För alla "nygravida"!

Sv: För alla "nygravida"!

Sen finns de olika rörelser man kan göra hemma på kvällarna för de e som du säger har man vart igång får man lida på kvällen då kan man försöka sträcka ut lite ( sök på google )

Zody, black_darling, EmmaTruelove Tack för att ni tog er tid att svara :bow:

Har bara vart ute kortare vändor med pållen än så länge, har inte haft ont direkt efter men det har kommit på kvällen. Fast det kan ju lika gärna bero på mockning, promenad med hundarna eller annat som jag gjort. Nästa helg ska vi dock tävla, tävlar i distans. Får väl se hur det blir efter det.

Får prata med min BM och testa både sjukgympa och bälte, hoppas att något funkar på mig. Jättejobbigt att ha ont. Är det bara att acceptera smärtan och vara glad?

Har ni fått mer ont längre in i graviditeten eller är det samma värk som i början?

Min foglossning har varit varst i borjan, sen avtagit nagot i mitten och sen kommit tillbaka i slutet. Kiropraktorn hjalpte for mig, den varsta smartan forsvann.

Lycka till på tävlingen!

kl
Jag sålde min häst idag... Det känns sähär :confused: :cry: :crazy: :bump: :laugh: Bitterljuvt är nog rätt ord. Vet att hon får det bra p det nya stället. Jag har varken tid eller ork med häst nu, så på ett sätt känns det skönt. Jag har ju haft henne sen hon va föl (hon är 5 år nu) så lite tomt...

Ang foglossning, som jag fattat det är det bara att lära sig leva med det... Och har hört att det blir värre och värre, men det är nog väldigt individuellt... Som sagt, vila och värme (samt smärtstillande) funkar för att jag ska få en dräglig vardag. Och då är jag heltidssjukskriven. Jag hade nog åkt rullis om jag måstet fortsätta jobba.

knapp lån

är nu i v 16 och börjar äntligen känna mig som en människa igen.
det värsta av illa måendet och tröttheten har gett med sig och jag börjar äntligen få lite energi igen.

så nu hoppas jag bara att allt är bra med lill skrutt där inne.

satte på gammel stoet täcke i går och det var tur det för här har det snöat i dag:laugh:

Vad mysigt med snö!
Det vände för mig oxå kring v 16, blev mkt piggare och det började synas att jag var gravid, inte bara småfet ;)

*kl*

Februari:
16/2 black_darling
19/2 EmmaTruelove

Mars:
24/3 Wilfa

April:
8/4 Zody
12/4 Oregano
20/4 Take It Or Live It
21/4 Lottch
23/4 Tjej86
26/4 F-virrad

Maj:
5/5 Eddvin
10/5 MayDay

Juni:
3/6 Sofflan82
14/6 Copcorn

Har efter första ultraljudet blivit framflyttad en vecka och fått se bebisen sparka och vifta på armarna hur mycket som helst när vi gjorde cub/nupp testet. Fick i stort sett 0 chans på att det skulle bli någon missbildning och både jag och sambon satt tysta, tårögda och kramade händerna hårt när vi fattade att det faktiskt var vår bebbe som flög runt på skärmen. :love: :cry:

Världens kassaste bild, men kolla, vår unge har 5 fingrar och kan redan göra high five ;)
bebis_56230594.jpg

Har du vart inställd på det från början, att sälja pållen alltså?

Jag blir lite kluven, samtidigt som allt det här med en ny familjemedlem ska bli superkul och spännande. Så känner jag lite i hjärtat att måste jag ge upp hela min livsstil nu? Sluta med det jag tycker är så himla kul...

Ja man börjar vänja sig vid att ha ont nu även om jag känner att jag lätt blir gnällig och trött. Men jag ska faktiskt erkänna, idag när jag varken ridit eller mockat, bara tagit korta rundor med hundarna så har jag nästan ingen värk alls.
Har dina smärtstillande hjälpt?

Viv---> Tyvärr har jag fått ondare ju längre gången jag blir o tungare magen blir :( började på min vänstra sida då ja även märkte att där började de komma en bula ( bebben låg på den sidan ) sen efter några veckor då ja helt pangbom fick stor mage på en månad typ så började jag känna att de gick runt hela bäcknet delvis fram då. Kan kan knappt gå länga streckor de gör fruktansvärt ont :(

ja slute rida väldigt tidigt, tror de va i v:8, fick så ont i ländryggen på sista hoppträningen :( sätte ut en del annonser på fodervärd, men de va ingen som ville ha honom, folk ryggar när dom ser att de står varmblod´, fast att han är utbildad och hoppar :( men ja fick ha honom som en arbetskamrat :) så nu går han på lösdrift med en islandhäst.

fick brev i dag om att vi ska på ultraljud den 20/11 :rofl:
åå ja längtar så tills ja får se våran lilla älskling och ev få reda på vad det är för kön :love:

jag vill mest veta så att jag kan förbereda mig :rofl:
vill ni veta vad ni ska få?

Jag skulle kunna tänka mej o veta, men sambon vill inte så då får jag rätta mej efter de med ;) så får bli en överaskning men spännande de med :)

Viv---> Tyvärr har jag fått ondare ju längre gången jag blir o tungare magen blir :( började på min vänstra sida då ja även märkte att där började de komma en bula ( bebben låg på den sidan ) sen efter några veckor då ja helt pangbom fick stor mage på en månad typ så började jag känna att de gick runt hela bäcknet delvis fram då. Kan kan knappt gå länga streckor de gör fruktansvärt ont :(

Men stackare så jobbigt detta låter! Jobbar du eller är du sjukskriven? Rider du någonting?

Innan när jag hörde folk som pratade om foglossning och att de slutade rida tom, de personerna kunde jag inte alls förstå. Vaddå det är väl bara att bita ihop tänkte jag? Så farligt kan det väl ändå inte vara att man slutar rida. Nu när jag själv har det så förstår jag precis vad de menar...
Foglossning i kombination med min krossade höft efter en ridolycka är inget jag ens önskar min värsta ovän :cry:

Var och köpte mig en vetekudde idag, ska se om den hjälper ikväll. Tror inte det, men jag är beredd att testa allt :D

knapp lån

lyckos er som redan fått göra ul, jag har tid den 3 nov, går det så vill vi gärna veta vad det är för kön, men båda flickorna låg så strategiskt så det gick inte att se med dom.

jag hoppas det syns om det är en liten pojke, äldsta dottern är nämligen helt säker på att det är en lilla syster, så det kan nog krävas resten av graviditeten för att få henne att inse att det blir en pojke i så fall. :)

jag har haft tur i mina tidigare graviditeter, när väl illa måendet har släppt har jag mått topen resten av tiden, än så länge så syns det inget men man känner livmodern tydligt.

Ni som har eller har haft foglossning, har ni några tips på hur man kan lindra smärtan?
Hur funkar ett sånt här bälte? Är det bra att börja använda ett sånt redan nu?

Jag är bara i v12 ännu och ska träffa min bm först i slutet på nästa vecka. Men jag har så himla ont redan nu, speciellt på kvällarna när jag hållt igång hela dagarna och nätterna när jag ska vända mig i sängen.
Hur funkade det för er att rida? Blev det bättre eller sämre efteråt?

För mig hjälper bälte, jag har testat lite olika varanter och beställde den här graviditeten ett från gulare.se (tror jag) och det hjälper massor.
Sen tänker jag på hur jag står, sitter, går osv.

Jag red med Rasmus, bet ihop och de var väl inte så smart. Värst var foglossningarna efter förlossningen då grät jag många tårar av smärta. Den här gången har jag inte ridit mkt alls och klarat mkt mkt bättre.

Jag har gått till sjukgymnast och hon visade mig övningarna, jag tycker de som funkar är (gör dom när jag ligger i soffan/sängen)
Ligger på rygg, lite böjda ben och pressar ner svanken, det är skönt efteråt.
Den ligga på rygg, dra upp benen och göra lite som en situp. Typ sitta på huk fast man ligger på rygg.

Övningarna fixar jag inte att göra på hårt/halvmjukt underlag utan de måste vara riktigt mjukt.

Så gör jag typ knipövningar hela tiden oxå ;)

Om 2 veckor ska vi göra 3D - UL :bump:

Men stackare så jobbigt detta låter! Jobbar du eller är du sjukskriven? Rider du någonting?

Innan när jag hörde folk som pratade om foglossning och att de slutade rida tom, de personerna kunde jag inte alls förstå. Vaddå det är väl bara att bita ihop tänkte jag? Så farligt kan det väl ändå inte vara att man slutar rida. Nu när jag själv har det så förstår jag precis vad de menar...
Foglossning i kombination med min krossade höft efter en ridolycka är inget jag ens önskar min värsta ovän :cry:

Var och köpte mig en vetekudde idag, ska se om den hjälper ikväll. Tror inte det, men jag är beredd att testa allt :D

Nej jag rider inte, vetekudde kan nog va gott o sitta på iaf ;) Jo jag med ska på vattengympa på Torsdag se hur de blir :)

Hur går man till väga om man vill göra 3D UL?

Vi åker till en privatklinik i sthlm. Eftersom fostervattensprovet såg bra ut kommer jag inte undersökas mer här hemma. Utan bara gå till min barnmorska som vanligt.

Största anledningen till att vi åker dit är för dom hittade en skugga på hjärtat vid rutin ul. Gjorde fostervattenprov och de såg bra ut men man blir ju ändå orolig. Sen såg vi jag könet då också och de känns som om vi kollar de en gång till och med 3D lär de synas ännu tydligare.

Sen är det såklart alltid roligt med en tjuvtitt. Sa de till maken igår, varför kan inte magen vara genomskinlig så man ser vad dom håller på med där inne ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 262
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MML
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 990
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA