För alla "nygravida"!

Sv: För alla "nygravida"!

De säger att man inte kan känna bebis så tidigt, men vad vet jag. Vi är lika långt gångna du o jag!

Jag var hos BM i förrgår och behövde ha ett moderskapsintyg, därför fick jag göra ett snabbt ultraljud :) Och där låg den lilla räkan! Lycka! 10 april är det beräknat till.

Känns lite som en utopi. I dagen finanskristider när pengarna tryter så är det nog enkelt att dra in på just en sådan sak. Men jag håller med, jag tycker absolut att det skulle finnas för alla som har föhöjd risk.

kl

Nu har jag inte längre koll på hur långt alla kommit i sin graviditet. Kan vi uppdatera? :banana:
Black_Darling: V20 (19+1)

Samma problem här med finnarna... och stora är dem jäklarna oxå :devil:

Mina har försvúnnit igen. Det är skönt. Dock har jag stark metallsmak i munnen vilket gör att jag vill äta hela tiden bara för att få bort den. Helst bakismat men jag tyglar mig. :p

black_darling: V20 (19+1)
viv: V9 (8+3)
f-virrad: V10 (9+2)

Nej jag läste också det, så det var säkert bara en fis. :D Jag vill väl så gärna ha något tecken på att h*n finns där inne, spec nu när alla andra symptom avtagit lite.

Åh vad skoj med UL, längtar så efter mitt! 5 veckor kvar, en halv evighet ju. :D

Ang. veckor:
Zody: v.12 (11+6)

Jag har oxå haft "blanka veckor" när jag trodde att det inte fanns nån bebis i magen. Då känns det nästan skönt att kräkas ;)

MayDay: v.8 (7+3)
Mikan: v 14 (13+0)
Wilfa: v 15 (14+0)

Oregano: v 12 (11+2)

Fiaskurken v.12 ( 11+3) -visade det sig efter UL;)

*KL*

Var på mitt hälsosamtal imorse. Det gick bra. Fick dock "inskrivningen" framflyttad för hon tyckte att jag var lite väl sent inbokad om jag vill göra KUB testet.

Nu ska jag fundera en vecka på om jag vill göra det.
Hur har ni resonerat runt detta?

Jag resonerade inte så mycket. BM frågade om vi ville göra det med vi avstod. Dels för att risken var så liten samt att jag inte ville göra ett ev fostervattensprov om det skulle bli aktuellt. Så vi struntade i allt.

Jag har inte resonerat alls eftersom KUB inte erbjuds till kvinnor under 30 eller 35 här. Visst skulle vi kunnat letat efter en mottagning som erbjuder KUB, men vi har valt att inte göra det. Eftersom vi båda är under 30 (25 och 24) så kom vi fram till tillsammans med vår BM att risken inte är särskilt hög. Om det var så att KUB/Nupp erbjöds till alla kvinnor så hade vi inte tvekat.

Jag lutar åt att avstå jag med. Dels för att risken är låg, jag är under 35 och BM tyckte inte heller att det var nödvändigt.

Känns som det bara bygger upp en massa oro. Risken finns ju för alla oavsett. Låg eller hög.

Vi har gjort KUB privat, men jag är betydligt äldre än de flesta av er andra, 36 år. Med första barnet gjorde vi inte fostervattenprov. KUB/NUPP fanns inte då, så det var inget alternativ. Men då var jag bara 28...... ;)

Fiaskurken v.12 ( 11+3) -visade det sig efter UL
Tjej86: vecka 11 (10+0)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 262
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MML
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 990
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar