För alla "nygravida"!

Sv: För alla "nygravida"!

Har någon annan förutom jag en djävulsk huvudvärk?! Jag håller på att bli tokig, har ont i huvudet hela tiden, dag som natt.. Mår lite bättre när jag rör på mig tex när jag är ute i stallet, men så sätter jag mig i bilen och PANG tillbaka..

Får man vara med här.. ;) Är nyplussad och det är helt underbart!

Är det någon här som fått rosaflytningar till och från i början? Har haft det vid några toaletbesök sedan igår.. (ca 4 ggr av 100, känns det som..)

Ordnade listan lite, hoppas det är ok.

Sofflan82: v.5 (4+1)
MayDay: v.8 (7+3)
viv: V9 (8+3)
f-virrad: V10 (9+2)
Tjej86: vecka 11 (10+0)
Oregano: v 12 (11+2)
Fiaskurken v.12 ( 11+3) -visade det sig efter UL
Zody: v.12 (11+6)
Mikan: v 14 (13+0)
Wilfa: v 15 (14+0)
black_darling: V20 (19+1)

Har någon annan förutom jag en djävulsk huvudvärk?! Jag håller på att bli tokig, har ont i huvudet hela tiden, dag som natt.. Mår lite bättre när jag rör på mig tex när jag är ute i stallet, men så sätter jag mig i bilen och PANG tillbaka..

*viftar med handen*

Har oxå en jäkla huvudvärk rent ut sagt :devil: min bm sa att det troligtvis berodde på hormonerna. Men jag hoppas att det verkligen snart går över. Känner mig trött och sur på min stackars sambo hela tiden :crazy:

Jag hade också rejäl huvudvärk under ett par veckor, var verkligen jobbigt. Nu har det försvunnit nästan helt, kan få något som liknar migränanfall nån gång ibland bara. Sååå skönt.

Sofflan82; Jag hade rosa-aktiga flytningar i början, hade även bruna flytningar och nån gång även lite färskt blod. Bebbe verkar finnas kvar i magen än så länge. :love:

Lottch: v.11 (10+6)

Uppdaterade igen, går in i vecka 10 nu :bump: skönt att vecka 12 närmar sig även om det inte betyder att det är säkert. Men just nu överanalyserar jag allt och nojjar hela tiden. Minsta lilla "konstiga" känsla så tror jag det är kört. Någon som känner igen sig?

viv: V10 (9+1)

är gravid med barn nummer 2 och är i vecka 18 (17+6) i morgon går jag in i vecka 19, äldsta dottern är 3 år. Får se hur det blir sen att ha en liten och en 3-åring.... och fullt stall (8 hästar) :D

har mått bra hela tiden i stort sett, lite illamående de första 12-13 veckorna (har dock ej kräkts och tänker INTE göra det heller). Känns precis som vid första graviditeten. Har känt lite sprattel i magen sen ungefär 2-3 veckor tillbaka. Har mina vanligt kläder än så länge. Har varit på UL och fått se den lill*, tog även ett blodprov Trippel-test i vecka 15 (KUB) och allt var bra! Var ej nödvändigt att göra det, men det kändes rätt. Var ju bara ett blodprov... Är 34 år gammal och de erbjuder det till alla som är över 35 vid inskrivningen, jag fyller 35 i januari...

kl

Jag har äntligen fått bli sjukskriven för mina besvär med foglossning, FK ringde tidigare. Nu vill dom bara ha in ett nytt läkarintyg sen är det klart! Känns så jävla skönt. Nu kan jag njuta på riktigt av min graviditet, slippa bekymra mig för allt annat! Känns kalas!

uppdaterar

f-virrad: V11 (10+0)

Åh vad skönt för dig! :bump: Tror jag börjar få problem med fogarna jag med, framför allt de bakre.. :( Bara att hoppas att det inte blir värre och värre, för jag vill ju jobba så länge som möjligt - att gå hemma är inte riktigt min grej. :D

Uppdaterar listan jag med, gck ju in i v. 13 i torsdags.
Zody: v.13(12+4)

Alla nojjar sig nog, tror att det är en naturlig instinkt. Sen kan det ju vara mer eller mindre.

Senast ändrad av en moderator:

Mår illa! Inte alls kul... :cry:

Uppdaterar också...
MayDay: v.9 (8+0)

Det går över om eh... några veckor! Klen tröst, men det är såå skönt när illamåendet försvinner!

Knapplån.

Nån mer som är exremt törstig? I vanliga fall dricker jag väldigt lite, ett glas vatten till varje måltid, sällan mer. Sedan ett par veckor tillbaka måste jag ha 2-3 glas vatten vid maten och på eftermiddagarna kan jag vara så törstig att jag måste dricka uppemot 6-8 glas! På kvällen dricker jag minst en halvliter till. Ändå känner jag mig helt uttorkad. :eek:

MayDay: v.9 (8+0)
Oregano: v 13 (12+1)

Har tid till gyn idag igen, undrar om de har någon förklaring till min värk :confused:
Ingen har hittat något hittils, dessutom är det samma gynokolog som för knappt två veckor sedan. Men blindtarmen kan det ju knapppast vara eftersom jag har haft ont så länge nu utan att bli riktigt sjuk.
Allt var bra med bebis förra gången så det borde inte vara något idag heller, men lite nervös är jag allt ändå.... Vill ha en orsak, även om det inte går att göra något åt det just nu - ovisshet är jobbigt! Vågar inte anstränga mig, är helt sjukskriven en vecka till vilket är skönt då jag lyfter och böjer mig mkt på jobbet samt står nästan hela tiden.

Förhoppningsvis så får jag en förklaring idag, annars blir jag nog kidnappad till tyskland av svärmor :angel:

JAG! :eek:

Jag dricker normalt sett mycket och nu skulle jag kunna dricka mer. Tungan känns torr hela tiden!
När jag tränar och tömmer en flaska normalt skulle jag kunna dricka 3.

Jag hoppas det släpper snart!

Några veckor :eek: Jag som hade beställt en smidig enkel graviditet som jag skulle glida igenom vacker och strålande med en snygg liten magen :D Någon måste ha slarvat bort min beställning för illamående stod inte alls med i min plannering. ;)

En jobbarkompis sa till mig "du ska ju fylla hela magen med vatten!" och det ligger ju något i det. Blodvolymen ska väl också öka med 50% eller nåt. Men det är lite otäckt att det liksom inte går över fast man hinkar i sig vatten.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 262
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MML
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 990
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar