För alla "nygravida"!

Sv: För alla "nygravida"!

Gjorde också testet på FL, och det ska bli en pojke säger testet som har "mer än 50% noggrannhet" :eek: Fast det tror jag också att det blir, om allt går som det ska. Jag har alltid velat ha en flicka som ska bli en kopia av sin eminenta mamma, så bara därför blir det en grabb. Och sambon kommer från en mycket "pojkstark" släkt ;)

Nä men skämt å sido, självklart är det roligt vad det än blir, och det viktigaste är och förblir att barnet är friskt. Mina drömmar om en ridande flicka får slåss med sambons drömmar om en hockeyspelande pojke. Stereotypt, javisst :D

(Kommer definitivt vilja veta kön om det syns på UL. Det är lika mycket överraskning som när ungen tittar ut, bara mycket mer praktiskt. Så resonerar jag!)

Varför är det mer praktiskt att veta i förväg vilket kön barnet har?

Underlättar namnplanerande framför allt. Det är praktiskt för mig.

Vissa tycker väl också att det är bra inför klädinköp kan jag tänka mig, men har själv inget större behov av att klä barnet efter kön och tycker mycket väl att t.ex. en tjej kan ha blåa kläder.

Men som sagt, det är så jag resonerar. Har full förståelse för föräldrar som inte vill veta.

Sen ska jag väl tillägga att jag givetvis vet att även om BM är "100% säker" så kan det bli en oväntad surprice när barnet väl tittar ut. Kommer inte att göra en särskild könsUL, ser de inte på rutinUL så får det vara. Och har inga planer på att göra abort om det är "fel" kön :eek:

Det känns i alla fall bättre :) mycket bättre. Hade iofs hoppats på en flicka, det blir antagligen en pojke enl UL. Men det känns i alla fall mer verkligt att "veta", jättekul! Uhm, mest hade jag hoppats på ett barn med två fötter, två händer och ett huvud. Det är det som jag tänker hoppas på vid ev födsel också. Behöver inga extra överraskningar där.

Praktiskt ur namntänkande, lite opraktiskt iom att svärmor inte hinner köpa ngt rosa till honom om vi råkar säga det. Och kanske synd på ridningen, mina småbröder storbölar varje gång de ser en häst trots att pappa älskar hästar och rider och min kusin slutade rida för han blev så rädd. Så jag har fördomar om att det är svårt att få pojkar att rida samtidigt som en tjej gärna hade thaiboxats med pappa. Men det är väl klart det finns modiga pojkar också. (ush vilka fördomar, sådan blir man om man har en ensamstående feminist/kvinnoSo (uhm kvinnoso=mansgris?) till mor). Älskar mina småbröder väldigt mycket, de är cuddly.

Av vad jag kan läsa mig till på diverse forum så upplever många det som att de får ett litet försprång att lära känna det lilla livet i magen, det blir mer verkligt för dem helt enkelt. Och så kan nog jag känna också. Men då är vi inne på känslomässiga aspekter :laugh:

Jag har också stereotyp fördomar :angel: Som att en son kommer vara mycket svårare att få intresserad av hästar. Fast egentligen tror jag att det har med det sociala att göra - de pojkar som red när jag själv gick skola, och de pojkar jag haft som ridelever som vuxen, har ofta slutat pga. att de blir retade. :mad: Mina småbröder har förövrigt också har varit världens gosigaste ungar (mycket mysigare än småsyrrorna) och tyckte att det var skitkul att rida när de var små. Lånade en kompis shettis och ledde dem när de skumpade runt som fnissande solar och lekte riddare från Rohan :D

Det känns i alla fall bättre :) mycket bättre. Hade iofs hoppats på en flicka, det blir antagligen en pojke enl UL. Men det känns i alla fall mer verkligt att "veta", jättekul! Uhm, mest hade jag hoppats på ett barn med två fötter, två händer och ett huvud. Det är det som jag tänker hoppas på vid ev födsel också. Behöver inga extra överraskningar där.

Praktiskt ur namntänkande, lite opraktiskt iom att svärmor inte hinner köpa ngt rosa till honom om vi råkar säga det. Och kanske synd på ridningen, mina småbröder storbölar varje gång de ser en häst trots att pappa älskar hästar och rider och min kusin slutade rida för han blev så rädd. Så jag har fördomar om att det är svårt att få pojkar att rida samtidigt som en tjej gärna hade thaiboxats med pappa. Men det är väl klart det finns modiga pojkar också. (ush vilka fördomar, sådan blir man om man har en ensamstående feminist/kvinnoSo (uhm kvinnoso=mansgris?) till mor). Älskar mina småbröder väldigt mycket, de är cuddly.

Ja, det är nog bara fördomar, är jag rädd. Pojkar är inte av naturen mer avogt inställda till hästar än flickor.

Jag tänker mig att jag ju i första hand kommer få en människa. Vilka genitalier de har spelar ju faktiskt ingen större roll förrän de blir stora och skaffar sig en partner, och den delen av deras liv lär jag rimligen ändå inte vara involverad i. ;) Visst kan man vara nyfiken på könet, men mer på samma nivå som jag är nyfiken på om barnet får blå eller bruna ögon.

Hoppas! (att han gillar hästar alltså :) och kanske thaiboxning.)

Jo jo, absolut helst en människa. Men på ultraljudet försäkrade de mig om att det inte var en bläckfisk eller salukivalp, hoppas att det fortsätter så.

Ögonen får helt enkelt lov att vara grå, gröna eller blå, annars vette gudarna vad min man gjort med brevbäraren, eller hmmm... Hårfärg däremot.

Jo att det är en människa tänker sig nog majoriteten ;) Jag hade av ren nyfikenhet säkert också nappat på om jag kunde få veta ögonfärg (som borde bli blå, annars undrar jag också..), hårfärg, framtida längd och skostorlek. Jag vill veta allt om det lilla livet, helst nu!

Idag har jag varit på ultraljud! :banana: Och det finns en liten knodd där inne! :idea: Allt såg bra ut och här är det lilla underverket :love:

liten.jpg

Nä, och jag frågade inte heller. Jag insåg ju snart att könet inte var nåt man bara såg så där, så det var inte läge att fråga.

Däremot frågade jag hur lång den var. Hon sa att mellan v 15 och 20 så är den lika lång som antalet veckor, dvs 17-18 cm nu.

Jag har ju skrivit 12 april innan, men när jag var hos bm första gången sa hon 11/4. Båda datumen grundare sig ju på mensens första dag, men bm måste ha nån annan beräkningsmodell än vad jag har hittat i böcker och på internet. Den här bm sa också 11/4 enl mens, men flyttade på mig 1 dag iallfall, så den 10/4 ska det bli.

Efter ul:et åkte vi och tittade på barnvagnar! :love: Är riktigt sugen på en Teutonia Spirit 3S :D
e5405cff89.jpg

Vill ni veta så finns ju Titt-ut, tror det kostar 15-1700 kr och då får man en hel del med sig hem. :) Vi funderar lite på att åka dit, men endast för att Johan ska få vara med och se Räkan där inne.

Aha, 17-18 cm - det är inte så jäkla litet ändå! :D Önskar jag också blev flyttad åt "rätt" håll, men egentligen så spelar det ingen roll. Den lilla tittar ut när den är redo, så är det ju bara. Och alla datum är ju som sagt bara riktlinjer. :)

Den vagnen sneglade jag också på! Självklart sa sambon nej, han tvärvägrar ju alla trehjulingar tyvärr. Dock har vi enats om en Citycross, alltid något liksom. Ska faktiskt till Barnens Hus idag och kika lite, är visst rea den här helgen. Nu känns det liksom lite mer legitimt att handla, när man vet att allt står rätt till där inne. :love:

Vi är helt överens om att det ska vara svängbara hjul fram iaf. Sen tyckte jag att Spiritens stora framhjul verkar bättre än de små här ute på "landet". Vi har ju lite skogs- och traktorvägar där jag tror att små hjul får det lite svårt. Men sambon tycker dock inte att det behöver vara en Teutonia, utan kan gott tänka sig en billigare vagn eller rent av en begagnad. :eek: ;) Men jag är inte så orolig, det brukar bli som jag vill! :angel: Den var faktiskt väldigt stabil tyckte jag, förutom just när man skulle fälla upp den. Men då finns det ju ändå ingen bebis i. Vi tittade på en annan trehjulig vagn och den var mycket vingligare.

Googla på tittut kliniken eller 3D ultraljud så får du nog träff. Det är en klinik i Stockholm som erbjuder 3D ul och könsbestämning.

Den där vagnen såg ju riktigt intressant ut... :love: Har egentligen tänkt bort alla tre-hjulingar eftersom vi också bor ute på landet men får kanske ta och omvärdera det. Blir nog till att åka och klämma och känna lite i lämplig affär :)

Jag önskar att min käresta också kunde vara enig med mig på den punkten. :angel: Jag skulle verkligen vilja ha en trehjuling, med stort framhjul då så den klarar av grusvägarna ute hos svärisarna, men sambon säger tvärnej. Trots att han stod och klämde på både Teutonia och UJ så tyckte han dom var "ostabila". Enda som duger åt honom är en hederlig fyrhjuling, så då får det väl bli det då. Här blir det nytt hela vägen, är sambon som är påstridig där till och med. :love:

Man får välja sina strider. :idea: När det gäller saker och prylar är det viktigt för mig men mindre viktigt för honom. Alltså får oftast jag bestämma. När det kommer till namn blir det svårare. Jag vill ha en Valter om det blir en kille, men det verkar han ha svårt att tänka sig och blir tokig på mig varje gång jag kallar magen för Valter! :rofl:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 253
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 395
Senast: monster1
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!