För alla "nygravida"!

Sv: För alla "nygravida"!

Ja, det glömde jag skriva... Om tröttheten alltså. Normalt sett är jag extremt kvällstrött. Jag går och lägger mig mellan 21 och 21:30. Kan bli senare också, men då får jag sota för det dagen och kvällen efter.

Nu har det hänt flera gånger att jag lagt mig redan vid 20 och somnar som en gris! :rofl: Min sambo bara skrattar åt det, han är ju trots allt van vid att sitta uppe ensam på kvällarna. :D

Jag undrar hur det ska gå sen när alla bra tv-program drar igång. :confused: Oftast börjar de ju kl 20...

Jag brukar vanligtvis vara väldigt kvällspigg och satt gärna uppe till 00-02 innan jag blev gravid. Nu är jag död runt 20, och måste komma i säng innan 22. Blir det senare är jag så trött att jag har ont i hela kroppen. Utöver kvällströttheten behöver jag en eftermiddagslur nästan varje dag, hur det ska gå när jag börjar jobba har jag ingen aning om. :cool:

Ang. mat så är jag precis sådär! Mår jag illa kan jag bara äta det jag är sugen på och det ändras snabbt. Sambon får sköta större delen av matlagningen, matos gör mig illamående till tusen..
Risifrutti till mellanmål är min räddning, men oftast får jag bara ner en halv och sen har jag tröttnat och är sugen på något annat. :grin:

tjej86; Ont i huvudet har jag med, mer eller mindre varje dag. Väldigt irriterande, dock hade jag ju problem med huvudvärk innan och under mens så det är säkert det som spökar nu.

Nu ska jag försöka få i mig lite lunch, lätt illamående och oerhört osugen.. Men äta bör man har jag hört! :D

Jag brukar vanligtvis vara väldigt kvällspigg och satt gärna uppe till 00-02 innan jag blev gravid. Nu är jag död runt 20, och måste komma i säng innan 22. Blir det senare är jag så trött att jag har ont i hela kroppen. Utöver kvällströttheten behöver jag en eftermiddagslur nästan varje dag, hur det ska gå när jag börjar jobba har jag ingen aning om. :cool:
:rofl: Det sägs ju att det går över. Vi får hålla ut några veckor till.

kl

Mitt illamående har nog passerat helt nu :banana: Har inte kräkts på flera dagar! I måndags va vi till barnmorskan och lyssnade på hjärtljud. Det va så häftigt! Nu börjar det verkligen synas på mig att jag är gravid, vilket känns roligt :)

Vilken vecka är du i?

Gjorde du ett vul, eller? Vilka/varför får man göra det? Det verkar ju som att många "tjatar" sig till det.

Knapplån igen.

Är det någon som funderat på att göra ett NUPP/KUB-test?

Jag är bara 23 år men vill verkligen göra det. Jag jobbar inom handikappomsorgen, förut som personlig assistent, det bästa jag vet att göra är att arbeta med bla DS och utvecklingsstörda! Men fullständigt medveten om svårigheterna och vill därför isådanafall fundera på vad framtiden blir..

Oj, redan så tidigt? Här lyssnar dom inte på hjärtljuden alls innan UL:et. Har ingen träff med BM heller innan det, är nästa vecka då jag går in i v. 10, sen UL:et v. 17 och sen nästa träff med bm i v. 24... tycker det är väldigt glest men det kanske blir ändringar..

Oj! Jag hade inskrivning v 10, sen återträff nu i måndags då vi lyssnade på hjärtat, sen blir det UL.

Jag var på häslosamtal i ljungby v 6. ska på inskrivning nästa vecka, det blir v 11.
Tyckte med att det var glest mellan besöken framöver.
I många landsting har man två UL som standard, i kronoberg bara ett i v18-20

Har inte riktigt bestämt om vi ska göra fvp. Nupp/kub finns inte här, närmaste är malmö...

Konstigt att det är så olika mellan landstingen. Jag vill också lyssna på hjärtat!

Hejhej.

Orkade inte läsa alla inlägg, men whatever ...:P

Jag är nu i vecka 8 (7+4) och väntar första barnet. För mig känns det lite konstigt, för det enda jag egentligen kännt är att brösten ömmar som sjutton, vilket de gjort ända sedan jag skulle ha fått min mens. Man hade nästan velat må lite illa bara för att det ska vara mer verkligt. Nu är det som att inget har hänt lixom och jag har lite svårt att ta det på allvar.

Men det löser sig nog när magen börjar växa.

Angående relation är jag gift med en man som jag varit tillsammans med i 8 år och vi känner ju varandra väldigt bra. Självklart kommer det att vara en prövning av förhållandet när man skaffar barn, saker kommer ju inte vara som de varit. Men jag är 100% säker på att vi kommer att bli jättelyckliga med en liten avkomma.

Kram på er!

Välkommen! :laugh: Du är bara en dag före mig! Var glad så länge du slipper må illa. Jag är jättetacksam över att det är fullt hanterbart för min del. Men det känns som att uttrycket "mätt och belåten" aldrig varit mer passande. När jag mått illa och sen fått äta (god) mat så är det som att komma till himmelriket efteråt! :rofl:

Förövrigt har jag varit jätteirriterad på jobbet idag. Vi ska springa det där loppet ikväll och hela dagen har jag fått frågor som "är du laddad nu då?" "vad blir det för tid den här gången då?" osv :devil: Trots att jag flera gånger sagt att jag ska jogga runt så ger sig vissa inte. Så otroligt tröttsamt...

Det jag oroar mig mest för just nu, det är över hur räkan där inne mår och om den fortfarande lever.. Igår fick jag en liten ljusrosa flytning och självklart blev jag nojig. Inte hjälper det med att jag tror att gravidsymptomen avtagit lite heller.. :(
....
Just oron tycker jag är värst - jag vill veta NU hur hen mår, jag vill känna och se att jag är gravid - inte bara tro att jag är en gasbomb som lider av försenad mens liksom.. :(

Jag är fortfarande orolig, så det finns risk att du nog tyvärr får vänja dig vid det. Springer och kollar att han andas titt som tätt, han är nästan tio månader nu. :) Sedan säger min mamma att hon fortfarande inte slutat oroa sig för mig, så jag tror inte att du kommer undan någonsin! :p

knapplån

Grattis allihopa förresten! :)

Vi ska göra KUB-test. Privat, i Malmö. Region Skåne erbjuder inte det till alla utan endast de som är över 35 och bor i Malmö. Vi som bor i nordöstra Skåne får det inte fastän jag är 36.... Ska iväg 17 september, då är jag i vecka 13+0. Går in i vecka 11 i morgon :D

Vad kul att vi ligger i princip samtidigt Oregano! Är det ditt första också?

Ja, det är lite knepigt just den här tiden innan man har berättat för folk. Känns som att man måste ljuga en del. För min del är det mest angående alkohol. Jag är ingen stordrickare sedan innan, men det känns ju lite konstigt att inte dricka när man går på middag hos nån osv.
Hitta på ursäkter hela tiden, urs!

Men vi berättade för familjen nu i onsdags faktiskt. Resten kommer nog i helgen, för familjen kan ju inte hålla tyst :angel:

Japp, det är första gången för mig också. Känns så himla overkligt och skrämmande och kul på samma gång.

Undrar om vissa på jobbet börjar fatta. Dels det här med loppet igår, vi åker runt och tittar på Passat kombi och jag har börjat ta med mig smörgås till förmiddagsfikat... :p

Apropå alkohol, så är det ganska bra att vi bor en bit ut på landet. En av oss måste alltid köra och det är inget konstigt med det. Däremot så pratade jag med min granne samma dag som jag plussat, och hon sa "ni måste komma över på vinprovning sen nån dag!" Eehh... Jag pratade bort det rätt fort. :laugh: Än har hon inte kommit tillbaka, men gör hon det så kan jag utan problem berätta. Går ändå in i v 9 på måndag.

Är det förresten i v 12 som man anser att den största faran för missfall är över? I en av mina böcker står det i beskrivningen på v 10 att barnet är i princip färdigbildat och risken för missfall sjunker nu. Vad är det som stämmer egentligen?

Vi var hos BM igår på inskrivning och hon sa att den största faran för missfall var över vecka 12. Fast jag tycker man hör olika versioner vart man än går. :/

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 254
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 400
Senast: monster1
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 990
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar