FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Liten bilduppdatering!:laugh:

DSC_0136.jpg
[/IMG]
Grabbarna bus på torget i Sundsvall:D

DSC_0882.jpg
[/IMG]
Ridhusbus mellan vavva och borzoi

DSC_0904.jpg
[/IMG]
Stor och Liten:D

Det är som ett gigantiskt växthus hela ridhuset!!! Lär nog bli varmt när solen ligger på:p Men att fotografera däri är inga problem:banana:

Sicken lyx!

Fast, nu börjar det bli rätt bra här med :D De har äntligen kört igång släphareträningen igen! Sååå, på tisdag sticker jag och Wahidah iväg så att hon får jaga lite :bump:

Jag träffade en tjej på kurs för ett tag sen och det visade sig att hon bor utanför Norrköping och har Greyhounds.
Och egen bana...
Börjar bli dags att ringa henne snart och höra om man kan få komma dit o testa.

Lite ot kanske

men jag tror jag såg dig med dina whippetar i folketspark idag. Tyckte jag kände igen dem iaf :)

Jag träffade en tjej på kurs för ett tag sen och det visade sig att hon bor utanför Norrköping och har Greyhounds.
Och egen bana...
Börjar bli dags att ringa henne snart och höra om man kan få komma dit o testa.

Åhå, det lät jättekul ju :D Vill ni ha sällskap dit? :angel:

Dom verkar inte främmande för att få dit lite extra hundar ibland.
Är inte säker på om dom har aktiva hundar nu eller bara äldre hundar, men träningsbanan har dom i alla fall. 300 meter tror jag, lång nog för Greyhounds i alla fall.

Själv är jag inte redo förrän i maj, men det skulle vara kul att pröva.

Åhå, det lät jättekul ju :D Vill ni ha sällskap dit? :angel:

KL.
Nu är det 100% bestämt att vår blivande hund kommer att vara en whippet :D
Förhoppningsvis blir vi med hund igen i sommar om vi hittar en som passar oss :banana:

Vad skoj! Nu har jag suttit och läst en bra bit tillbaka i denna tråd, och måste ju erkänna att jag hoppades att det skulle bli en liten italienare för dig också ;)

Men det är ju inte fel på whippets heller :D

Vi var ju inne på italienare när vi först började kolla på vinthundar. Men efter att ha pratat med några uppfödare och annat vinthundsfolk så insåg vi att det skulle nog inte passa oss så bra. Men om jag någon gång skulle lägga av med hästarna så är italienaren inte långt borta ;)

Hampus ställdes på en inoffare idag och blev BIR och BIG1:laugh:
Inga bilder tyvärr då jag stannade hemma med Donnie. Han skulle egentligen också ha visats men han blev så dålig i magen under natten, så vi skippade det.

Bjuder på två foton på Donnie istället!:D

Lite ot kanske

men jag tror jag såg dig med dina whippetar i folketspark idag. Tyckte jag kände igen dem iaf :)

Ja, det gjorde du nog! Vi gick dit och kollade på loppmarknaden medan vi väntade på skjuts till whippetträffen. Du får gärna komma fram och hälsa om du ser oss igen :D

Josefiine: Grattis till Hampus vinster! Khakis bror ställdes där också. Han fick CK på whippetklubbens officiella i Vilsta men inte ens HP i helgen. Olika handlers, men visst är det knasigt!

Underbar bild på Donnie under hakan!

Fritte: Älskar den första ridhusbilden. Så ljuvlig!

Fetange: Jag diggar beslutet :banana: och hjälper dig gärna med vad jag kan!

Hannapirat- Men hjälp vilka knasblandisar:crazy: Rynkiga whippar:p
Här i närheten finns korsningar borzoi/sankt bernhard/grand danois... :crazy:

Blev lite full i skratt när jag läste det här, i går kom det fram en tjej och frågade om Doris var en borzoi, och då berättade hon att hon hade haft en sådan blandning. Hade gärna velat se hur en sådan såg ut =)

Ja, jag var nog lite irriterad också. Khaki drog och jag var lite bakis och hade dåligt tålamod :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 001
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 069
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 817
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar