För alla "nygravida"!

Sv: För alla "nygravida"!

Jag tror att torsten har med hormoner att gora. Jag var hur torstig som helst jag med. Dessutom byts fostervattnet ut var tredje timme och innan v 12 tror jag inte man har speciellt mycket, sa det beror nog inte pa det.

Det gick over for mig i alla fall.

Knapplån!:)

Har plussat på två test nu två dagar i rad så jag antar att jag är gravid, men jag ska nog göra ett till test igen.

I vilket fall som helst så är både jag och min sambo lyckliga över resultatet.
Vi hade pratat om att skaffa barn men sakt att vi skulle vänta ett år eller två. Men det blir visst inte så! :D

Så nu har jag miljoner frågor. Hur går vi vidare nu? Vad ska man tänka på osv?

Är ju tyvärr en snusare men slutade så fort vi plussade. Men är det okej med nikotin och tokbaks fri snus? Det är så himla svårt att bara sluta rakt upp och ner.

Uppdaterar också:

Sofflan82: v.5 (4+1)
Eddvin v. 9
MayDay: v.9 (8+0)
viv: V9 (8+3)
f-virrad: V11 (10+0)
Tjej86: vecka 11 (10+0)
Lottch: v.11 (10+6)
Oregano: v 12 (11+2)
Fiaskurken v.12 ( 11+3) -visade det sig efter UL
Zody: v.13(12+4)
Mikan: v 14 (13+0)
Wilfa: v 15 (14+0)
black_darling: V20 (19+1)

Jag mår illa men kräks inte, jag är trött och hängig och får utrbrott på sambon varannan dag. Dessutom har jag fått tre finnar i ansiktet sista veckan!

Jag ska på inskrivning nästa fredag men har inte UL förrens sista oktober!

Hur går vi vidare nu? Vad ska man tänka på osv?

Jag har börjat äta multivitamin-mineral för kvinna från apoteket. Jag har ringt MVC och jag har slutat äta sushi med rå fisk (bytt till vegetarisk) och kollar av fetaostar. Det är det enda jag ändrat på.

Bortsett från att jag mår illa, tjuter halva dagarna och är trött som en gris. Men det har jag inte ändrat på frivilligt! ;)

Grattis!

Tror Eddvin fick med det mesta men vill bara tipsa om Livsmedelsverkets sida där hittar du vad du ska undvika att äta och vad du ska äta mycket av.

Vad gäller MVC så är det bara ringa dit och säga "Hej, jag är gravid" så förklarar de resten för dig. Jag fick åka på hälsosamtal ganska direkt och sen har jag min riktiga inskrivning i mitten på oktober. Kan tänka mig att det skiljer lite mellan de olika landstingen hur rutinen ser ut.

Vad gäller snuset så passa på att fråga MVC när du ändå pratar med dem. De vet säkert.

Jag trodde sushi var ok om den var nygjord och har varit fryst (som all sushi måste ha varit).

Ang MVC, för man välja vilken man vill gå till?
Jag har nämligen närmare till ett sjukhus med mvc osv som ligget i ett annat län än det jag bor i. Har bara 4 mil dit och 13 mil till det som är i mitt län.
Eller är det läns bestämt?:confused:

Uppdaterar också:

1aknodden: v. 5 (enlig egen beräkning)
Sofflan82: v.5 (4+1)
Eddvin v. 9
MayDay: v.9 (8+0)
viv: V9 (8+3)
f-virrad: V11 (10+0)
Tjej86: vecka 11 (10+0)
Lottch: v.11 (10+6)
Oregano: v 12 (11+2)
Fiaskurken v.12 ( 11+3) -visade det sig efter UL
Zody: v.13(12+4)
Mikan: v 14 (13+0)
Wilfa: v 15 (14+0)
black_darling: V20 (19+1)

Mår lite illa ibland på kvällen men kräks inget. Ömma bröst. Känner mig lite trött och känslosam vilket jag i vanliga fall inte brukar vara. ;)
Ska ringa till mvc idag.

Jag har börjat äta multivitamin-mineral för kvinna från apoteket. Jag har ringt MVC och jag har slutat äta sushi med rå fisk (bytt till vegetarisk) och kollar av fetaostar. Det är det enda jag ändrat på.

Du vet att det är helt ok att äta sushi (med fisk) va? Livsmedelsverket har ändrat sina riktlinjer. Eftersom det är bra att äta fisk när man är gravid är det ju synd att skippa fisken när du ändå äter sushi.

Men vad är detta för underbar info? Jag älskar sushi och har sörjt lite att inte få äta det.

Måste genast läsa in mig!

:bow::bow::bow:

Japp, det är fritt fram. Det enda är att det måste vara nygjord sushi av hög kvalitet, och det känns som att man borde kunna leva med den begränsningen.:angel:

Tack vare Mabuse (i en annan tråd ang. sushi) så slängde jag mig på tåget till Sthlm och avnjöt en underbar sushilunch med gott samvete. :D :bow: Bara man ser till att äta färskt så ska det inte vara några problem, brickorna på Ica kanske inte är att föredra med andra ord.

Om jag kan leva med det! Du är min hjälte!:bump:

Jag ska lätt äta Sushi i helgen! Har fått titta på 2 gånger senaste veckorna. Painfull!

Ica sushin har jag aldrig gillat så det är inget problem!

:banana::banana::banana:

Vilken sushihysteri det utbröt :D Jag har aldrig smakat, men det kanske är dax då?
Förresten. Jag håller på att läsa en bok som heter "Föda utan rädsla". Jag rekommenderar den starkt till alla även om man inte är "rädd". Mycket värdefulla tekniker och författaren beskriver olika verktyg som vi kan använda oss av för att hantera smärta och rädsla. Jag är helt trollbunden! Nu känner jag mig mycket lugnare faktiskt och ser fram emot min förlossning!

*kl*
Var på studeibesök på Halmstad BB igår, tyvärr var BB avdelningen stängd för besök pga influensan.
Jättetrevlig barnmorska som visade runt oss.
Har väl nästan bestämt oss för att det blir Halmstad när det är dags, men ska till växjö och titta med. Bara jag kunde hitta någonstans där det står när de har studiebesöks dagar!!
Är det någon här som varit där nyligen så kan ni ju höra av er. Känner flera som fött där, men inte efter att de börjat med den sk lättvårdsavdelningen.

Gick in i v 15 igår, snart de första 100 dagarna avklarade!

Brösten ömmar inte lika mkt, men byxorna stramar desto mer :D

Är dock fortfarande trött och förvirrad....

Ska till barnmorskan nästa gång den 16 och lyssna på hjärtljud mm. Men pga mina andra problem så har jag varit på 2 vul och ultraljud på urinvägar och njurar....då såg man ju lite av bebisen ibland :laugh: Läkarna verkar också tycka det är mera spännade att kolla på bebisen än äggstockar och urinledare...:angel:

Vet du om den bara tar upp vag förlossning eller kejsarsnitt också?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 262
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MML
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 990
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset