black_darling
Trådstartare
Sv: För alla "nygravida"!
Låter kanon! Hoppas att det är något för dig och din häst =)
Låter kanon! Hoppas att det är något för dig och din häst =)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har fargat mitt flera ganger. Man behover ju inte sniffa pa vatskorna direkt. Hellre snygg och glad an ful och deppig ar mitt motto, det maste bebisen ma bast av
Häftigt!! Jag har 15+1 idag och känner ingenting hur mycket jag än känner efter. Tarmbubbel och så har jag, men det har jag ju känt så många gånger att jag inte borde ta fel på det. Men snart ska väl även jag känna!Det är superhärligt, speciellt nu när jag VET att det är liten som rör på sig. Jag är i v.16 (15+5) idag, så visst är det tidigt..Dock har jag lyckats skilja på vad som är tarmbubbel, gas och hungerkurr haha, när Räkan rör sig är det inte alls samma känsla.
Jag har tidigare sagt att jag ska vaccinera mig mot influensan eftersom jag litar på att de som ger rekommendationer vet vad de pratar om. Dock var det en händelse förra veckan som fick mig att definitivt bestämma mig för att inte vaccinera.Jag är i vecka 8 (v7+6) och jag är total förvirrad över hur jag ska göra ang vaccination mot svininfluensan som alla pratar om.
Man höra så mkt olika argument hela tiden. En del säger att själva vaccinet är mindre skadligt än om man skulle för s-influensan.
Hur resonerar ni?
kl
Tänkte höra om jag får vara med här? Är gravid i v.8 (7+5) och känner att jag gärna diskuterar saker... För att:
Jag mår såååå himla dåligt!!!
Jag förstår inte hur jag ska stå ut, även om det "bara" är till v.12 (i bästa fall). Jag är trött, seg, deppig, handlingsförlamad och totalt 100% illamående 24-7... Jag vill aldrig någonsin bli gravid igen om det ska kännas såhär... Vad gör man??? Har käkat åksjukepiller, men däckar totalt på dem. Sover tolv, tretton timmar i streck och kan inte hålla mig vaken på jobbet... Jag mår illa hela tiden, min BM säger att jag ska försöka äta så ofta som möjligt, men jag mår bara mer illa...
Sen blir ju inte saken bättre av att jag oroar mig för hur jag ska göra med min häst... Dels för att jag verkligen inte orkar med honom nu, när jag mår som jag gör och dels hur det blir sen, när jag fysiskt säkert kommer ha svårt att rida... Och även efter förlossning, hur ska jag hinna??? Min häst är en extremt stor del av mitt liv idag och jag kan inte tänka mig att ge upp honom, för galet vad jag har kämpat för att få/kunna ha honom. Och nu, när han äntligen har blivit ridbar, så ska jag må så dåligt att jag inte ens orkar tänka på honom... Jag fattar faktiskt inte hur jag ska palla...
Och trott eller ej, det här är en planerad graviditet. Och jag vill väldigt gärna ha barn med min sambo, och allt runtikring i livet stämmer väl in just nu. Men jag trodde ju (kanske naivt) att jag skulle palla att ta hand om hästen trots detta... Och framförallt vilja ha hästen...
Just nu längtar jag också att kunna berätta för alla att jag är gravid, så folk runtomkring mig (stallet/jobbet etc) förstår varför jag inte är på topp... Men jag vågar inte berätta än... Det känns alldeles för tidigt...
Vill som sagt bara diskutera någonstans, där jag kan säga exakt hur allt känns, så jag förhoppningsvis kan bena ut det i sinom tid... Tips, någon?
*kl*
Färga håret när man är gravid? Vad är det som gäller egentligen? Hör olika bud hela tiden... Hur har ni gjort?