Jag var överstimulerad men hade såpass lite vätska i bukhålan att vi gjorde transfer ändå. Och det gick ju bra.Nyss hemkommen från ul fem sen början av ivfstinuleringen. Äp var från början tänkt i fredags. Men min kropp är lite sen med att reagera på hormoner så det har blivit mer sprutor. Idag såg vi 16 folliklar på ena och 12 på andra äggstocken. Gun tyckte det verkade som överstimulering på ingång. Hon gissade på äp fredag och att vi sen ska få vänta på ET tills allt lagt sig. Kliniken ringer under dagen så då får vi veta hur det blir.
Överst imulering @em-pirre, var det drt som hände dig? Vad innebär det egentligen?
Du får läsa mer här om vad som egentligen sker, men enkelt förklarat förstoras äggstockarna, man samlar vätska i bukhålan, och det blir ökad risk för blodpropp. I värre fall måste man tömmas på vätska, och läggas in för dropp. Jag vägrade och valde att ligga stilla, äta saltiga snacks och dricka 3 liter vatten om dagen. Då mådde jag dåligt, kräktes och hade svårt att andas. Men det gick om sedan. Först nu i förra veckan var mina äggstockar normalstora. Överstimuleringen skedde ju i början av juli. Jag hade bestämt mig gör att stanna hemma så länge urineringen fungerade.
Jag injicerade blodförtunnande i flera veckor sedan.
ÖS blir oftast värre vid transfer, och ännu värre vid graviditet.