FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Och angående brötighet så har Khaki en del sådana tendenser också. Att bita i svansar är hans absoluta favorit :angel:
DSC07521.jpg

Alltså Khaki, han är bara sååå snygg! Och tänk hur han kommer att vara som färdigväxt!:love:
Sen måste jag säga att Cc är ruskigt lik Donnie i typen!:eek::D

Ganska kul att det finns så många olika modeller på whippar!:laugh:

Du kan få låna honom när det är mörkt och när det regnar:rofl:
Han är bara delvis rumsren ännu, är det dagsljus o torrt ute så sköter han sig så att säga själv och går ut genom hundluckan. När det är mörkt och/eller blött ute så sätter han sig hellre på närmsta hundfilt/hundbädd m m.

Tvätta, tvätta, tvätta...

Det är faktiskt nackdelen med att "ta in valp utifrån", som man inte själv fött upp. Dom som föds här hemma har som regel klurat ut hundluckan rätt tidigt och varit rumsrena vid 8-10 veckor.

Nu var ju Merlin 10 veckor när han kom och är precis 13 veckor nu så man ska väl inte klara:grin:

Men åh vilken underbaring:love: Om den är jobbig så kan jag tänka mig ställa upp:angel::love:

Tack och ja - han är stilig. Framförallt har han ett jäkla fint uttryck och är så söt att det nästan smärtar! Hoppas han får behålla sin söthet ett tag till. Donnie och Cc är lite lika nu när du säger det. Stiliga herrar :love:

Starcastle: Vilken tokigt söt valp och dina andra är också fina. Jag kan också ställa upp som passare :D

Skönt höra att fler har lekfulla/brötiga hundar härinne;):D

Idéfix vill både jaga/jagas och det ska hoppas, stångas, bitas, morras, krumbuktas och springas fortare än vinden.

Men bäst gillar han att bita hundar i bakbenen...

DSC_0121.jpg
[/IMG]

Haha! Så där gör Zoria också, men hon biter i nacken istället. Eller rammas. ;) Cerberus gör hoppsnurr i luften och tacklar hundarna med bakdelen så att dom flyger. I farten alltså. :crazy:

*KL*

Men... vilka elaka vinthundar alla har! :eek: Så skulle mina aaaldrig göra :angel:

59184_1294591808.jpg

fs_420698098_13499_1256915533.jpg

Nämen, det där med att bita i nacken, ben osv känner jag faktiskt inte igen. Mina tjuvnyper bara :p Zala gör det när hon är sur på att någon springer för fort sedan när hon äntligen kommer ikapp och Wahidah gör det om hon blivit tacklad eller tjuvnypt tidigare. Vanligtvis när mina leker så vill de verkligen bara springa, inget annat.

En liten fråga bara ;)

Är Grimm lite för tjock?
Man ser ju inte alls revbenen som på R_C hund.
Men om han är lite för rund så skadar det? Får han problem med typ leder eller måste han bli " ännu tjockare " för att kunna få det? ( självklart kan han väl få det ändå, men är det mycket större risk som han ser ut nu? )

För isåfall får vi skära ned på blodpudding, ost och korv :angel:

SANY0065.jpg

Det är inte helt rättvist att jämföra med andra raser. De är lite olika byggda och salukin ska, enligt vad jag förstått, ha tre revben som ska skönjas tydligt. Whippeten ska inte ha det. Så jämför gärna, men då med andra whippetar som är i gott hull.

Jag tycker inte Grimm är tjock, men något muskelfattig. Ost och korv kan man gott använda som godis vid träning, men sen ska han ha ett bra hundfoder för att bygga muskler, ha god förbränning och må bra, och träning så klart :) Har han någon hundkompis att springa med? Helst vinthund så han kan rasa i full fart, men det viktigaste är att hundarna trivs ihop och leker bra. Jag cyklar och joggar med mina för att det ska bli bättre träning än vad en promenad ger, för både mig och pojkarna :)

Melli; Jo jag kollade i ett hundlexikon, Whippen där hade inga synliga reveben :D
Men mer muskler. Jag har honom bara varannan helg, och hans matte går inte så mycket med honom :(
Han har ingen lekkompis. Faktiskt så är jag för orolig. Eftersom han inte är min så vet jag inte vad jag skulle göra om han gjorde illa sig :eek:
Det kanske är lite själviskt, jag vet...

Cykla har jag testat. Efter ett tag så tänkte jag att vi faktiskt kunde cykla förbi en hund och husse som tränade på en äng.. Men Grimm kollade på hunden, inte cykeln. Så han snuddade hjulet lite, inget hände. Men, efter det vågade jag inte cykla mer med honom. Men vi joggar, och går i skogar osv.

Tack för att du svarade :bow:

Du kan inte prata lite med matten då och se om hon kan börja motionera honom mer, eller om du kan ha honom oftare? Annars håller jag med Melli i det hon skriver :)

Och justja.. Här har vi det trist.

Wahidah är slö och i pisskondition pga skendräktighet nu.. Vi gör vårt bästa för att hålla igång, men satan vad jag önskar att hon kunde få lite mer energi (nej, jag tror knappt mig själv när jag säger det :o).

Zala i sin tur har lyckats göra illa tassen.
Igår var vi ute och klättrade i skogen. Ungefär en halvtimme efter att vi kom hem så var hon tokhalt och svullen på ena sidan tassen.. Jag blir så trött på hennes ständiga tassproblem, även om det är ett annat än vanligt nu. Hon får helgen på sig, är hon inte märkbart bättre då så ringer jag veterinären.. Igår haltade hon, idag går hon rent även om hon är öm när jag känner på tån. Troligtvis har hon väl slagit i någonting eller kanske trampat på en vårtrött geting..
208553_1884966255036_1567794103_31986073_3627623_n.jpg

Du kan inte prata lite med matten då och se om hon kan börja motionera honom mer, eller om du kan ha honom oftare? Annars håller jag med Melli i det hon skriver :)

Hon är gammal, så hon orkar inte så där jättemycket.
Sen har hennes man amputerat sitt ben, och sitter i rullstol.
han vill inte att hon ska lämna honom. Så hon " får " inte vara borta så länge.

Han brukar inte vara ensam, det har inte tränat på det...:mad:
Vi har tränat, så han kan. Men det känns onödigt eller så att lämna honom, när han faktiskt kan vara hos matte.
Så vi vill inte att han ska vara hemma ensam så där länge, som min skoldag faktiskt är.

Tyvärr, annars skulle vi ta honom mycket oftare.
Och juste, vi har honom bara varannan helg för att mina föräldrar är skilda.
Och han är bara hos min mamma.

åh tänk att få se vinthundstrådens hundar i bus:D:rofl:

Idéfix har fått två nya vänner - eller dem tycker faktiskt han är ganska jobbig och den lilla chiauhuan morrar och biter om han kommer för nära vilket idéfix tycker är sååååå roligt så han smyger fram och sen kastar han sig bort och försöker få den lilla att jaga honom. Mycket artig i sina närmanden men heeeeela tiden retas:devil: Den andra hanhunden (cocker) är äldre och vill vara ifred, men idéfix är tvärsäker på att han också vill leka bara han plågas tillräckligt länge.
Som vanligt alltså. Vi håller tummarna för att vi ramlar över nåt kul lekobjekt snart:p

Du kan få låna honom när det är mörkt och när det regnar:rofl:
Han är bara delvis rumsren ännu, är det dagsljus o torrt ute så sköter han sig så att säga själv och går ut genom hundluckan. När det är mörkt och/eller blött ute så sätter han sig hellre på närmsta hundfilt/hundbädd m m.

Tvätta, tvätta, tvätta...

Äsch...det gööör inget om man kissar inne när man är så söt:love::D Bor ju ganska nära dig sen så hoppas du inte räknar hundarna så noga och skulle det fattas någon är den inte hos mig nej nej :angel:

Min pappa var ju och köpte en cykel hos dig - Den är superbra, Idéfix gillar den:banana:

Haha! ni får komma hit. Waha vill garanterat leka :D

Idag fick hon leka med sina münsterländer-kompisar.
dsc_3344-copy.jpg

Jag passade på att träna inkallning med störning, och hon var tokduktig!
dsc_3358-copy1.jpg

Sedan stod hon och var ovanligt snygg
dsc_3411-copy.jpg

Och så avslutade hon med att leka för fullt med en apport :p
dsc_3499-copy.jpg

Visserligen har jag lite hundar men det skulle nog märkas om just den lille försvann för jisses så lugnt det skulle bli;)

Angående cykeln var jag så besviken.
Räknade med att ha läkt ihop tillräckligt efter diskbrocket för att kunna cykla igen bara för att upptäcka att när halva höften och halva foten är förlamad så lyckades jag inte hålla balansen tillräckligt länge för att kravla mig upp på den lite för höga cykeln... Jag trillade omkull innan jag ens kommit upp i sadeln på cykeln:mad:

Önskar jag hade råd med en trehjuling. Men jag vet inte riktigt var o hur jag skulle fästa en Springer på en sån och för mig är hela idén att cykla med hundarna, annars kan det vara.

Äsch...det gööör inget om man kissar inne när man är så söt:love::D Bor ju ganska nära dig sen så hoppas du inte räknar hundarna så noga och skulle det fattas någon är den inte hos mig nej nej :angel:

Min pappa var ju och köpte en cykel hos dig - Den är superbra, Idéfix gillar den:banana:

Men wow! Vad duktig W är med inkallning + störning! :laugh: Härliga bilder!

starcastle -
Hehe det är nog ingen fara, jag har inte tid kidnappa förrän om tidigast nåt år;)

Trist att det inte fungerade med cykeln, det är ju verkligen ett bra komplement i hundträningen och för en själv.
Men om du köper en trehjulig så kan du ju fästa hundarna framför cykeln och låta dem dra dig - ta med hela flocken :D
Hm vet inte riktigt hur dem cyklarna är konstruerade, men det borde ju alltid gå svetsa dit eller ordna på något vis om det skulle krävas, kanske:p.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 993
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 067
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 811
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar