För alla "nygravida"!

Sv: För alla "nygravida"!

Eftersom det var jag som reagerade på frågan så får jag väl förklara. Jag kan förstå att de vill veta om jag som blivande mamam har ett tungt jobb, är utsatt för fara eller kemikalier. Men då kan man fråga det och inte efter "titel". Jag är på MVC som gravid inte som mitt yrke och jag kan lova att jag blir placerad i ett fack av BM medvetet eller omedvetet. Därför hade jag hellre gett ett mer anonymt svar än att specifiera mitt yrke. Dessutom ville hon veta var jag utövade mitt yrke, vad spelar det för roll??? Det är väl i så fall bättre att fråga om jag pendlar till jobbet om det nu var det hon ville veta.
Nog sagt om ämnet. Tror säkert BM hade de bästa intentioner med sina frågor och vi får hoppas att svaren kommer väl till användning. :)

Glömde tacka för klädtipsen i förra inlägget :D . Har helt missat den smarta uppfinningen som du visade, tur till affär planneras direkt. Jag sitter mycket ner på mitt jobb och brukar knäpp upp då, gäller bara att komma ihåg att knäppa när man reser sig :o

Och alla andra tips...
Har tyvärr inga hål att släppa ut i skärpen. Använder faktiskt sällan skärp just för att min kropp på något konstigt vis stämmer överens med formen på byxorna i affären, så passar de över lår och rumpa så passar de perfekt midjan. :D Har kört med gummiband men gylfen har en tendens att ge sig på väg neråt. Lite därför som jag övervägde ett par mammabyxor, men med Oreganos tips kan jag nog hanka mig fram ett tag till då kan man ju dölja värsta glipan.

Jag tänker iallfall inte köpa några gravidbyxor innan det blir absolut nödvändigt. Med HM:s maggrejer behöver man ju inte dra upp gylfen alls, så det kommer säkert att funka i många veckor till. :idea:

Finns även en grej som heter Bellybelt, sjukt smidigt. Egentligen precis samma funktion som hårsnodd+H&M's "gördel" men ändå. :D Jag diggar min bellybelt som tusan, den används ofta. Nu har jag dock börjat köra på tights, jag har utvecklat ett hat mot allt som klämmer och sitter det åt det minsta runt magen.

*kl*

Åh vad jag hoppas att det är hormonerna som gjort mig så här!
Igår på morgonen fick ett par bekanta till oss barn.
Min reaktion va inte gulli gull och å vad kul.
Jag började storlipa, och har gjort det ända sen igår tills i skrivande stund.
Och lipet handlade inte av lycka heller utan av ren och skär avund! Är så
elak!
Jag vill ju oxå ha ut min bebbe nu och inte om hundratio år!
Känner mig så hemsk, men jag är inte glad för fem öre, bara snyftig.

Tror ni det är hormonerna jag kan skylla på eller är jag rent av en smådjävul?

Vi gjorde första inköpet till bebis igår! 3-pack bodysar, strl 50, i könsneutrala färger. :love: Vill så gärna köpa blått eller rosa, men vi kommer inte att få veta innan vad det blir.

Jag var såå nära på att köpa en body i fredags, men sambon sa nej trots ett mms på underverket. :D Efter ul:et har vi sagt, då är det okej. 1 vecka kvar, 1 vecka kvar... :angel:

Jag vill också! Men har inte ul förrns i januari.. Däremot lär ju presenter och julklappar vara övervägande till bebis i år.. (fyller år i december..)

Vi ska egentligen också vänta till efter ul, men man kan väl tjuvstarta? :angel: Jag har nog tänkt köpa de flesta kläder så fort ul är avklarat. I december blir det ju massa julklappsinköp, sen är det bara tre månader kvar att shoppa. Vill gärna sprida ut utgifterna, så man slipper ta av sparpengarna. Vagnen lär ju gå på sparkontot, men inte det andra.

Haha, jag vill så gärna men har lovat älsklings-J att vänta, jag tror att han egentligen vill vara med och shoppa så det är där skon klämmer. :D
Vi ska också försöka klara av de flesta inköpen innan jul, eller ja - vagn beställer vi då. Som du säger känns det bra att sprida ut utgifterna, det är endast vagnen här med som kommer bekostas med sparpengar.
Vi har en resa till Ullared inbokad också strax innan jul, så lite is i magen ska jag ha. Plastad frotté, spjälskydd och annat ska vi försöka köpa där, förhoppningsvis kan vi spara lite pengar på det. :)

*KL* Vi behöver egentligen bara köpa vagn och babyskydd till bilen, allt annat finns kvar från det att sonen var liten. Men jag har inte kunnat hålla mig utan har köpt en body i storlek 50 :cool: Vagn ska vi köpa begagnad, har börjat titta men har ingen panik. Vet precis vilken modell vi vill ha, bara det att rätt vagn ska dyka upp. Babyskydd passar vi på att köpa när de rear ut gamla färger ;) Förra gången lärde vi oss att man inte behöver så mycket som man tror. Eftersom sonen kände för att komma ganska så mycket för tidigt hade vi bara skaffat vagn och babyskydd, inget annat. Efter några veckor på barnintensiven förstod vi att lite kläder var det enda vi behövde komplettera med, det mesta annat är onödigt. Men sedan handlade vi ganska mycket ändå, mest för att det var roligt...

Glömde förresten berätta att vi ska på UL på tisdag, är i vecka 18+6 då :laugh: Och fortfarande mår jag jättebra, inga foglossningar eller något sådant. Känns dock ännu mer obekvämt än vanligt att sitta ner i trav, så jag har slutat tävla dressyr och ska bara vara med i en liten klubbtävling i hoppning till på lördag (vecka 19+2), sedan får det vara helt slut med tävlingar. Hoppas kunna rida fram till årsskiftet.

KL

Idag har jag passerat 12 fulla veckor :bump: Visst är det ingen garanti att allt kommer att gå bra för det, men det känns sjukt skönt ändå!! :D

*kl*

Jahapp, verkar som att jag är gravid :o Tredje försöket gillt. Fast jag känner mig inte speciellt gravid, som jag läst att många här verkar ha gjort. Å andra sidan så har jag aldrig varit det innan, så jag vet väl inte exakt hur det ska kännas heller.

Enligt snabba beräkningar så är jag på BIM+6 eller 7 dagar. Och fick ett positivt streck på stickan. Lite svagare än det andra, men dök upp ganska snabbt. Ömma bröst, och har kännt en hel del spänningar i livmodern. Så har varit helt beredd på att det är mensen som kommer snart.. Ojoj..

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 255
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: MML
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 990
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar