Sv: För alla "nygravida"!
Haha! Du hann före! Gick in här för att fråga nur ni andra mår nu!
Jag mår bra så länge jag äter ordentligt. Men det är inte så enkelt som det låter. Har alltid varit väldigt matberoende om man säger så, får lätt lågt blodsocker och att slarva med maten har aldrig funnits på kartan liksom. Nu är det ännu värre.
Så fort blodsockret börjar sjunka kommer illamåendet. Det är inte så himla mycket, men tillräckligt för att det ska vara obehagligt. När illamåendet kommer blir man ju heller inte särskilt sugen på att äta. Så det måste vara mat som jag är sugen på just då. Och det måste vara ganska energität mat eftrsom jag inte får i mig lika mycket som innan. Jag som innan nästan bara åt "lätt" mat, vill nu ha såser och grejer.
Annars har jag inte fått vare sig nåt speciellt sug eller avsmak för något.
Det har redan hänt ett par ggr att min stackars sambo får ställa sig och laga just DEN maten NU medan jag legat i soffan.
Det största problemet är således planeringen. Det måste finnas mat hemma så det finns ett antal räter att välja på. Har dock inte kommit på något bra mellanmål än. Har lite kex och skorpor på jobbet, men det funkar liksom inte, det blir för lite. Funderar nästan på att köpa några risifrutti att ha som nödproviant hemma. De är väl kaloribomber som heter duga!
Något positivt är iaf att jag inte är sugen på glass och godis och sånt längre.
Glass är annars min största last.
Har ni fler tips på snabbfixad nödproviant? Speciellt att ta med till jobbet.
Men är jag bara nyäten så har jag fortfarande inga andra symptom förutom de växande
och ömmande brösten. Fick köpa ny bh i helgen. Gick från 70A till 75B. Det är förresten hemskt när katterna kommer på morgonen och kliver på dom!
Fasiken vad ont det gör!