För alla "nygravida"!

Sv: För alla "nygravida"!

Februari
16/2 black_darling
19/2 Emma Truelove

April
8/4 Zody
20/4 Take It Or Live It
23/4 Tjej86
26/4 F-virrad

Maj:
1/5 Viv
5/5 Eddvin
10/5 MayDay

Juni:
3/6 Sofflan82
14/6 Copcorn

Jag är beräknad till 1:e el 2:e maj, men eftersom jag ska snittas blir det ju säkert en aprilbebis. Men jag skriver in mig i majlistan så länge så får jag ändra sen :)

Jag mår bra förutom den där värken som antagligen är foglossning. Den blir värre för varje dag känns det som :(

Februari
16/2 black_darling
19/2 EmmaTruelove
April
8/4 Zody
20/4 Take It Or Live It
23/4 Tjej86
26/4 F-virrad

Maj:
5/5 Eddvin
10/5 MayDay

Juni:
3/6 Sofflan82
14/6 Copcorn

:):bump:

jag har precis gått 13 fulla veckor nu, och har fått problem med foglossning och ichiasnerven, jobbar ett ganska tungt jobb, vill gärna jobba kvar så länge jag kan, men vet inte om ja årkar så länge som helst :cry: hur har ni det som har dessa problem? jobbar ni? sen är det ju frågan om man får någon ersättning av försäkringskassan men, det är ju inte hels säkert, dom har blivit stränga, har jag hört iaf ?

fick även brev om att jag ska få svininfulensan vacinet d 21/10, nästa onsdag, men gud så svårt det är och bestäma sig, men jag tror att jag kommer och ta det, om jag inte tar det så kanse jag får infulensan och blir så sjuk så jag får missfall, åååå är så himla svårt detta
man blir snart tokig på detta :grin:

jag har precis gått 13 fulla veckor nu, och har fått problem med foglossning och ichiasnerven, jobbar ett ganska tungt jobb, vill gärna jobba kvar så länge jag kan, men vet inte om ja årkar så länge som helst :cry: hur har ni det som har dessa problem? jobbar ni? sen är det ju frågan om man får någon ersättning av försäkringskassan men, det är ju inte hels säkert, dom har blivit stränga, har jag hört iaf ?

fick även brev om att jag ska få svininfulensan vacinet d 21/10, nästa onsdag, men gud så svårt det är och bestäma sig, men jag tror att jag kommer och ta det, om jag inte tar det så kanse jag får infulensan och blir så sjuk så jag får missfall, åååå är så himla svårt detta
man blir snart tokig på detta :grin:

Skulle precis på att posta ett liknande inlägg som ditt!
Jag är ungefär i 7:e veckan nu och har problem med ischiasnerven varje dag, mer eller mindre. Jobbet oroar jag mig inte så mycket för, men hästarna och deras fortsatta motion, om man nu redan har problem. Jobbar inom förskolan och där är inte så tunga lyft, de tyngsta kan jag alltid lämna över till någon annan. Jobbar dessutom natt inom vården och det fungerar faktiskt också mycket bra, än så länge.

Svininfluensa-vaccinet fick jag ta genom jobbet idag om jag ville, men jag ville inte. Känner mig alldeles för osäker på det. Det är så svårt det där, men jag tycker det är alldeles för lite testat och jag vill ha stenkoll på följder etc.

Förresten, jag mår dessutom sanslöst illa under förmiddagarna.. Blir till att ta sig till apoteket och köpa hem något, tips?
Har dessutom en whiplashskada och får därför mycket huvudvärk. Men får ju inte ta treo mer nu, något annat man kan ta under graviditet? alvedon går fet-bort, det hjälper ändå inte.

Jag blev sjukskriven 50% pga fogarna tidigt i min första graviditet, det började i v.8 sen var jag hemma på heltid mina 2 veckor de inte behövs sjukintyg sen jobba jag 50% och sjukskriven 50%. Var inga problem alls med Fk då i alla fall.

Såhär skriver socialstyrelsen i försäkringskassans beslutsstöd
http://www.socialstyrelsen.se/riktl...sktbeslutsstod/backensmartorinklusivesymfyseo

Kvinnor med tidig debut (före vecka 18) av kombinerade besvär i både rygg och bäcken utgör en särskild riskgrupp för att utveckla värre och mera långdragna besvär både under och efter graviditet och bör följas noga. Det finns ett större behov av fysisk avlastning i form av sjukskrivning under graviditet för denna grupp.

Beställ ett foglossningsbälte! Den här graviditeten var jag mer förberedd och började med mitt bälte väldigt omgående (+ hade mkt enklare jobb) och jag har klarat mig betydligt mkt bättre än förra gången.

Du får inte missfall av influensan! Däremot kan fostret påverkas av kvicksilvret i vaccinet som är tillsatt som konserveringsmedel.

Nej, det är tyvärr bara alvedon (och andra preparat med samma substans) som du får ta av det receptfria när du är gravid.

Nej, det är tyvärr bara alvedon (och andra preparat med samma substans) som du får ta av det receptfria när du är gravid.

Usch.. Får nog ta kontakt med min husläkare och se om hon kan skriva ut något.
Det är inte det att jag på något sätt egentligen vill ta en massa medicin och många gånger kan jag låta bli och stå ut. Men ibland är jag tvungen att ta hjälp av medicin (treo, vanligtvis) och då är det akut..

kl

Jag har haft problem med foglossning sedan v10. Sjukskrev mig efter semestern 2 veckor och jobbade sedan halvtid ett tag. Detta fungerade inte alls då mitt jobb kräver att jag ska springa och stå samt ta emot slag och sparkar mest hela dagarna. Jag är nu heltidssjukskriven. Pratade med FK då dom ringde mig ang detta, och hon såg inte några som helst hinder att låta mig vara heltidssjukskriven. Det kanske beror på vilken handläggare man får, men jag blev glatt överraskad! Trodde det skulle bli krig innan jag fick min sjukskrivning, men icke.

Jag vänftar fortf glatt på om jag ska få pengar elr inte pga jag inte heller kan jobba o måste ha sjukskriven men dom ringde igår de verka ej vara problem men trodde men det skulle gå åt helskotta med det eftersom FK kan vara som dom e ibland :p så hoppas hoppas:bow: Klart man önska man kunde jobba men med det jobbet jag har så funkar de bara inte :(

jag har gått hemma sedan 8 augusti, 60 dagars full beviljad HP. jag har fortfarande inte fått ett öre av FK, de har inte ens fastslagit min SGI :crazy:

Så ja, de kan vara lite slöa ;)

Lite sådär ja ;) har gått hemma sen slutet av aug

Februari:
16/2 black_darling
19/2 EmmaTruelove

Mars:
24/3 Wilfa

April:
8/4 Zody
20/4 Take It Or Live It
23/4 Tjej86
26/4 F-virrad

Maj:
5/5 Eddvin
10/5 MayDay

Juni:
3/6 Sofflan82
14/6 Copcorn

Ska förresten vaccinera mig mot svininfluensan, och det ska resten av familjen också. :cool:

knapplån.

Idag gjorde jag kub/nupp och fick en risk på 1:8242. Det känns bra.

Det var helt fantastiskt att få se den där inne, alla organ, hjärnan ögon ansikte armar och ben..
Först låg den så stilla och vilade, sen försökte tjejen som gjorde ultraljudet få den att flytta sig i en annan vinkel och då blev det fart!
Armar och ben som flög i protest, snurrade runt och satte ena benet i taket.
Jag grät och insåg plötstligt att det här.

Det är på riktigt.........

:love:

Ni som har eller har haft foglossning, har ni några tips på hur man kan lindra smärtan?
Hur funkar ett sånt här bälte? Är det bra att börja använda ett sånt redan nu?

Jag är bara i v12 ännu och ska träffa min bm först i slutet på nästa vecka. Men jag har så himla ont redan nu, speciellt på kvällarna när jag hållt igång hela dagarna och nätterna när jag ska vända mig i sängen.
Hur funkade det för er att rida? Blev det bättre eller sämre efteråt?

Februari:
16/2 black_darling
19/2 EmmaTruelove

Mars:
24/3 Wilfa

April:
8/4 Zody
12/4 Oregano
20/4 Take It Or Live It
23/4 Tjej86
26/4 F-virrad

Maj:
5/5 Eddvin
10/5 MayDay

Juni:
3/6 Sofflan82
14/6 Copcorn

Jag har rätt mycket problem redan nu i v. 15 (snart 16) med mina fogar och att ischiasnerven kommer ikläm. Jobbar som assistent så visst är det tugnt, men jag är så bortskämd med en arbetskamrat större delen av arbetsdagen så vi hjälps åt. :love: De tyngsta momenten slipper jag helt då mina kollegor gör det istället, utan att jag ens bett om det. Hur länge det kommer fungera vet jag dock inte - idag har jag jobbat 8,5 timmar och sluppit de tyngsta momenten, och ändå är jag helt slut i fogarna bak och har rätt ont.

Själv ska jag försöka jobba så länge som möjligt, framför allt för att jag trivs så himla bra med jobbet, brukaren och kollegorna! Men - funkar det inte så funkar det inte och det får jag acceptera då...
Ang. smärtlindring - det enda som fungerar för mig är då sambon rätt brutalt masserar över korsryggen och ut över höftbenen så att säga. Vetekudden är också guld värd, utan den har jag svårt att somna. :love:

Ni som har eller har haft foglossning, har ni några tips på hur man kan lindra smärtan?
Hur funkar ett sånt här bälte? Är det bra att börja använda ett sånt redan nu?

Jag är bara i v12 ännu och ska träffa min bm först i slutet på nästa vecka. Men jag har så himla ont redan nu, speciellt på kvällarna när jag hållt igång hela dagarna och nätterna när jag ska vända mig i sängen.
Hur funkade det för er att rida? Blev det bättre eller sämre efteråt?

Bältet funkade inte på mig, blev snarare värre. Jag säger som min sjukgymnast, VILA! Dra ner på tempot, gå långsamt, undvik trappor och ligg absolut inte på rygg (på hårt underlag) Undvik ALLT som gör det värre.

Ridningen va bara att glömma för min del, tyvärr...

Tkr inte nåt har lindrat min foglossning en så länge, bälte hjälper ej, sjukgymnastik e värdelöst får bara mer ont, men ska testa vattengympa nu kan ju kännas bättre o va i vatten..Sen ett tips jag fått akutpuktur(stavas) de ska hjälpa sägs de, vrf ja inte gjort de e ju de där med nålarna haha, men funderar på de snart för har 4 mån kvar o de har blivit värre runt hela bäcknet

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 262
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MML
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 990
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar