FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Alla hundarna på bild!
DSC07233.jpg

DSC07244.jpg

Nöjd bollretsticka
DSC07333.jpg

Bolltokiga Gelly (vars kennelkompis vann i whippetringen på Malmö int).
DSC07287.jpg

Naw, vad gulliga :love:

Jag kan heller inte komma mig ned till stan :(
Men jag förväntar mig en bildbomb när ni kommer tillbaka :D

Men åh, vad snygg Kakan är när han ställer upp sig själv sådär :D
Du kan väl logga in på msn så fort du får möjlighet och berätta mer om tågtider osv så att jag kan kolla när jag ska åka?

Och till er andra, det kommer absolut en bildbomb :D

Vad synd! Vart i v-ås bor ni någonstans? Eventuellt har jag bil och kan då plocka upp er på vägen.

Och ja - bildbomd kommer. Förmodligen i dubletter :D

Vi bor på Norra Gryta, men jag måste övertala min mamma först ;)
Haha, man vet aldrig vad hon tycker, haha :D

OK alla, det är jag som håller till i Västerås.
Här i stan finns en hundhage på Haga, alldeles bredvid ICA Haga på Hästhovsgatan. Vi brukar ha vinthundsträff varje lördag kl 12.30 och alla är naturligtvis välkommna då. Vill ni så kan vi träffas någon annan dag också, det är enkelt ordnat och för alla i Västerås så finns det stadsbuss som går nästan ända fram. Ni får gärna fråga om busslinjerna för jag bor här ute.

OCH, den hagen är faktiskt inte så liten, fast det beror ju på vad man jämför med förstås. Förra lördagen var det 3 italienare, 4 whippar, 2 afghaner samt 9 borzoier och en lurcher ( samt en pincher och något svart ) som var där samtidigt och alla fick plats helt utan problem!!!

Åh, låter jättekul med ännu fler vinthundar, meen om man drar ihop något stort så kan jag nog inte vara med. Min tant här hemma tycker inte det är speciellt kul med många okända hundar och om hon känner sig trängd blir det tjafs.

Däremot, om man skulle kunna gå en koppelpromenad med hundarna, så att det inte är att "alla är överallt" så hade det varit lovely :)

Red_Chilli tycker som du! :D
Är lite orolig att släppa ihop Grimm med många andra hundar, haha jag är ju lite orolig då han inte är min hund :P

Koppelpromenad låter bra :)
Annars kanske bara typ du jag + kanske någon annan kan träffas?

Vi har ju en hage ganska nära mig :P

Utställningen i Vilsta är på lördag så då kan vi tyvärr inte komma, men jag träffas gärna på söndag. Hade varit jättekul om du kom då också, så kan vi bestämma då om vi vill leka i hundrastgården eller ta en promenad.

Jag har övertalat min mamma :D

Men inte på att släppa Grimm med andra hundar, men på koppelpromenad.
Så om det är gångavstånd från mig ( helst max 30 minuter ) vilket det antagligen inte kommer vara...
Men OM så kan ni räkna med oss ;)

Annars om du har möjlighet att ta dig in till Västerås någon annan gång så kanske du kan prata ihop dig med Afghanerna här på buke och få till en liten promenad med vinthundssällskap :)

Ah, märker att jag skriver för kortfattat för att göra mig förstådd :p
Jag menade absolut inte att vi skulle ordna en träff med runt 20 vintisar, att ajg nämnde den stora sammankomsten var bara för att poängtera att hagen inte är så liten...
Så, alltså, ni vill att vi träffas på söndagen eventuellt? För min del går det bra och vi skulle ju kunna ta något varv runt parken först för att hundarna ska hinna hälsa under lite ordnade former. Blir det det för mycket för din "tant" R_C om det blir Mellis hund (? -ar ? ) och två afghaner samt då eventuellt whippen som 134643 kan ta med sig? Tycker det skulle vara kul att låta hundarna träffas och mina två tjejer gillar att leka.

Det låter jättebra :) Jag har mina två killar med mig. Cc kan vara lite osäker med nya, speciellt hanhundar, men vintisar och tikar går kanonbra. Han är snäll mot alla, men kan skälla om han tycker att någon är läskig :p Khaki är bara galen och älskar allt och alla som går att busa med.

Som jag kanske nämnt tidigare ( kommer inte ihåg :P )
så kan jag inte komma iväg någonstans ;)
Haha, dumma mamma som inte har någon bil, haha :D

Trist, tror att Grimm skulle älska att träffa några hundar :)
Men vi överlever.

Och det här har jag faktskt sagt, BILDBOMB :rofl:

Klart ni överlever, men vinthundsträff brukar vara jätteskoj! Kika på om ni kan åka buss någonstans nära hundparken :)

*KL*

Jag är så hiiimla stolt över min prinsessa Zoria. På Malmö int. skötte hon sig exemplariskt, särskilt med tanke på att hon var jättetrött. Vi var tvungna att vara på plats redan vid 7-tiden på morgonen, och hon gick väl in i ringen framåt ett kanske. Himla olyckligt, men vilken klippa hon är! Hon stod så snällt så och när jag trodde att hon skulle ledsna så stod hon lite till.

Hon vann sin klass (unghund) och blev oplacerad i bästa tik. De som placerade sig var dock tre champions och den fjärde tog certet, så vi fick tävla om reservcertet. Vilken domaren gav till Zoria. :love: Nu fyller ju inte det nån vidare funktion men det värmer ju ändå hjärtat lite att han tyckte att hon stod på tur efter den superfina öppenklasstiken. :p

Det bästa bästa var att Zoria inte ryggade för domaren. Hon har några gånger backat lite, den här gången brydde hon sig först inte alls. Sedan när han klämt och känt i all oändlighet och stod lutad över hela hennes kropp så tittade hon till en gång, kom på att en främmande man stod och taffsade och då duckade hon lite och flyttade bakbenen. Det var allt. *stolt* Vi har tränat en del och det hjälpte onekligen.

Zoria 18 månader:
zoria.jpg

Zoria stod så still så still:
zoriastill.jpg

Zoria med sin kullsyster Annie bakom sig. Observera skillnaden i pälsmängd. :D
zoriaannie.jpg

Ah, märker att jag skriver för kortfattat för att göra mig förstådd :p
Jag menade absolut inte att vi skulle ordna en träff med runt 20 vintisar, att ajg nämnde den stora sammankomsten var bara för att poängtera att hagen inte är så liten...
Så, alltså, ni vill att vi träffas på söndagen eventuellt? För min del går det bra och vi skulle ju kunna ta något varv runt parken först för att hundarna ska hinna hälsa under lite ordnade former. Blir det det för mycket för din "tant" R_C om det blir Mellis hund (? -ar ? ) och två afghaner samt då eventuellt whippen som 134643 kan ta med sig? Tycker det skulle vara kul att låta hundarna träffas och mina två tjejer gillar att leka.

Det låter mycket bättre :D
Afghaner och whippar är dessutom tantens favoritvinthundsraser (bortsett från salukis då), så det brukar gå bättre än tex greyhounds :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 959
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 054
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar