FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

KL: På tal om whippet, ni som kan rasen, hur pass vanligt är det med svarta whippar?? Har sett ett par stycken men dock bara något fåtal hos uppfödare. Blev en liten aning förälskad, de är ju riktigt kolsvarta, den där färgen som är så svår att hitta hos IGn. :love: Ska jag ha större hund någon dag, då ligger ju whippet närmast till hands.

Jag har sett några, tyvärr tycker jag dom flesta var rätt så fula i kroppen :(
Men färgen är verkligen vacker:love: Har sett en del svarta greys och dom var riktigt snygga!

dsc_3690-copy.jpg

Hahaha, har hon munnen fylld med sand??:D
Härliga bilder på snyggaste W!

Jag har sett några, tyvärr tycker jag dom flesta var rätt så fula i kroppen :(
Men färgen är verkligen vacker:love: Har sett en del svarta greys och dom var riktigt snygga!

Jag har knappt sett någon svart whipp, men nu blir jag nyfiken på hur de "fula whipparna" varit fula? Är det kappwhippets du sett? Har för mig att jag sett några sådana och att flera av dem jag sett på bild har varit just svarta.

Filmat idag?! Fysjutton vad snö ni har :p

Och yes, det blev en del sand i Wahidahs mun där :D Trasan stannade först, hon flög på den och så åkte den vidare.

Jisses vilka snömängder! Snö har jag inte sett på väldigt länge här nere. Fick en reminder i Vilsta förra helgen, men här är det väldigt grönt och skönt nu. Ljuvligt! Jag skulle nog vara väldigt olycklig om jag bodde så långt norrut :p Fast hundarna är nog väldigt rena fortfarande kan jag tro och fästingarna lyser säkert med sin frånvaro. Det är ju också lyx :D

Jag har tagit ett par fästingar från Cc och ska köpa frontline idag. Vedervärdiga djur.

I morgon är det sista anmälningsdagen till Ljungbyhed. Vilka ska dit nu igen?

KL

Jag vet inte om någon kommer ihåg mig och min saluki Nikki, eftersom jag försvann precis efter min entre i tråden :o Har haft fullt upp med slutspurten i skolan och sjukdom, men nu så! På lördag ska jag och sambon åka och hämta ett litet tillskott till familjen, det blir en till salukitik som är particolor.

Jag går redan som på nålar och läser på i den fåfänga förhoppningen att något ska fastna. Har ni några tips att dela med er av? Saker ni önskar att ni gjort eller saker som ni är väldigt nöjda med? Det ska bli vår första egna valp så allt är lite överväldigande.

KL

Jag vet inte om någon kommer ihåg mig och min saluki Nikki, eftersom jag försvann precis efter min entre i tråden :o Har haft fullt upp med slutspurten i skolan och sjukdom, men nu så! På lördag ska jag och sambon åka och hämta ett litet tillskott till familjen, det blir en till salukitik som är particolor.

Jag går redan som på nålar och läser på i den fåfänga förhoppningen att något ska fastna. Har ni några tips att dela med er av? Saker ni önskar att ni gjort eller saker som ni är väldigt nöjda med? Det ska bli vår första egna valp så allt är lite överväldigande.

Jag minns dig helt klart i alla fall ;) Går allt bra med Nikki? Är det från Al-Alim du ska köpa nu? :)

Fåsenu.. Vad jag är väldigt nöjd med:
Att jag lät Wahidah leka med många vuxna hundar, leka med många hundar av alla möjliga konstiga olika raser så att hon inte blev rasist.
Jag är nöjd med att jag redan från början lekte MED henne med olika leksaker osv samt hanterade henne mycket, så att hon vill vara nära mig, göra saker med mig och inte bara struttar runt på egna äventyr hela tiden samt är otroligt lätt att göra "vad som helst med".
Jag är också glad över att jag fotograferade henne väldigt mycket. Hon var världens sötaste valp! :love:

Vad jag önskar att jag gjort bättre:
Ensamhetstränat. Jag borde ha börjat redan från dag 1 egentligen.
Tränat inkallning. Nu har jag fått tur ändå, tack vare att jag lekte mycket med henne osv, men det tog lång(!) tid innan vi fick en vettig inkallning eftersom jag i början fotograferade när hon sprang till mig istället för att lägga till en inkallning :angel:

Men vad SKOJ!!!! Vi bara måååste ju ses sen när jag flyttat neråt igen:angel::laugh:

Jag är glad över att jag la stor fokus på inkallning, ge inte bara en godis utan ge 2-3stycken och lek tillsammans mycket.

Det var också superkul att gå valpkurs på brukshundsklubben, jag fick så mycket träningstips och varje gång blev man så stolt över sin lilla guldklimp:love:

Nöjd att jag köpte en systemkamera för att fota valpen:D

Mindre nöjd med att jag mjäkade med han så mycket att navelsträngen sitter kvar än!!!!:o

Sen var NOGA med att endast låta honom träffa trygga och snälla hundar... Min har tyvärr en del dåliga erfarenheter vilket resulterat i att han blir osäker med nya hundar - och dominanta går inte alls. I övrigt älskar han allt och alla och har väldigt många hundvänner i alla storlekar.

Igår kväll stack vi iväg till ridhuset igen (!!) för en timmes bus. Först en planerad date med en vit herdehundstik, båda var riktigt på tårna när vi släppte dem och rusade fram men sen hände typ...ingenting:p Idéfix slickade hennes öron rena sen ville han göra konster för att få frolic av mig istället... Dem gjorde några svaga ansatser till lek och ville gärna vara nära varandra men haha vad förvånade vi blev.
Men dem ska få komma ihop igen så får vi se då, båda är ju kända för att leka intensivt med andra hundar:D

Sen tränade vi mera agility, idéfix plöjer igenom allt, tunnel, hinder, vippbräda, klätterhinder och ja inget verkar störa honom.

Så idag har vi bara haft en lugn dag med lite hundpromenad på lunchen tillsammans med småhundarna, skönt det också!

Jisses vilka snömängder! Snö har jag inte sett på väldigt länge här nere. Fick en reminder i Vilsta förra helgen, men här är det väldigt grönt och skönt nu. Ljuvligt! Jag skulle nog vara väldigt olycklig om jag bodde så långt norrut :p Fast hundarna är nog väldigt rena fortfarande kan jag tro och fästingarna lyser säkert med sin frånvaro. Det är ju också lyx :D

Jag har tagit ett par fästingar från Cc och ska köpa frontline idag. Vedervärdiga djur.

I morgon är det sista anmälningsdagen till Ljungbyhed. Vilka ska dit nu igen?

Funderar o funderar i nu...måst ebestämma mig nu i kväll ang Ljungbyhed...men det lutar åt nej...tror inte Puma har där o göra........ :grin: de där förbaskede örorn e ju ståendes mer eller mindre hela tiden vi e ute.....så jag ger nog upp utställningar med henne....trist men men......

O så e det LC i Sjöbo på söndag 17 april.....fan vad allt ska hända den dagen.....kan inte åka på LC då, ska fira sonens 2 års dag......jag som ville köra LC......jaja hoppas d kommer fler träningar snart!

Nu har huggormarna vaknat!
Så här ser Hejsan ut nu när jag hämtade henne från Valla djurklinik, mindre än ett dygn efter huggormsbettet
snakebite.jpg

with-the-vet.jpg

Tror det är femte ormbettet sen jag flyttade hit...

Åhfyhelvete! :eek: Hoppas verkligen hon blir bra snabbt.. det där såg jobbigt ut minst sagt.

Oj, men lilla vännen! Hoppas hon mår bättre snart :)

Hannapirat: Ja, jag har inte sett speciellt många och inte vet jag exakt hur en whippet bör se ut enligt rasstandarden - men det var trist att höra! Vi har en jättesöt tik i grannskapen, den ser ut som en förvuxen IG i kroppen. Whippet är inte riktigt lika snirlig i kroppen som IG va?

Ja dom verkar bo här, huggormarna.
Mitt hus är liksom lite nedgrävt i en stor ås, där man schaktat ur för sådär 100 år sen när huset byggdes.
Och på ena sidan huset tornar åsen upp sig som en brant slänt och sen är det en stenmur som byggd längst ner som jag antar hindrar nedre biten av slänten att rasa ner.

Och det är där jag misstänker att ormarna övervintrar.

Men fyy!!!!:eek::eek:
Var det i trädgården det hände?
Stackars liten, hoppas hon kryar på sig snarast.

Hejsan mår lite bättre idag, hon kan i alla fall äta idag.

Fick oväntat blixtbesök från Norge idag.
Gizmo flyttade hemifrån när han var 8 veckor, såg honom senast när han var 7 månader. Nu är han 2 år och vuxit upp till en riktigt prydlig ung man!

Gizmo-head.jpg

Gizmo-2years.jpg

jag är kääär:love:
RIKTIGT fin!!! Hmmm....det kanske är en silke man ska leta efter som hund nummer två:D

Vad skönt att Hejsan mår bättre nu, otur med huggormsboet så nära, Hade ju varit toppen om man kunnat kontakta nån orm-förening och be dem flytta boet:p

Jag är nöjd med att jag tränade inkallning, flög in och ut med valpen under rumsrenhetsträningen, började från dag 1 med ensamhetsträning, att jag vande honom vid alla slags hundar och att jag spenderade så mycket tid med valpen. Han har åkt en hel del av de transportmedel som finns och är van vid alla slags miljöer som månne dyka upp i hans liv. Plus att jag också hade kameran uppe och fotade massor. Hade en underbar sommar med valpen och värdesätter det väldigt högt nu som då. Han är ju redan vuxen!!!

Ångrar..hmm, nu blev jag så nostalgisk att jag bara ser valptiden i ett rosa skimmer :D :love:

Nu däremot ska vi iväg till Landskrona Greyhound Park och träna för första gången :banana: Det ska bli skitkul, men tyvärr är det molnigt just nu. Håll tummarna för att det spricker upp.

Nu däremot ska vi iväg till Landskrona Greyhound Park och träna för första gången :banana: Det ska bli skitkul, men tyvärr är det molnigt just nu. Håll tummarna för att det spricker upp.

Åh, lovely! :D Lova att berätta hur det gick sedan!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 001
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 069
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 817
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar