För alla "nygravida"!

Sv: För alla "nygravida"!

Japp- i fredags. Jag ska på någon extra koll hos läkaren i dec sen ul v1... Jag är förbannat trött och nästan lite deppig av att jag inte orkar något :( Hoppas att det vänder riktigt snart...

Jag är kvar, men vi kanske ska starta oss en sommarmammor tråd?

Det tycker jag, för jag hör inte heller hemma i vårmammor-tråden med BF 26/6. Är idag på v 8+1, så har länge kvar ännu innan jag kan känna mig "lite säkrare". Jeez, ni på 12 veckor är ju hur långt gågna som helst!

Lite illamående här. Jag tror inte att jag ska klaga, för det är väldigt svagt och än så länge inte så pass att jag spytt eller ens varit nära. Men känner en väldig motvilja mot de mest underliga saker, och måste snabbt tänka på annat. Som mina folsyretabletter :eek: De triggar av någon anledning illamåendet. Kartongens utseende, namnet "folsyra", och sättet de klibbar fast i gommen när jag försöker svälja.

Vi ska inte på inskrivning förrns nästa måndag. Vart går du någonstans?

Hemlisen: Jag förstår inte alls hur det kunde gå så här fort till v 12! Men det känns riktigt bra faktiskt! Lite illamående till och från men prostafen har funkat super. Nu behöver jag inte dem alls och mår inte illa. Nu känns det mest som om att jag skulle kunna kräkas om jag hostar för mkt eller borstar tänderna mm mm. Men inget kräks ännu! (och det ska inte bli nåt heller!)

Jag går i byn där jag bor :)

Hemlisen: Jag är fortfarande väldigt känslig för äckliga lukter. Spydde en gång när jag torkade hundspya :crazy: eller rättare sagt 4ggr samma gång....... Lite skräck om de skulle bli dåliga igen... hmmmm
I vanliga fall klarar jag verkligen allt.

+ emelieR

Huuga, hoppas verkligen att jag slipper kräkkänslor vid tandborstning och hundpyetorkning :crazy: Vet att mitt lilla illamående knappt får räknas, och även om det är jobbigt nog så hoppas jag att det håller sig på den nivån.

KL

Idag har jag varit på moderkakstest... Lääääskigt kan man lugnt säga... Så nu ligger jag på soffan med en stoooor varm chocklad och jobbar med datorn i knäet under en filt. Nu hoppas jag vi överlever det kritiska dygnet och sen att allt är bra med den lilla grodan också... Sen, när allt det är klart tänkte jag starta en sommarmamma -10 tråd, om ingen annan har gjort det då :)

Nyfiekn jag blev- varför har du gjort ett moderkakstest? Jag håller tummarna för att grodan trivs imorgon me då :)

Min syster fick ett barn med kromosomfel när hon var 21. Det är ju väldigt ovanligt, men iom att hon var så ung då och jag är orolig nu så fick jag göra ett test, så jag inte behöver oroa mig för det under hela graviditeten...

Tilläggas ska väl göras att Rasmus (min systers son) dog i magen i v.39... Därav hängslen och livrem för min del...

Vad hände här??? Här händer inget o jag har int hittat någon sommartråd heller....

Ja det har varit rätt tyst i tråden, må jag säga. Kanske det är dåligt med nygravida på Buke just nu? Själv har jag gått in i vecka 11 (10+1). Fortfarande rätt måttliga symptom av graviditeten, och illamåendet har hållit sig borta så när som på ett par-tre känningar.

Ja, den har nästan dött helt... En ny tråd för oss sommar 2010-mammor är dock startad av Zazzarazz, men än så länge verkar det som att jag dödade den tråden ;)

Ja det har varit rätt tyst i tråden, må jag säga. Kanske det är dåligt med nygravida på Buke just nu?
Jag kan komma med ett litet bidrag, plussade idag och är i vecka 6, inte så långt gånget alltså. Men vill det sig väl så borde jag och sambon ha en liten bebis i augusti. Vilket ställer till det, har en unghäst som enligt plan ska gå kvalitetstävlan i september. Gör nog så att jag jobbar med/rider hästen själv så länge det känns okej och sedan får ett proffs ta över och sköta sista trimmet och visningen.

Grattis! Och välkommen hit, till den lite sovande tråden ;) Det finns ju även en tråd för oss som ska bli föräldrar i sommar som är liiite mer vaken.

Det finns väl i princip inga perfekta tidpunkter att få barn, men jag tror att det mesta löser sig :)

jag hör nog hit nu jag också! ;-) försöker smälta att jag är gravid igen med mitt andra barn. Oerhört oplanerat och första bebis en IVF-bebis eget datum för nr 2 är 31 augusti men det är högst osäkert då jag inte riktigt har koll på när och hur jag hade sista mens...

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 253
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 395
Senast: monster1
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!