För alla "nygravida"!

Sv: För alla "nygravida"!

Ja precis! Och visst, vagnen kommer vi säkerligen använda rätt mycket och man ska ju trivas - men jag gillar ju fyrhjulingar också, bara det att jag tycker det är så mycket smidigare med 3.

Namn har vi också börjat prata om, men sambon är så rolig för han associerar så knasigt. Jag gillar namnet Sture, men han tänker bara på en sur gubbe på sitt jobb. :rofl: Många namn är det så med, men många gillar han också. Flicknamn har vi redan enats om, vilket är skoj. Dock hade vi bara massa pojknamn klara innan vi blev gravida, och nu har vi inte ett enda. :D

Haha, vem vet?! Om inte annat kanske dom är "brother from another mother" :rofl:

Haha, namn började jag prata om långt innan produktionen ens startat :angel: Flicknamn vet jag precis vilka jag vill ha, och sambon kanske inte älskar dem men har accepterat dem. Han säger att det ändå blir en pojke så flicknamnen spelar ingen roll.

Nu tror ju jag också att det lär bli en liten grabb, och där är det svårare. Vi var överrens om Sigge, men då döpte mamma sin hund till det :eek: förvisso är hela namngrejjen avklarad för sambons del här också, han säger Harry och jag säger kanske - men vi har olika associationer till namnet. För hans del blir det en Dirty Harry, och för mig en Harry Potter :D Det känns inte lika klockrent som Sigge, så jag letar vidare och har Harry Potter på "kanske-listan".

Oregano: vilken fin bäbis!

Men aww, vilken bedårande bild! :love:

*kl*

Har haft en riktig helvetesdag idag. Dagen började med att jag blev sparkad av mitt ettåriga sto i hagen, så det har varit många tårar och oroliga samtal till akuten, BM och min bror som är klar läkare. Nu verkar det inte vara någon fara och ingen trodde att det var någon fara, men man känner sig ändå som världens sämsta mamma redan innan bebbe kommit ut. :(

Men äsch, klart du inte är det! Och det vet du nog själv också, innerst inne. Det var verkligen otur med sparken, men skönt att det gick bra!

*kl*

Uuuuurk.. idag mår jag ganska illa, faktiskt. Ingen matlust på morgonen, tuggade länge på min smaklösa macka. Samtidigt rätt hungrig. Vill bara ha stekt eller möjligtvis grillad falukorv (:eek:)! Och inte får jag någon, förrän tidigast när jag kommer hem.

Har alla "nygravida" övergått i att vara "gammelgravida" och övermogna för tråden? :angel:

Fick iallafall se den lilla rackaren på UL igår. Det gick bra att se den med UL trots att jag är så tidig, även om det hade blivit bättre bild med VUL. Men den hade ett hjärta som pickade, och allt verkar vara frid och fröjd.

kn:

Finns det något minimipris man bör betala för en ny barnvagn för att den inte ska vara dålig? I alla butiker verkar de ligga runt 7-10 000 kr. Men jag har hittat en Nowalex på nätet som ligger runt 3000, betyder det att den är skum? (10 000 för en barnvagn låter lite mycket).

Det är inte rpiset som avgör om barnvagnen är bra eller dålig. Det finns många stora och dyra märken som inte håller för säkerhetskraven som ställs och många billiga som är bättre än dom dyra.

MEN en Nowalex skulle jag aldrig köpa. Dom är stora, tunga, klumpiga, bromsen går sönder, handtaget har lossnat på den mm. Googla på internet så hittar du nog rätt mycket om deras kombi och duovagn.

Måste det vara en ny vagn? Finns hur mycket begagnat som helst som är jätte bra vagnar!

Vi köpte en jätte fin emmaljunga duo för 1000 kr, 7 år gammal, det vi var tvunegna tt göra var att byta ut hjulen o det gick på 500 kr för 4 st.

Har alla "nygravida" övergått i att vara "gammelgravida" och övermogna för tråden? :angel:

Fick iallafall se den lilla rackaren på UL igår. Det gick bra att se den med UL trots att jag är så tidig, även om det hade blivit bättre bild med VUL. Men den hade ett hjärta som pickade, och allt verkar vara frid och fröjd.

Jag tror många har hoppat hit ;)

Nej, jag vill absolut helst ha en begagnad vagn. Men jag är lite rädd att inte hitta en på blocket och har dålig koll på hur man "inspekterar" den för att se att den är hel...

Men tack så mycket! Nowalex blir det inte :D

Kolla så att alla säkerhetsanordningar är hela, fästen mm. Däck går juh byta om dom är dåliga.

Men det är en djungel. :laugh:

Jag hänger kvar här också, eller jag läser mest, men är kvar ;)
Jag är ju bara i v 10 så jag tycker fortfarande att jag är nygravid och kommer ju förhoppningsvis att få i juni så jag blir isf mer sommarmamma än vårmamma...

Vi ligger lågt med det mesta planerandet än så länge, har inte funderat på varesig barnvagn eller namn. Ska iväg och göra KUB i början på december och efter det kanske man vågar planera lite mer om man har fått se att det bor något välmående i min mage.

Jag håller med dig. Stannar kvar här och läser mest. Är i v 12 och tänker vänta efter test innan allt börjar planeras... Vi hörs om några veckor :)

Vi kan vänta lite till, vi är ju trots allt väldigt nygravida fortfarande :) Iaf jag, enda sättet jag märker att jag är gravid på är att jag mår fruktansvärt dåligt... Illamåendet och tröttheten sänker mig :( Men alla säger ju att det brukar gå över efter v.12, och jag har gått 12 fulla veckor på tisdag... Så då kanske det POFF försvinner... Haha! Men vi ses i en sommarmammortråd sen tycker iaf jag :)

Jag känner mig väldigt icke "nygravid"... ;) Känns som om att man har vart gravid länge. Jag har gått 12 fulla veckor nästa fredag..

De e lite kul att vi har exak samma dag... Ska vi redan nu bestämma att vi ses på BB??? haha

Klart att vi ska ses på bb! Härligt att ha någon att följas åt med! Har du vart på inskrivning ännu?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 253
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 395
Senast: monster1
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset