FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

strax utanför gbg :-)

Jag bor i Gbg. Är nog ensam om det här i tråden. Har tre afghaner. :) Fast alla whippar vi har träffat har varit lite rädda för mitt gäng. Förstår inte alls varför. Dom är inte alls stökiga. :angel: :D

Delvis kl

Grattis Wahidah på treårsdagen!!! Hon ser ut att ha kul :)

Galathea: Khaki hade nog älskat ditt affegäng. Idag skrämde han slag på en stor greyhound. Han är skittuff! :D

Så har Khaki debuterat i officiell klass i Vilsta idag. Han blev BH-2 i sin klass (junior) med CK med bra kritik. I Bästa Hane blev vi sjua av över 30 hanhundar och matte är såklart väldigt stolt och nöjd med lillen :love: Cc fick också Excellent, men åkte ut i konkurrensen, dock med ok kritik. Ska uppdatera med bilder och kritik senare. BIS blev en halvsyrra till Khaki och kullbror blev 4a i juniorklassen. Kullsyrran fick VG för att hon var för tjock :p

Allt som allt en väldigt trevlig tillställning i alla fall.

Vad roligt! Det var ingen dålig officiell debut:banana::banana:
Ser fram emot bilder!
Vet du vem som blev BIM?:)

Edit
: Never mind, hittade resultat:D

Senast ändrad:

Grattis W!!! Charmig bild!:love:

Hannapirat- Men hjälp vilka knasblandisar:crazy: Rynkiga whippar:p
Här i närheten finns korsningar borzoi/sankt bernhard/grand danois... :crazy:

KL.
Idag tog jag massa busbilder men glömde sladden såååå kan inte ladda upp dem. Typiskt. Jag får bildbomba vid bättre tillfälle!

Delvis kl

Grattis Wahidah på treårsdagen!!! Hon ser ut att ha kul :)

Galathea: Khaki hade nog älskat ditt affegäng. Idag skrämde han slag på en stor greyhound. Han är skittuff! :D

Så har Khaki debuterat i officiell klass i Vilsta idag. Han blev BH-2 i sin klass (junior) med CK med bra kritik. I Bästa Hane blev vi sjua av över 30 hanhundar och matte är såklart väldigt stolt och nöjd med lillen :love: Cc fick också Excellent, men åkte ut i konkurrensen, dock med ok kritik. Ska uppdatera med bilder och kritik senare. BIS blev en halvsyrra till Khaki och kullbror blev 4a i juniorklassen. Kullsyrran fick VG för att hon var för tjock :p

Allt som allt en väldigt trevlig tillställning i alla fall.

GRATTIS vilket bra resultat :banana:

Haha! Jaa men han låter som en lekkamrat till mina. Nu är Cerberus visserligen snäll och mild när han träffar en ny hund ensam, och Kali också. Zoria däremot leker ruffigt och vill hemskt gärna bli jagad. Det visar hon genom att springa fram, bita i nacke och så rusa iväg igen. Funkar inte så bra dock då de flesta hundar tycker hon är hemsk så då försöker hon jaga dom, vilket går än mindre bra. :crazy: Hon leker som en valp fast hon är 1,5 år. Så tillsammans är dom väääldigt ruffiga. Eller tillsammans med sina 2 affebästisar. Bara att hålla i hatten. Det jagas och jagas och tacklas och lekmorras fast det låter som på allvar, sedan tacklas dom lite till. :eek: Många gånger går dom hårdast ut mot varandra och en ny hund i matchen får mest bara vara med och jaga, och vill den inte så låter dom den vara. Det är mest när sådana hundar försöker springa undan som hela gänget vill jaga den, men då bryter ju jag såklart.

Grattis till utställningsresultatet med! :bump:

Kul med bra utställningsresultat :D

Och tack alla som sa grattis till Wahidah :D Hon hade en jättekul födelsedag med långpromenad, rastgårdsspring och så fick hon både ett nytt märgben och lite tårta :p

Idag har mina damer fått fästingmedel på sig (frontline). Har ni börjat med något än? Med tanke på förra årets fästingtrassel här så tar jag det säkra före det osäkra...

Ähvafan, ni kan få lite fler bilder från mig :p

Vi hade liten aktiveringsdag i fredags. Pet-flaskor med godis, kontaktövningar utomhus och massor av hoppa på, krypa under och balansera på konstiga saker ute. Mycket uppskattat!

dsc_2996-copy.jpg

dsc_3033-copy.jpg

dsc_3067-copy.jpg

dsc_3092-copy.jpg

dsc_3124-copy.jpg

dsc_3153-copy.jpg

Två bilder till!

Någon hade ställt ett bord i skogen. Det utnyttjade vi och kröp under!
dsc_3164-copy.jpg

dsc_3193-copy.jpg

Åh, vi gjorde också massa under och över övningar idag :D

Jag skulle få honom att att hoppa upp med framtassarna på en stege/trappa till någon "rutchekansak" men han överraskade med att flyga upp för hela trappan och sen blev han helt överlycklig att han klarade det :rofl:

men som alltid glömde jag kameran :p

Senast ändrad av en moderator:

Jag tror fortfarande att Khaki hade älskat dem. Han är galen :D Vi får se till att träffas och undersöka saken vidare.

delvis KL

Tack alla för grattisarna. Här kommer bilder och resultatlista här för den intresserade.

Millismarsapril049.jpg

Millismarsapril088.jpg

Khaki och brorsan, Aaniston I am Fish (Micke) som kom fyra med CK i juniorklassen.
Millismarsapril154.jpg

Millismarsapril165.jpg

Cc
Millismarsapril218.jpg

Och en väldigt mysig avslutning på dagen framför brasan.
Millismarsapril423.jpg

Edit

Kritiken ska ni också få:

Khakis kritik:

Bra könsprägel, fint huvud och uttr. Kunde ha något kraftfullare
underkäke. Korrekt bett, bra öron, utmärkt hals, överlinje och kors.
Ska utvecklas mer i bröstkorg. Utm vinklar, bra ben och tassar.
Korrekt svans, fin päls. Rör sig med bra steg. Plac. 2, CK

Cc kritik:
Bra huvud och uttryck. Korrekt bett, bra ögon och öron. Utmärkt hals,
överlinje och kropp. Korrekt svans, bra vinklar bak. Är något rak
fram, önskar något mer utfylld front. Utmärkt päls, rör sig slarvigt
framifrån, för övrigt bra! Excellent.

Ska nämnas att jag sprang snett mot henne så en del av det slarviga är
nog handlern :angel:

Senast ändrad:

Härliga bilder! Det låter tidigt med fästingmedel med tanke på hur mycket snö och is ni har däruppe. Jag är överlycklig över att bo i skåne nu. Hundarna kan ju till och med beta :love:

Jag behövde inte ha fästingmedel alls i fjol. Plockade kanske en eller två på hela säsongen som hade bitit sig fast, och några fler som kröp, så jag tycker det känns onödigt. Kort päls är bra ur den aspekten att saker syns.

Vilken bra kritik!!! Superfina exteriörbilder också -härligt:laugh:
Haha, tur inte jag är handler som gör skänkelvikningar vart jag än går:rofl:

Fästingmedel...

Känns så kluvet, vill inte riskera något men samtidigt känns det så fel...
När jag bodde i borghamn där det är mkt skit med fästingarna fick idefix ha scaliburhalsband, det fungerade ju suveränt - fästingarna hoppade av honom...

Sen har jag kört utan och plockat när jag sett något krypa i pälsen.

Såg nån artikel nu i senaste brukshundsklubben om något dem får i maten eller vad det var, har inte hunnit läsa ännu. Ska helt enkelt kolla upp alla alternativ.

Testade frontline på katterna i somras och dem dåsade ju i flera dar efter... nä bläää hatar när det känns fel men när man ändå vill skydda sina pälsklingar.

Nu är vi iaf i norrland, här finns visst ont om dem elaka krypen...

SÅDÄR!

Nu har idéfix fått sig ett rejält bad:D
Schampo och sen balsam och lite spraybalsam sen på fuktig päls innan vi tog fram favoriten =Hårfönen!!

Nu ligger min favorit i sängen under filten och myser, alldeles len och fluffig:love:

Känns som en bra hunddag, vi har gått över en mil, lekt en massa, tuggat tuggben och så en nybadad fluffzoi till kvällsmyset:banana:

En liten fråga bara ;)

Är Grimm lite för tjock?
Man ser ju inte alls revbenen som på R_C hund.
Men om han är lite för rund så skadar det? Får han problem med typ leder eller måste han bli " ännu tjockare " för att kunna få det? ( självklart kan han väl få det ändå, men är det mycket större risk som han ser ut nu? )

För isåfall får vi skära ned på blodpudding, ost och korv :angel:

SANY0065.jpg

Jag bor i Gbg. Är nog ensam om det här i tråden. Har tre afghaner. :) Fast alla whippar vi har träffat har varit lite rädda för mitt gäng. Förstår inte alls varför. Dom är inte alls stökiga. :angel: :D

haha! ;-) låter som mina grabbar :-) gillar att både jaga och bli jagade :-) om det inte är långsammare hundar får då är de roligare att visa att man kan springa ifrån dom ;-) brötar och springer runt,runt och runt :-) låter en massa men gör inget dumt vill bara leka :-) Är du uppe på banan i alingsås och tränar något?

WIIEE!!

Har tillgång till ett asbra ridhus att släppa idéfix i!! Idag fick han springa som en tok därinne. Sen finns där obegränsat med agiltymaterial också att låna:banana:

Bara tvungen dela med mig! Har smidesprov imorgon men ska se om jag har ork efter att ta med kamera:d

Skönt höra att fler har lekfulla/brötiga hundar härinne;):D

Idéfix vill både jaga/jagas och det ska hoppas, stångas, bitas, morras, krumbuktas och springas fortare än vinden.

Men bäst gillar han att bita hundar i bakbenen...

DSC_0121.jpg
[/IMG]

Vilken bra kritik!!! Superfina exteriörbilder också -härligt.
Haha, tur inte jag är handler som gör skänkelvikningar vart jag än går.

Tack!

Haha - ja, jag får verkligen fokusera om jag inte ska springa snett i kringelikrok när jag ska visa.

Härligt med ridhus att få rejsa loss i. Här har det blivit vår på allvar och täckena är tvättade och har hängt på kroken i några dygn utan användning. Ljuvligt är det! Pojkarna kastar sig på grästuvor och leker som ystra vårkalvar.

Fick ett par bilder från uppfödaren som är fotade med en lite bättre kamera.
Tyvärr han vi bara fota Khaki innan hon skulle in i ringen med nästa whippa.

khaki_headshot.jpg

khaki_12m_12.jpg

khaki_12m_7.jpg

Andra sidan
khaki_12m_1.jpg

Copywrite på alla bilder: Mia Westerlund

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 993
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 067
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 811
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar