att det är dags för inskrivning redan. :)

Jo testet är ju aldrig 100%igt. Men det kan ju ge ett hum iaf. Tänk om vi missat tidigare? Utan att veta om det.. :o Svårt att vara helt säker när man inte har mens...

kl
Här passar jag oxå in är i v15+0

Jag mår fortfarande illa, måste äta var tredje timma för att må bra. Har dock inte spytt på några dagar:)
Kan inte äta kött, men fisk går som tur är bra. Det räcker att jag ser korv i frysen så mår jag dåligt. Min sambo får laga den mesta maten.
Jag gjorde ett kub test för 2,5 veckor. Det var väldigt nervöst innan men skönt när det visade sig att allt var ok.

det är för att jag ska få akupunktur mot illa måendet, då vill dom göra ett ul innan för att få bekräftat att det är en levande gradivitet :) så att inte illa måendet beror på något annat. sen fick jag ett mf i maj så jag får göra det av den anledningen också.

efftersom det kan vara svårt att beräkna hur långt gången du är så kanske du också för göra ett tidigt ul, men annars finns det privata ställen där man kan få göra tidiga ul :)

Jag hoppas på bättring snart. Är glad att jag inte är som mamma hon spydde i 9 månader, blä.
Magen börjar att synas nu, speciellt på kvällen.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 254
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 400
Senast: monster1
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 990
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V