För alla "nygravida"!

Sv: För alla "nygravida"!

Grattis och välkommen :bow:

KL
Vad är ni sugna på?

OLIVER!!:bump: Skulle kunna äta dem dygnet runt...

Tips mot illamående: Har du prövat postafen? Såna tabletter mot åksjuka, det tipsade min BM om och har hjälpt mig när jag mått som mest illa.

Jag är ju så tidigt i graviditeten än så länge så jag har inte märkt av något speciellt annat än att jag kissar massor och ofta...

OBS! Ett struntinlägg som kan hoppas över.
Inatt när jag inte kunde sova låg jag och funderade på massa konstiga och oviktiga saker, som det här tex:

De flesta här inne kommer ju få barn 2010, men hur säger man barnets födelseår? Har man ett barn som är född 09 säger man ju nollnio. Men hur säger man när barnet är född 10? Säger man bara: "Mitt barn är född 10 (tio)"?
Låter jätteskumt att säga!

Dagens I-landsproblem...:angel:

Hehe, har också funderat över det, men jag har kommit fram till att det löser sig ;)

Ja, eller när nån frågar vad har du för årgång på ditt barn?

Jo, jag har en 10:a.
:D

Grattis och välkommen :bow:

Tack :banana:

OLIVER!!:bump: Skulle kunna äta dem dygnet runt...

Tips mot illamående: Har du prövat postafen? Såna tabletter mot åksjuka, det tipsade min BM om och har hjälpt mig när jag mått som mest illa.

Oliver är inte så dumt, öht känns sura saker rätt lockande nu (förutom cola då :D)

Tabletter får nog bli allra sista utvägen isåfall, jag hoppas illamåendet går över utan.

Grattis!

Just nu består min huvudsakliga föda av filmjölk och yoghurt. Bara tanken på lagad mat får mig att vilja spy. Försöker tvinga i mig något litet varje dag men om jag hade fått önska så hade jag levt på bara filmjölk. :) Ännu ett bevis på att man blir helt knäpp när man är gravid. ;)

Jag äter i princip allt fortfarande, tack och lov!

Men jag håller med dig och filmjölk och yoghurt - det är lätt favoriten! Gärna yoghurt med mycket fruktkött i.

Hur långt in i graviditeten kände ni vilka saker ni kunde äta och vilka saker ni inte alls klarade av?

Jag måste höra när ni började må illa? Jag fasar lite för just det, dock känner jag inget än, men jag gissar på att jag inte kommer att vara befriad...

Jag är i v 12 (11+4) och har inte mått illa än. Endast varit torr i munnen.

Jag tyckte jag mådde oförskämt bra tills vecka 7 och tänkte att jag ville må dåligt för att veta att allt var bra..

Dom orden har jag ätit upp...;D

Jag har inte spytt men mått illa och hulkat mig fram flera veckor, men värst har varit min FRUKTANSVÄRDA trötthet och huvudvärk :((

Men det började släppa i vecka elva och nu sista dagen på vecka tolv mår jag ganska bra, lite äcklad ibland och lite trött men helt okej.

kl

På tal om illamående.... Jag har gått in i v 22 och inte kräkts på massor med veckor. Va ut med hunden en morgon och helt plötsligt bara tokkräks jag :eek: (igen, har lyckats en gång förut med detta...) Mitt på cykelvägen dessutom. Jag försöker behärska mig, går in i buskaget och fortsätter :o Fick skämmas duktigt när folk gick förbi! Jag trodde jag blivit magsjuk, men det gick över sen. Jag såg ut såhär :confused: när jag vände och gick hem!

Knapplån

Idag har mina bekymmer ang en framtida bebis tagit slut.
I natt fick jag nämligen slemmiga blödningar och ringde sjukvårdsrådgivningen i morse som rådde mig att avvakta lite och se var det tog vägen. Men blev jag inte bättre skulle jag ringa GYN.
Några timmar gick, blödningarna avtog inte och smärtan blev bara värre, så jag har pratat med GYN och jag har med största sannolikhet fått missfall (är dock inte undersökt men blöder som om någon försökt slakta mig ungefär)

Jag försöker att se det från den positiva sidan. Jag var ju inte säker på att jag ville bli förälder än...

Började lite smått må illa i vecka 9 (förra veckan) har ökat denna vecka och nu är vissa saker big no-no. Hoppas att det blir bättre snart och att jag kan äta som vanligt igen.

Vad tråkigt. Har läst att du var tveksam till om du skulle behålla barnet eller inte men oavsett så är det ju tråkigt när kroppen fattar egna beslut utan att hjärna får vara med.
Hoppas att du snart mår bättre!

Jag är ledsen ensam_angel!! Även om du själv var tveksam så hade du iaf fått ta besultet själv!

Jag har varit på inskrivning idag. Sambon var med och det var bra!! Tagit en massa blodprov, barnmorskan har klämt på magen och kunde känna Eddvin där inne. Ikväll ska lånas stetoskop och se om det går att höra nåt! Tre veckor till ultraljud!!

Appropå illamående så kom nog mitt i vecka 7 som ett brev på posten. Jag har inte kräkts än men mår som sagt var UUUUUUSELT och går med en spypåse under armen hela tiden. Eller inte på morgonen, då är jag som vanligt. Mitt kommer på em - kväll. Jag är väl inte riktigt som jag ska...

Svarar er allihopa

Ja jag var tveksam till att behålla barnet, och ärligt talat så lutade det åt att ta bort det.
På ett sätt gjorde det här mitt liv lite lättare, eftersom jag inte behövde ta något beslut alls. Samtidigt blev jag ju helt tagen på sängen. Jag har aldrig varit gravid förut och har ingen aning om vad som är normalt och inte.
Förstod ändå vad blödningen innebar men ringde sjukvårdsrådgivningen för att få veta lite mer..

Men jag önskar ju ändå att jag skulle ha hunnit prata igenom detta med kuratorn först.
Nu undrar jag bara tusen andra saker. Kan man jobba? Bör man jobba? Och vad kan man i så fall jobba med?
Ska man ligga hemma i sängen o vila eller ska man försöka röra på sig? Kommer folk tycka att man är knäpp som försöker komma utanför dörren???

Frågor som inte hör hemma i den här tråden.

Jag hoppas att jag kan bli den enda tråden med missfall. Ni andra kan få vara små (visserligen illamående) tomtebloss med svällande magar och humör som svingar sig fram och tillbaka.
Säkerligen kommer jag att följa er här i tysthet. Jag ska hålla tummen för er allihop <3
Tack för erat stöd!

Vad tråkigt att läsa detta här... Hur mår du själv nu? Och hur känner du?

*KL*

Ni som har eller har haft foglossning, hur känns det?

Jag har fått ont i "svanken" mest på höger sida och lite i höger skinka. Ibland knäpper det liksom och knakar i slutet på ryggen och innanför skinkan. Kan det vara ischias? Men brukar inte det stråla ner på baksidan av låret?
Hoppas ni fattar hur jag menar, lite svårt att förklara ;)

Vad tråkigt att läsa detta här... Hur mår du själv nu? Och hur känner du?

Jag är på benen, men har tidvis ganska ont. Har i alla fall fått klartecken att äta smärtstillande så det stoppar jag i mig.
Blöder ganska kraftigt, men försöker hålla igång så gott jag kan. Dock blir jag trött ganska fort och får vila lite.

Dock är jag inte så ledsen. Jag var ju ganska tveksam till att bli mamma nu så jag hade ju inte direkt längtat efter och planerat för ett barn.
Jag skulle tro att jag varit väldigt mycket mera ledsen om barnet verkligen varit efterlängtat och planerat.
Nära och kära verkar dock tro att jag ska vara helt förkrossad och vägra visa mig utanför dörren. Det kommer hela tiden små meddelanden om hur "synd" det är om mig och att alla verkar förstå min sorg. Lite jobbigt är den biten får jag erkänna, för inget blir bättre om jag bara sitter här och tycker synd om mig själv. (Inget ont om alla som fått missfall och är ledsna över det, alla har rätt att känna på sitt eget sätt!)

Jag har pratat med jobbet. De blev rätt chockade. "Du hade fått vad då???"
Ändå pratade jag med en av dem som misstänkte att det låg till såhär. Och självklart fick jag vara hemma från jobbet några dagar.

Någonstans kan jag tro att det kanske är ödet som griper in, det är inte meningen att jag ska vara mamma just nu. Jag känner mig faktiskt inte beredd än, och på det här viset som det blev nu så behövde jag inte på något vis välja. Det kanske låter konstigt/grymt/knäppt, men jag är lite lättad över att veta att jag aldrig kommer behöva känna att jag tagit "fel" beslut i den här frågan.

Jag försöker blicka framåt och hoppas att missfallet kan sköta sig på egen hand så att jag slipper göra någon skrapning. Dock brukar ju såhär tidiga missfall sköta sig själv.

Tack för omtanken förresten.:)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 262
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MML
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 990
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar