För alla "nygravida"!

Sv: För alla "nygravida"!

Vad jobbigt! Har du haft det så hela tiden eller har det kommit det senaste? Jag känner ingenting, varken illamående, trötthet, ömma bröst etc. Samtidigt som det är skönt att må bra så vill man ju ändå känna nåt. Istället blir det att jag missbrukar graviditetstest...Gjorde mitt 7:e igår :angel:

Hoppas du snart mår bättre!

Din stackare, det där låter inge roligt alls. Jag är så oändligt tacksam att jag är så lindrigt drabbad av illamående. Bara jag äter i förebyggande syfte så mår jag nästan perfekt. Igår lagade jag chili con carne lite senare än jag borde ha gjort, så jag började känna av det där obehaget. Jag som verkligen älskar bönor i vanliga fall, kunde knappt äta en tugga. Fick nästan kväljningar. Det var bara att leta i köket efter annat att äta! :rofl:

Jag har mått såhär från och till sedan jag plussade. :( Vissa dagar känner jag nästan ingenting, men som idag kan jag knappt äta för att jag mår så illa, trots att jag använder mina Seabands så fort jag får minsta tecken på illamående. Det gäller nog bara att stå ut tyvärr, och hoppas på att det går över snart som sagt. :)

Haha, jag "missbrukade" också test - tog 4 stycken innan jag vågade tro på att jag var gravid. Nu tror jag dock - det finns liksom ingen annan förklaring till varför jag mår som jag mår. :D

Oregano; Måste ju också se till att äta i förebyggande syfte, men det är inte alltid det fungerar tyvärr. Funderar på att ta upp det med BM imorgon, eftersom inte Seabanden fungerar optimalt kanske jag behöver något annat. Har testat Postafen också men tyckte inte dom gjorde varken till eller från. Kan ju varit otur just då också, får nog köpa en förpackning bara för att testa.

Jag har inte läst hela tråden så nu kanske jag skriver om något som redan nämnts, men har du testat att ta postafen mot illamåendet?

Jag mådde sjukt illa i nio veckor. Kunde inte äta någonting, kräktes dygnet runt och gick ner ett gäng kilon. Tyvärr började jag prova med postafen för sent... så de hann inte börja verka innan jag kräktes upp dem! Men det var ialla fall värt ett försök, och kan ju vara det för dig med?

Annars gäller det att hitta något som fungerar hyfsat. Kokt potatis fick jag i mig ibland, även rostad barkis med liiiiite smör på. Drickan var det värre med, det mesta ville bara vända i magen, men coca cola fungerade ibland.

Du vet att du kan få hjälp av läkare också va? De kan skriva ut starkare piller mot illamående som man kan ta även när man är gravid och om ingenting fungerar och man blir uttorkad kan man bli inlagd med dropp ett tag för att återhämta sig lite. Allt blir ju bara värre om man inte får i sig något och batterierna liksom laddar ur.

Hoppas du mår bättre snart, det är skitjobbigt att vara gravidillamående!

//Julia

Jag har testat Postafen ja, och märkte ingen större skillnad. Visserligen testade jag bara under en dag då jag fick två tabletter av en vän, så det kan ju vara värt att köpa en förpackning själv och testa. Ska som sagt ta upp det med BM imorgon.

Cola, vatten och mjölk är det som går att dricka här - iskall cola är alldeles underbart. :love: Jag hoppas verkligen att illamåendet går över snart, för såhär orkar jag verkligen inte må många veckor till. :( Jag VET ju att det förmodligen blir bättre med tiden, så det är väl det jag lever på just nu, hoppet! :)

Nu ska jag kila ner och hämta min pizza, enda jag var sugen på idag och troligtvis kommer jag få i mig en färdedel, även om jag gladeligen skulle kunna sätta i mig hela bara jag slipper illamåendet. :D

jag kan verkligen rekomendera akupunktur, det är det enda som har lindrat mitt illa mående.

ska själv i väg i morgon och få behandling, hoppas det hjälper den här gången med, för tillfället så får jag inte behålla någonting, kräks ca 10 gånger varje dag börjar bli en smula jobbigt.

Vet inte om det finns någon som utövar akupunktur här i närheten men det är absolut något att kolla upp! :)

Jag har bara kräkts ett par gånger, och ska jag vara ärlig tar jag hellre ett illamående som kommer och sedan släpper så fort jag kräks än den här skiten. Jag mår illa mer eller mindre JÄMT, men inte f*n kommer det upp något. Börjar bli rätt tröttsamt som sagt..
Vilken tur att Buke finns - här kan man ju gnälla skiten utan att någon tycker man är jobbig, för vi är ju flera stycken som mår precis likadant! :D

visst är det skönt att kunna gnälla av sig :)
men prata med din bm för jag gör min akupunktur på mvc hos min vanliga bm.

Jag spydde som en gris i 9 månader ( det kanske jag redan har skrivit...) Det enda som fungerade var Primperan, illamåendetabletter som är receptbelagda. Då slapp jag illamåendet, fast jag spydde fortfarande. Men det är illamåendet som är jobbigt tycker jag... Här mås det väldigt väldigt illa, svårt att få ner nåt, har ju ingen aptit :( Coca Cola,vatten och mjölk funkar här med. Kräm och mjölk ska jag testa tänkte jag. Är just nu nojjig för jag har som kramp ibland ner till höger, typ... äggstocken, vad vet jag? Och hypokondriker som jag är tror jag ju genast att det är ett utomkvedshavandeskap. Hur vet man det egentligen?

Usch, får verkligen hoppas att man slipper må illa i 9 månader. :( Just illamåendet är värst här också, att kräkas kan jag som sagt ta om jag vet att illamåendet går över för en stund då.

Utomkveds ska man tydligen känna - det gör tydligen fruktansvärt ont. En vän till mig drabbades av det för några år sedan och hon trodde hon skulle dö av smärtan. Du får vara lite uppmärksam, blir smärtan värre och det blöder får du nog ringa gyn på en gång! Det kan inte bara vara växtvärk då? Jag har också ont i sidorna, ut mot höftkammarna på framsidan liksom. Jag har dock ont på båda sidor, men inte samtidigt.

hur långt gången är du? dom jag har stöt på som har haft utomkveds havande skap har fåt väldigt ont tidigt i gradiviteten.

nu har jag varit hos bm och fått akupunktur,får vi hoppas att det hjälper. nu har jag i alla fall fått se lill skrutt på ul och hört hjärtat. allt såg bra ut :)

*kl*

Är det någon som kan förklara hur sån här växtvärk känns? Igår kväll fick jag som kramp och hugg mellan naveln och muffen typ. Hade det i natt och känt av det nu på förmiddagen oxå. Nästan som mensvärk emellanåt, fast det kommer och går. Det sitter inte i särskilt länge utan någon minut bara.
Börjar oxå nojja om utomkvedshavandeskap... :cry:

Fick nyss mail från liberoklubben, de upplyste mig om att jag är i 5e månaden och mer än halvvägs!

Hur tusan gick det till? :eek:

låter som växt värk :) men prata med din bm om du är orolig :)

Kl

Är det någon mer som blir slemmig i halsen? När det blir för mycket så mår jag illa o så spyr jag:(
Är i v 16 och är trött på att må illa av allt.

Nej såååå ont har jag inte. Läste på lite och det är nog ingen risk för att det skulle vara det. Är nog växtvärk som ni säger, men jag tycker det hugger till så skarpt ibland, ingen smärta jag hade med förra bebisen.

Fy, det låter inte kul alls. Min värk molar mer, om vi bortser från den helt galna smärta jag kan få ibland då jag nyser. Misstänker att det är musklerna runt livmodern som krampar, men fyyyy vad ont det gör. :(

Alltmänt:
Var ju till BM idag.. Var bara det att vi hade blandat ihop tiderna lite. :D Jag hade skrivit 10:30 men BM 11.00 på lappen så jag antog att jag missuppfattat och att det var 11 som gällde. När jag sen kom 10.50 så blev hon jätteförvånad och undrade vilken tid vi hade - 11 sa jag. Men det var det ju inte alls, hon hade bokat in mig 10.30 och skulle träffa nästa tjej kl 11. :D
Blev ett snabbt prat bara, och så bokade vi ny tid till nästa vecka.
Min BM är bra söt - när jag inte dök upp till 10.30 så hade hon ringt till gyn och frågat om jag varit där, eftersom när vi träffades sist så frågade jag ang. blödningar och hon ville bara försäkra sig om att vi inte fått missfall. Hon kunde ju bara ringt mig och frågat var jag var ju.. :angel:

Men det är sån galen smärta jag får ibland, precis som när jag nyser. Fast just då nyser jag inte haha ;) Är det ditt första barn? Det där galna onda stämmer precis överrens med hur värkarna kändes (tycker jag!)

Gullig BM, hoppas du kan ha henne hela grav.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 254
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: MML
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 990
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.