För alla "nygravida"!

Sv: För alla "nygravida"!

Har klarat av hälsosamtalet i dag. Med beröm godkänt. :D att det finns människor som dricker fast de är gravvida är för mig en gåta...
Nästa besök är den riktiga inskrivningen i mitten på oktober.

Vad kul! Jag ska oxå på det "riktiga" inskrivningssamtalet i mitten på oktober. När är du beräknad till?

Hade också ont första tiden, men då kändes det mest som mensvärk. Nu är jag i v13 och har fått ont igen, fast inte samma onda.
Var på vc idag och lämnade urinprov och crp och allt såg bra ut, så de skickade mig vidare till bm, som satte upp tid till gynokologen imorgon.
Så då blir det kanske vul, och förhoppningsvis så ser allt ok ut.
Är dock orolig :crazy:

Är beräknad till början på maj. Kommer gå på inskrivningen i vecka 11.
När är du beräknad till?

Fick förklarat för mig igår att det jag känner var fullt normalt. Bara livmodern som anpassar sig till att det ska bo en bebis där inne nu.
Vad tråkigt att du fått ont igen, skönt att de kommer kolla upp det. Men du ska se att det inte är några problem. :bump:

Vad kul, jag är oxå beräknad till början på maj. Runt 2:e el 3:e. Men jag kommer troligtvis snittas så det blir nog en april-bebis :)

Vad kul!
Hur kommer det sig att du ska snittas? (om det är ok att jag frågar :))
Jag fick frågan igår vilket sjukhus jag hade tänkt mig för förlossningen. Hade väl inte riktigt funderat ut det än, men valde det som svärmor jobbar på :D

Efter ett möte med en ridhusvägg för ca 5 år sen är min ena höft krossad :(
Så läkarna trodde inte jag skulle klara en förlossning, får väl se hur det går att vara gravid. Än så länge har jag inga problem men vissa dagar, även innan jag blev gravid, kan jag knappt komma ur sängen pga stelhet och smärta.

Smidigt att ha svärmor på plats ;) Bor du i en större stad då eller? Tänkte på om man kan välja? Jag bor ju i en ganska liten stad så här finns bara ett sjukhus.

Men fy! Stackars dig! Det har sina avigsidor att vara "hästtjej". Du ska se att det kommer gå kanon ändå! Svärmödrar kan vara bra att ha vid sådana tillfälle. :)

Jag bor långt ute på landet men har "lyxen" att ha två sjukhus inom 5mils radie. Därför fick vi välja. Känns lite knas att ha gjort det redan men får väl se det som ett gott omen.

*KL*
Har varit på KUB i dag, på en privat klinik, och så på inskrivning hos "vanliga" BM. Har inte fått KUB-resultatet, utan endast NUPP eftersom vi tog blodprovet också i dag. Tar ungefär en vecka innan vi får svar på det. Känns nervöst eftersom risken enligt NUPP var 1:399. Enligt BM som gjorde testet var det helt ok, och man rekommenderade fvp endast om risken var 1:300 eller större. Någon mer som gjort NUPP/KUB? Vilka värden fick ni?

Jag kände av Mini första gången i tisdags jag är oxå i v 18 (17+3).
Det är en jätte häftig känsla:)

Senast ändrad:

Jag har gjort KUB test. Mina värden var bra, på kromosom 21 hade jag en risk på 1:38793.
Det känns skönt att ha gjort ett UL tidigt i graviditeten oxå för att kolla att allt verkade bra med den lill* så långt.
Ska göra ett vanligt UL på tisdag och det är lite nervös.

Jag var i v12 och skulle på ul på tisdagen. På måndagen bubblade det inom mig så jag var tvungen att berätta på jobbet att jag var gravid. Dagen efter upptäckte dom på ul att jag fått missfall. Så jag vet inte om jag vågar berätta för någon nästa gång jag blir gravid.

Jag var på oxå på ultraljud idag, det var inget planerat, men fick en tid till gynokologen pga magsmärtor sista tiden.
Skönt att de att graviditeten var helt normal, såg hjärtslag och att den rörde sig :laugh:
Lite tråkigt dock att de misstänker att det kan vara blindtarmen som börjar krångla :crazy:

Vilken sötis och vad kul att allt var bra.

Jag är sjukt nervös inför ultraljudet. Tänk om något är fel... :crazy:

Jag var i v12 och skulle på ul på tisdagen. På måndagen bubblade det inom mig så jag var tvungen att berätta på jobbet att jag var gravid. Dagen efter upptäckte dom på ul att jag fått missfall. Så jag vet inte om jag vågar berätta för någon nästa gång jag blir gravid.
Usch vad hemskt... :cry:
Det bästa vore såklart at få bekräftat att allt är som det ska innan man berättar. Jag kommer dock inte at få göra ul förrän i v 18 nånting och det är ju lite långt fram. Jag som annars har ganska platt mage har fått en liten bula som syns ganska tydligt efter lunchen, speciellt om jag har åtsittande kläder.

Jag kommer att berätta på jobbet i vecka 13. Då finns det nämligen något annat att fira också och kommer därför att slå två flugor i en smäll! Våra familjer kommer att få veta så fort vi fått vår nya bil! :D

Vad tycker ni andra förresten, "måste" man berätta för chefen först eller är det okej att berätta för hela avdelningen inkl chef samtidigt? Jag känner lite att jag har den fullaste rätt i världen att bli gravid och vara mammaledig och det har inte chefen något med att göra. Skillnad vore väl om jag skulle säga upp mig eller nåt. Jag gillar inte min chef :o och jag vill liksom inte bjuda på att låta honom veta först så han kan sitta och "mysa" när jag berättar för alla andra. :angel:

Klart du ska berätta samtidigt! Jag var dock tvungen att berätta för min chef först pga mitt arbete. Men hade jag varit på annan arbetsplats hade jag nog inte berättat för chefen först, så länge vi inte hade en god relation.

Delvis kl

Jag berättade för min grupp väldigt tidigt med tanke på min situation på jobbet (utåtagerande brukare mm) och tyckte att de kunde veta varför jag backade i vissa situationer mm

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 262
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MML
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 990
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar