Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaså, var det så länge sen!? Vet bara att vissa av mina kompisar är födda där.Förlossning+BB lades ner i Köping i slutet på 80-talet om jag inte minns helt fel, så det blir Västerås för vår del. Har för mig att man även kan få välja Eskilstuna eller Örebro här, men V-ås är vanligast iaf.
Ja, det var framföallt skönt att få bekräftat att det faktisk fungerar för oss. Men det kändes skumt!vi kommer få kämpa som ni har gjort, men då blir det nog extra glädjefyllt att få positivt besked
Vad har ni haft för tidiga symptom? Mina bröst har iallafall varit ovanligt ömma den senaste veckan, och jag har varit extra känslig och gråtmild. Men det kan lika gärna vara mensen som är på gång, eller att jag "letar" symptom.
Ja, det var framföallt skönt att få bekräftat att det faktisk fungerar för oss. Men det kändes skumt!
Jag hade det lite på känn dock. Jag har också letat syptom varje månad och därmed lärt mig ganska bra hur min kropp fungerar. Det som var annorlunda den här gången var att "mensvärken" (som kommer några dagar före mens) kom redan några dagar efter äl. Den var liksom lite starkare och kändes lite annorlunda. Det höll i sig några dagar, sen kände jag verkligen inget alls. På BIM-dagen var jag och tränade. Kände mig jättekonstig i kroppen, liksom febrig och trött och svettades mer än vanligt. Det var då jag började klämma och känna på brösten för att kolla om de var ömma och det var dom faktiskt, men inte särskilt mycket. När mensen var två dagar sen testade jag och strecket kom sakta, sakta fram. Trodde först jag såg i syne, för kontrollstecket var ju jättestarkt och när man tittar länge kan man ju få synvillor!
Idag har jag gått in i v 7 och känner fortfarande i princip ingenting.
Hemlisen; När har du BIM? Jag hade på känn att jag var gravid långt innan jag plussade, fick till och med ett negativt resultat för att jag testat för tidigt. Men det som gjorde att jag testade igen var att brösten ömmade som tusan! Försök att bara slappna av, jag letade själv symptom hela tiden, höll på att bli tokig.
Jag använde äl-test hela tiden och upptäckte efter några månader att oavsett menscylelns längd, så var det ALLTID 14 dagar från utslag på testen till mens. Det gjorde ju att jag hade stenkoll på BIM även om cykeln varierade mellan 27 och 30 dagar. Det var ganska bra!. Mensen är inte på dagen regelbunden, men den bör komma kring den 20:e, give or take nån dag åt båda hållen.