För alla "nygravida"!

Sv: För alla "nygravida"!

Hujja, får hoppas att det vänder snabbt!

Jag blir anfådd hela tiden. Min sambo skrattar varje gång vi är ute och går och det kommer en uppförsbacke och jag andas som jag spurtade upp. :crazy:

Usch! Sen känns det som att allt trycker och gör att jag inte kan andas efteråt - bh:n trycker, bilbältet trycker, byxorna trycker. Får som inte in allt syre jag vill ha!

Samma här... Jag är helt nojjig över att jag inte känner nåt. Hemska tanke: tänk om det inte finns nåt där inne :confused:

Jag läser på olika sidor om vad som händer med kroppen i de olika veckorna och än så länge stämmer inget på mig. Jag har inte särskilt ömma bröst, ser inga ådror eller mörkare bröstvårtor, inte speciellt andfådd, inte mer trött än vanligt, har inte haft något illamående direkt heller. Tycker inte att magen vuxit något och om jag försöker känna "genom" nederdelen på magen så kan jag inte känna nåt heller Det enda har vart foglossningen och utebliven mens... och de 7 gravtesten som alla visade positivt :D

Men självklart ska det bli väldigt skönt att få se vad som finns där inne och en liten bekräftelse på att det är på riktigt :love:
Ska ni ta reda på könet?

Jag har haft många symtom nu börjar det dock lugna sig. Det som är nu känns inte så gravidigt som tex nacken.

Men man känner sig ganska normal endast lite rund om magen :p

Nej, vi vill ha det som en överraskning :D

Ska ni?

Sambon vill inte så jag har sagt att han får gå ut när/om BM berättar, jag själv är alldeles för nyfiken för att inte veta :rofl:

*kl*
Ang. "spökperioder" - jag hade också det! Precis innan BM la ultraljudssonden mot magen så fick jag panik och tänkte att vad tusan gör jag om det inte finns något där inne?! :crazy: Jag har från och till trott att jag bara inbillar mig allt, att jag inte alls är gravid och att mensen uteblir eftersom jag så gärna vill vara gravid.
Nu VET jag ju att det finns någon där inne, men jag får ändå såna tankar. Då är det skönt att kunna titta på ul-bilderna. :love:

Hahah! Jag är precis lika orolig! Tänk om det inte finns nåt och jag bara inbillat mig alltihopa! :eek:

KL

Sådärja, nu har jag skapat en ny användare så jag kan vara hemlig - då vågar jag också berätta att jag är gravid :D Kul att det finns fler här!

Det blidde ingen bebis den här gången, fick missfall i v 10 :(

Ta hand om er och era magar :love:

Så tråkigt :( Blir lite orolig när jag läser om alla missfall, hoppas du är okej trots allt.

*kl*
Hörrni, hur är det egentligen med frysta skaldjur? Räkor står som "bra att äta" på Livsmedelsverkets sida men har nyligt (i nån folder från BM?) läst att det ska vara färska skaldjur. Kan man äta t.ex. en skaldjurspaj som varit nedfryst?

"knapp lån"

var på ultraljud i går :)
allt såg bra ut, bm tror att det är en till liten flicka som ligger där inne och sprattlar, bf blev flyttat till den 10/4.

Sambon vill inte så jag har sagt att han får gå ut när/om BM berättar, jag själv är alldeles för nyfiken för att inte veta :rofl:

Haha, hur ska det gå. Hur ska du kunna hålla dig sen? :p

:rofl: det har jag inte tänkt på... Men jag dör av nyfikenhet och går det att ta reda på så måste jag det. Jag gjorde nåt test på familjeliv där man kunde se om man skulle få en tjej eller kille. Men de är väl inte 100% tillförlitliga, det är väl inte ett UL heller egentligen. Men spännande iallafall :bump:

Gjorde också testet på FL, och det ska bli en pojke säger testet som har "mer än 50% noggrannhet" :eek: Fast det tror jag också att det blir, om allt går som det ska. Jag har alltid velat ha en flicka som ska bli en kopia av sin eminenta mamma, så bara därför blir det en grabb. Och sambon kommer från en mycket "pojkstark" släkt ;)

Nä men skämt å sido, självklart är det roligt vad det än blir, och det viktigaste är och förblir att barnet är friskt. Mina drömmar om en ridande flicka får slåss med sambons drömmar om en hockeyspelande pojke. Stereotypt, javisst :D

(Kommer definitivt vilja veta kön om det syns på UL. Det är lika mycket överraskning som när ungen tittar ut, bara mycket mer praktiskt. Så resonerar jag!)

När man talar om missfall.. Fick en liten blödning nu på eftermiddagen. Vet att det är rätt vanligt att man får det utan att det är någon fara på taket, men samtidigt är det risk att ännu ett barn inte blir till. Får vänta och se.

var på ultraljud i går :)
allt såg bra ut, bm tror att det är en till liten flicka som ligger där inne och sprattlar, bf blev flyttat till den 10/4.
Det är egentligen helt sjukt att vissa bm gladeligen berättar och andra definitivt inte gör det. Vill man ta reda på kön så går det ju ändå, bara det att det kostar. Blir så irriterad över att jag inte kommer att få veta imorgon, bara för att det fanns en mamma som gjorde abort för andra eller tredje gången pga att det var ännu en tjej i magen... :eek::devil::crazy::(

Blir så irriterad över att jag inte kommer att få veta imorgon, bara för att det fanns en mamma som gjorde abort för andra eller tredje gången pga att det var ännu en tjej i magen... :eek::devil::crazy::(

Men va?? :eek: Det låter ju helt galet!

(Kommer definitivt vilja veta kön om det syns på UL. Det är lika mycket överraskning som när ungen tittar ut, bara mycket mer praktiskt. Så resonerar jag!)

hi hi hi så resonerar jag oxå :D

håller tummarna *stenhårt* att det bara är en liten blödning

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 254
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 400
Senast: monster1
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 990
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar