Hej! Får jag vara med i tråden? Har inte orkat läsa hela då det är ganska många inlägg.
I alla fall så är jag tydligen gravid (gjorde två tester hemma igår) och om jag räknat rätt är jag i femte veckan. Det är inte planerat utan beror på slarv (jag som biologilärare borde veta bättre
och jag är nu mer än förvirrad. Jag är 32 år, har ett stabilt och bra förhållande, jobb etc, med andra ord bra förutsättningar för att skaffa barn, men... Jag har alltid sagt att jag aldrig ska ha barn, men senaste åren har jag mjuknat och tänkt; om några år. Nu sitter jag alltså här och är gravid, hjäääälp! Det känns som ett hån mot dem som verkligen vill och försöker länge och jag blir gravid direkt utav en gångs slarv! Det fåniga är att jag hade bestämt mig för att äntligen förverkliga min dröm och köpa häst! Har haft häst på foder, men skulle nu äntligen köpa en egen och hade tänkt mig att få komma igång med träning i både hopp och dressyr. Känner mig helt knäpp, men jag är alltså ledsen över att jag inte borde köpa häst nu, när jag borde vara överlycklig över att jag är gravid. Ser framförmig nio månaders helvete när jag kommer att bli stor som ett hus och må dåligt, och vad det sedan innebär att ha ett barn vågar jag knappt tänka på. Samtidigt tror jag att både jag och sambon kommer att älska det lilla barnet och göra allt för att det ska ha det bra - men är det värt det?
Är det någon som förstår mina förvirrade känslor eller är jag bara knäpp?