Sv: För alla "nygravida"!
Usch, det kan inte vara kul att ha så ont hela tiden. Å andra sidan så om det känns som verkarna så är du ju rätt härdad inför förlossningen.
Det är första barnet för mig så allt känns ju så himla nytt och ovant, man vet inte alls vad som är normalt, vad som hör till graviditeten och vad som bara är inbillning liksom.
Jag hoppas verkligen att vi får ha samma BM hela tiden, hon är helt underbar!
Nu kommer jag med frågor igen.
Ni som varit drabbad av foglossning - hur känns det? Jag har börjat få ont i korsryggen från och till, framför allt på jobbet där jag går och står mycket, samt gör en del tunga lyft och förflyttningar. Jag försöker verkligen att använda och jobba med kroppen på rätt sätt vid lyft och förflyttningar, men ändå så kommer den där läskiga smärtan ibland.
Än så länge är det inget som jag inte står ut med, men det börjar ju bli lite irriterande - framför allt för att jag inte vet om det är foglossning jag drabbats av redan eller om det är något annat.
Vad jag lyckats läsa mig till så brukar man ha ont i båda fogarna, men kan det starta i bara en av dem? Och hur tusan känns det? Och - om jag redan nu i v. 10 känner av fogarna/fogen, vad har jag att vänta mig?