För alla "nygravida"!

Sv: För alla "nygravida"!

Vad kul! Välkommen och Grattis :banana:

Jag kan bara svara för mig själv och jag kommer inte vaccinera mig, men även om jag inte varit gravid hade jag inte vaccinerat mig. Tycker det gjorts alldeles för få tester och på ett såpass tidigt stadium där det fortfarande inte går att visa vilka biverkningar som faktiskt kan komma.

det är ju just det som är så svårt när det är så få tester som är gjorda :confused: min barnmorska säger att det inte är någon fara, men jag skulle aldrig förlåta mig själv om ja skulle få missfall pga sprutan eller om man skulle bli jätte sjuk och få missfall, åååå det är så svårt

Men innan UL så va jag bf 16 feb med ;) o skulle då gått över till v23 i morgon egentligen men lebv ändrat 4 dagar

det är ju just det som är så svårt när det är så få tester som är gjorda :confused: min barnmorska säger att det inte är någon fara, men jag skulle aldrig förlåta mig själv om ja skulle få missfall pga sprutan eller om man skulle bli jätte sjuk och få missfall, åååå det är så svårt

Ja precis och så hör man olika bud från olika personer hela tiden. Min barnmorska sa precis tvärtom, att det är osäkert än och de får nya besked varje vecka om vad som gäller. Sist jag var hos min bm var för 4 veckor sen och då rekommenderade hon inte att ta den före 7:e graviditetsmånaden pga att de inte visste hur det påverkade fostrets tillväxt osv. Nu ska jag dit nästa vecka igen för den riktiga inskrivningen och då får jag väl se vad som gäller denna veckan :)

Men gör som du själv känner så kommer det att bli det bästa! Är det ditt första barn?

ja det är det första för oss :love:
fick höra hjärt ljuden förra veckan och börja gråta av glädje :love:

Jag kan bara svara för mig själv och jag kommer inte vaccinera mig, men även om jag inte varit gravid hade jag inte vaccinerat mig. Tycker det gjorts alldeles för få tester och på ett såpass tidigt stadium där det fortfarande inte går att visa vilka biverkningar som faktiskt kan komma.

Jag känner precis som du. Tycker också att man vet alldeles för lite om biverkningar och följder. Nu handlar det ju inte längre om bara mig, utan jag vill ju verkligen inte att det händer Knodden något.
Jag hade inte tänkte vaccinera mig ändå, även om jag inte varit gravid.

Vi kanske borde ändra och skriva in planerat datum för BF istället, så slipper man ändra hela tiden?

1aknodden: v. 5 (enlig egen beräkning)
Sofflan82: v. 7 (6+3)
Eddvin v. 11 (10+5)
MayDay: v.11 (10+0)
viv: V.12 (11+1)
Tjej86: vecka 11 (10+0)
Lottch: v.11 (10+6)
Fiaskurken v.12 ( 11+3) -visade det sig efter UL
f-virrad: V13 (12+0)
Oregano: v 13 (12+5)
Take It Or live It: v13 (12+6)
Zody: v.15 (14+3)
Mikan: v 15 (14+5)
Wilfa: v 17 (16+3)
black_darling: V22 (21+6)
Emmatruelove v22(21+1)

Bra idé med listan över BF istället, blir ju ett jäkla uppdaterande annars och veckolistan är ju liksom aldrig riktigt aktuell heller.

Datum för BF:

April
8/4 Zody

Maj:
5/5 Eddvin

Juni:
3/6 Sofflan82

Februari
19/2

April
8/4 Zody

Maj:
5/5 Eddvin

Juni:
3/6 Sofflan82

Februari
19/2

April
8/4 Zody
20/4 Take It Or Live It

Maj:
5/5 Eddvin

Juni:
3/6 Sofflan82

Föresten hur mår ni alla? Jag mår ok förutom min foglossning då :( Jag vet inte vad jag ska göra längre haft ont sen v15 alltså i 7 veckor nu o värre har de blivit...Ska tillbaks till min BM på Onsdag se vad hon säger får gravidgympan funka inte kan ju knappt gå utan att de gör riktigt ont...Vattengympa för gravid snacka hon om nåt förra gången men vet inte om de finns kvar här jag bor längre hmm återstår o se

Februari
19/2

April
8/4 Zody
20/4 Take It Or Live It

Maj:
5/5 Eddvin

Juni:
3/6 Sofflan82
14/6 Copcorn

Jag känner nästan ingenting än, men det är ju så tidigt för mig än. Jag är glad så länge jag slipper må illa!

April
8/4 Zody
20/4 Take It Or Live It
23/4 Tjej86
Maj:
5/5 Eddvin

Juni:
3/6 Sofflan82
14/6 Copcorn

Februari
19/2 Emma Truelove

April
8/4 Zody
20/4 Take It Or Live It
23/4 Tjej86

Maj:
5/5 Eddvin
10/5 MayDay

Juni:
3/6 Sofflan82
14/6 Copcorn

Börjar må lite bättre faktiskt. Är inte hysteriskt illamående hela tiden. Nästa vecka är det riktiga inskrivningen. BM sa att det skulle ta 1½h, någon som kan förklara för mig vad det är som tar sådan tid? :)

Emma T -Jag la till ditt namn i bf listan för det hade visst inte kommit med.

Jag mår inte heller så illa längre - heja oss! Och vi ska ha nästan samtidigt! :)

Min inskrivning skulle också ta 90 min men vi var nog klara på under en timme. Det är blodprovstagning, bm klämde på magen och sen frågesport med tusen frågor. Jag gissar att mitt gick fort då jag svarade nej på allt. Nej till allergier, droger, alkohol, sjukdomar, mediciner, tidigare missfall osv osv.

Jag har oxå haft mycket problem med foglossning (sedan v 10 ungefär) Jag har helt enkelt lärt mig leva med det. Man får gå långsamt, inte städa (jag fuskar rätt mkt på den punkten :angel:) och vila massor. Jag fick även Dexofen utskrivet som jag tar då det behövs. Nu är jag heltisdsjukskriven då jag inte har en suck att klara av mitt jobb.

Februari
16/2 black_darling
19/2 Emma Truelove

April
8/4 Zody
20/4 Take It Or Live It
23/4 Tjej86

Maj:

5/5 Eddvin
10/5 MayDay

Juni:
3/6 Sofflan82
14/6 Copcorn

Februari
16/2 black_darling
19/2 Emma Truelove

April
8/4 Zody
20/4 Take It Or Live It
23/4 Tjej86
26/4 F-virrad

Maj:

5/5 Eddvin
10/5 MayDay

Juni:
3/6 Sofflan82
14/6 Copcorn

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 262
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MML
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 990
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar