FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Melli : Han springer om jag springer kan man nog säga :p
Jag försöker vara " rolig " och springa runt och busa med honom. Om jag inte gör det springer han lite sen nosar han mycket!

Kl ( jag har ingen aning om vad det betyder men det ser ut att passa nu )

Utställningen kommer säker gå jättebra!
Särskilt med så söta hundar :d

Jag tror du fick dig ett smakprov på afghanens innersta väsen. Ingen ras är som dom. :love: Dom är fina nedklippta också faktiskt, fast vill man tävla LC och utställning måste man ju såklart ha dom i päls. Och tja.. pälsen är ett helt kapitel för sig. Eller snarare bok. :D

+ R_C

Nja, jag får nog allt forstätta titta på afghanerna....för det med pälsen kommer inte mitt tålamod att klar av :crazy:

Men däremot så finns ju en SALUKI med i framtidsplaneran någongång, så det lutar mer åt saluki hållet, men man ska ju aldrig säga aldrig, om si så där 100 år kanske jag sitter med en afghan och kammar och borstar o gosar med :D

Men först blir det nog en whippet till, så äckligt förtjust i min Puma, för nu när man kan rasta henne ordentligt igen när det dryga snön/isen e borta är hon den vanliga underbara Puma igen.

På måndag börjar vi agility kurs :rofl:

Det kräver nog sin människa att orka med pälsen. För att inte tala om alla mängder av sand och grus och löv som följer med in i hemmet. :crazy: Whippet är nog helt klart enklare på alla plan. :p Men, träffar du mina så kommer afghan vara ett måste i framtiden. ;):D

Är det några som ska på LC och utställning nu under säsongen då? Kanske ses vi? :bump: Jag planerar LC-provet i Norge 30 april, sedan LC-provet som är helgen efter. Sedan ska Zoria ställas i Ljugbyhed på svvk-utställningen i maj, plus sva´s inofficiella dagen efter. :p Sedan ska jag försöka ta mig till utställningarna i Vänersborg och Borås med. Och svvk i Tånga Hed. Puh. Några som ska på något av det? :p

Är det några som ska på LC och utställning nu under säsongen då? Kanske ses vi? :bump: Jag planerar LC-provet i Norge 30 april, sedan LC-provet som är helgen efter. Sedan ska Zoria ställas i Ljugbyhed på svvk-utställningen i maj, plus sva´s inofficiella dagen efter. :p Sedan ska jag försöka ta mig till utställningarna i Vänersborg och Borås med. Och svvk i Tånga Hed. Puh. Några som ska på något av det? :p

För mig blir det LC där nära Hultsfred i början av maj. Sedan ska jag försöka ta mig till några fler men håller mig så nära Sthlm som möjligt. Funderar på Borlänge också. Sedan kaaanske jag ställer ut på Lövudden. Väldigt kanske. Känns lite som om jag borde passa på att ställa Zala nu när hon är i toppkondition trots att hon är över 10 år.

Sugen på att ställa i Ljungbyhed (?? osäker på om det var där), men det är väl lönlöst att ställa ut Puma iom hon har ståröron..... :crazy:
Men jag vet ej hur hårda dem är i dömmandet där..... Ställde henne i Laröd i sept, då gick det bra, 3:dje bästa tikvalp i 6-9 mdr....

Men ja jag vet ej.....

Ang. öronen så beror det nog på vilken klass hunden går i.
I valpklasserna brukar de inte vara så hårda eftersom öronen kan stå lite hur som helst då. Så har jag fått det förklarat iaf!

Står hennes öron heeeela tiden eller brukar de ligga när hon ex. är inomhus/lugn?
Btw, så tycker jag hon har blivit skitsnygg i kroppen! Hur gammal är hon nu?:love:

*KL*

Hörrni, jag blev mer sugen på Borlänge nu. Är det någon som ska dit på LCn i maj, eller bara råkar befinna sig i staden då och kan köra oss till själva LCn? :p

Ang. öronen så beror det nog på vilken klass hunden går i.
I valpklasserna brukar de inte vara så hårda eftersom öronen kan stå lite hur som helst då. Så har jag fått det förklarat iaf!

Står hennes öron heeeela tiden eller brukar de ligga när hon ex. är inomhus/lugn?
Btw, så tycker jag hon har blivit skitsnygg i kroppen! Hur gammal är hon nu?:love:

Hon har ju typ öronen ståendes hela tiden när vi e ute, om hon såklart inte håller dem bakåt....
Inne lägger sig det ena mer och mer faktiskt, när hon e avslappnad och "trött"
Men det ena står ju alltid.... :crazy:
Nu är det ju inte så att jag ska satsa på utställning i mängder med hade ju varit kul att ta rasklubbens utställnngar när dem ändå e i närheten.....

Tack, hon börjar bli snygg i kroppen nu tycker jag med, börjar få fina muskler :D Min chef (veterinär) tycker hon e sååå fin i kroppen, välmusklad och sund kropp

Hon blev ju 1 år i januari, så..... mitten av april 14 mdr :love:

Ähvafan, vill du ställa ut så är det ju bara att göra det? Att öronen står upp är ju inte något diskvalificerande fel, så har du tur tycker domaren att hon är så fin i övrigt att öronen inte spelar någon större roll och har du ännu mer tur blir hon tillräckligt trött av utställningen att hon har ner öronen :p

Jag hade också ställt, om det ändå är i närheten. Det är ju ändå bara på kul, så visst är det väl roligt att få en bedömning av sin hund. Speciellt på specialerna där domarna är lite mer kunniga. :) Och även om domaren nu verkligen skulle kritisera öronen så får du ju en bedömning på övriga hunden också, vilket ju alltid är skoj. :) Ställ ställ ställ! Så ses vi där! :p

Nu har jag fått klart att jag åker till Lövudden i alla fall, så det blir minst en LC och minst en stor utställning för oss i år :bump: (och så ska vi ju försöka få till den där jäkla lydnadstävlingen..)

Ni minns Klara som hade salukin Faiza som fanns här i vinthundstråden förut? Jag kommer i alla fall åka med henne :D Har jag tur kommer hon även köra mig till LCn som är precis efter Lövudden-utställningen, så då blir det minst 2 LC-tävlingar i år :D

Jag hade också ställt, om det ändå är i närheten. Det är ju ändå bara på kul, så visst är det väl roligt att få en bedömning av sin hund. Speciellt på specialerna där domarna är lite mer kunniga. :) Och även om domaren nu verkligen skulle kritisera öronen så får du ju en bedömning på övriga hunden också, vilket ju alltid är skoj. :) Ställ ställ ställ! Så ses vi där! :p

Är ju verkligen sugen, iom man inte kan bli "diskad" för det....dock kanske mindre bra placerad.... eller om man har tur (som R_C säger/skriver) så kanske hon är så pass fin annars att dommaren ser förbi det :grin:

Nu ligger hon iaf helt däckad i sonens fåtölj, vi vart vid fd skidbackar, (nu för tiden gigantiska pulkabackar) och har kastat boll upp och ner för dem branta backarna så hon har fått muskelbyggar träning i dag....det tar bra att klättra :angel: Men vad kul hon tyckte det var!
Åh, vad jag älskar min okomplicerade PUMA :love:

Nu ligger hon iaf helt däckad i sonens fåtölj, vi vart vid fd skidbackar, (nu för tiden gigantiska pulkabackar) och har kastat boll upp och ner för dem branta backarna så hon har fått muskelbyggar träning i dag....det tar bra att klättra :angel: Men vad kul hon tyckte det var!
Åh, vad jag älskar min okomplicerade PUMA :love:

Åh vad det lät härligt :D Du fotograferade inte något under er utflykt i pulkabackarna?

Kom igen, anmäl till utställningen nu! :bump:

Förresten, jag har hittat ett sandtag här i närheten på en karta :D Det verkar ligga på ett lite öde ställe och vad man kan se på flygfoton och gatuvyn i google maps borde det vara ett bra ställe att släppa hundarna på. Såå, om 1½ timme kommer en vän hit med sin bil och sina två hundar för att ta med mig och Wahidah dit! Håll tummarna för att det är lika bra som det ser ut att vara!

Åh vad det lät härligt :D Du fotograferade inte något under er utflykt i pulkabackarna?

Kom igen, anmäl till utställningen nu! :bump:

Förresten, jag har hittat ett sandtag här i närheten på en karta :D Det verkar ligga på ett lite öde ställe och vad man kan se på flygfoton och gatuvyn i google maps borde det vara ett bra ställe att släppa hundarna på. Såå, om 1½ timme kommer en vän hit med sin bil och sina två hundar för att ta med mig och Wahidah dit! Håll tummarna för att det är lika bra som det ser ut att vara!

Funderar som tusan på att anmäla, beror lite på vilken helg min bästa vän ska ha deras barndop oxå......ska kolla upp det!

Nä, ingen kamera med mig, glömde den, kom på när jag stod i duschen att vi skulle dra dit o klättra med Puma så i all hast innan sonen skulle i säng o så kasta vi oss i väg hela familjen o hade en mysig/rolig stund.
Är så glad att man man e mkt mer engagerad i hunderiet nu oxå, men det är ju nog han gillar styrketräna, så tycker han det e kul att bygga muskler på Puma :bow: ;)

F
Är så glad att man man e mkt mer engagerad i hunderiet nu oxå, men det är ju nog han gillar styrketräna, så tycker han det e kul att bygga muskler på Puma

Haha, visst är det bra med sådana män? (jag har också lyckats hitta en sådan :p Han gillar att se hur Waha blir mer vältränad och är gärna med ut osv)

Jaaag kom i alla fall ihåg kameran igår när jag var ut ;) Så här kommer lite bilder:

dsc_2804-copy.jpg

dsc_2827-copy.jpg

dsc_2856-copy.jpg

dsc_2861-copy.jpg

dsc_2870-copy.jpg

dsc_2868-copy.jpg

R_C Men Gud hon är verkligen vacker, snacka om prinsessa :love:

Mina senaste vinthundsbilder från helgen

DSC07869.jpg

Rantaruntiring
DSC07858.jpg

Huvudlösa?
DSC07827.jpg

DSC07794.jpg

DSC07779.jpg

Massa fint!
DSC07758.jpg

DSC07713.jpg
DSC07666.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 960
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 054
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 781
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar