FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

R_C Men Gud hon är verkligen vacker, snacka om prinsessa :love:

(+ melli)

Tack! :laugh::laugh:
Idag har vi faktiskt varit till samma ställe igen, med samma sällskap, men idag fick även Zala vara med :D Hon skötte sig utmärkt och nu ligger båda damerna och sover. Ska titta på bilderna jag fotade om en stund :)

Och Melli, jag blir lite avis på alla era träffar! Bilderna är ju underbara och allt ser så fantastiskt ut!

Här kommer dagens bilder!

dsc_2880-copy.jpg

dsc_2892-copy.jpg

dsc_2893-copy.jpg

dsc_2926-copy.jpg

dsc_2930-copy.jpg

dsc_2957-copy.jpg

*KL*

Lutar åt att anmäla till SvVk´s utställning i Ljungbyhed..............

Funderar dock lite i nu.......

Minns ni den lilla afghantiken jag blev kär i förra veckan???

Ägaren ringde till jobbet idag och snackade lite ang. rabies vacc o så (de ska flytta utomlands) o kom fram till att allt kört i hopa sig typ, att dem troligtvis flyttar innan allt med rabies e klart.......
Så säger hon:"Jaha, då får jag fixa så nån kan ta hundarna då ju"
Lite snabbt och kanske inte så genomtänkt säger jag:
"Då kan jag ta afghantiken, pax för henne"
Hon:"Ahh, det hade varit kanon, inte den lättaste rasen att OMPLACERA, ska ju komma i goda händer"
Så avslutar hon samtalet, ja nu fick vi lite att fundera på, både och vacc och om hur vi ska ta med oss hundarna.........

Helt plöstligt fick jag en klump i magen, TÄNK OM, nu när hon kommer om 3 veckor funderat på att allt kört i hopa sig o vill låta mig ta över hunden, vad gör jag då???

Jag vet vilken hund det är nu då. ;) Min uppfattning är att hon INTE vill lämna bort sina hundar. Möjligtvis hitta någon som kan ha dom en tid, då dom eventuellt ska röra sig vidare efter ett tag. Så det är nog ingen fara. Sedan vet jag att dom har kontakt med hundens syster bl.a som säkert ställer upp. Såå det borde lösa sig. Annars får du väl vackert ta emot en afghan en period. ;) :D

Vet ni vad jaaag ska göra imorgon? :D

Imorgon blir det äntligen dags för min och damernas träff med Melli och hennes whippets! Dessutom drar jag med mig en vän med en skitsöt greyhound (som jag faktiskt inte träffat innan) och hon tar eventuellt med sig ett styck strävhårig galgo också :D

Ni kan räkna med bilder ;)

Jag vet vilken hund det är nu då. ;) Min uppfattning är att hon INTE vill lämna bort sina hundar. Möjligtvis hitta någon som kan ha dom en tid, då dom eventuellt ska röra sig vidare efter ett tag. Så det är nog ingen fara. Sedan vet jag att dom har kontakt med hundens syster bl.a som säkert ställer upp. Såå det borde lösa sig. Annars får du väl vackert ta emot en afghan en period. ;) :D

Jasså du vet vilken det är??? PM:a...

Har dock insett i dagens väder att en så pälsad hund INTE är välommen hem till oss, :D nä, whippet är allra smidigast haha, sen hade ju maken aldrig gått med på det....han blev förälskad whippet, som han var så emot i början, dem var smala, klena o skumma..... :grin: men han säger att ska det komma en hund in till i huset ska de va en whippet... :love:

Hej!
Har precis flytta till Lerum med mina två whippar och tänkte höra om det finns någon mer i närheten med vinthund?:)

Tack :D
Jag har en Nikon D300 och på den sitter oftast objektivet 80-200/2,8.

Tyvärr inte första gången som man ser korsning med whippet och shar pei heller.. Undrar om det är samma människor som ger sig på att göra korsningen igen eller om det är andra tokstollar i farten.

Förresten, vi har ett födelsedagsbarn här på buke idag :bump:

Wahidah fyller idag 3 år! :love::eek:
198048_1871601960937_1567794103_31969658_1795586_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 960
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 054
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 781
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar