En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick jag mens så nu kan vi äntligen börja räkna ner tills vi kan börja med medicinerna! :D
Första gången man är glad över att få mens tror jag ;)

...och ja just ja: Äntligen har alla mediciner kommit till apoteket också, skulle ju beställas och leveransdatumet sköts fram flera gånger. Tur att man beställde i tid.

Fast, kan du ha gått längre än v 5? Om du tom såg armar? I v 5 är ju fostret typ en 1mm klump. Och om du började blöda redan tidigare borde embryot varit ännu mindre. Kan du ha gått längre, och ha kvar rester som borde skrapas ut?

Det borde inte ha gått längre tid om jag inte hade mens och var gravid samtidigt. Men när jag läser på om hur stort fostret är så stämmer det med vad jag såg. En liten drygt halv cm stor med aning av en liten varelse. De växer fort .

Gjorde äl test två ggr igår. Ett vid 15, och ett vid 19, det vid 19 har ett svagt streck. Och idag vid kl 12 är strecket mer ifyllt. Hoppas på starkt streck ikväll eller imorgon :D

känner av det i magen och har fflytningar, men det kan ju också vara för att jag tog ut spiralen så nyligen :o

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn
viadukt - ÄL 4/12, BIM 16/12 försök nr 2, 28 år, inga barn.
Monkie - ÄL ?, BIM 13/12, 34 år, två barn .

em-pirre - FET3 10/12

lil-sis - FET1 i slutet av januari -16...
Firar snart 3 år av försök.

malumbub - seriöst sedan 2014, 33 år, inga barn. PCOS. Provera-behandling.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - IVF, ÄP 11/12 Försökt i mer än ett och ett halft år. 31 år, inga barn

Halali - IVF-kö Linköping. Endometrios samt hypofystumör som stör hormonerna. 31, aldrig varit gravid.

Humla - PCO, Letrozol nästa cykel, försökt 6 mån, 30 år, inga barn.

Vinkelina- gravid på första försöket, missfall vecka 11-fostret har troligen dött ett par veckor innan. Väntar nu på kroppens omstart, 31 inga barn.

Ms_Antrop - Första IVF-besöket 11/11. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sedan (missfall v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Thalbaz - Väntar på ÄL efter första omgången pergotime, ett MF, 27 år, inga barn.

Is- väntar på kontakt för barnlöshetsutredning. Minst Tre månaders väntetid bara för att komma till en första kontakt :(

Precis har vi kommit hem efter äp. Jag tog mitt förnuft till fånga och lät läkaren på kliniken sköta det :D Vilket mottagande! Jag är så tacksam, de har skött allt så bra och varit så trevliga att ha åck göra med hittills. Och vilka fantastiska droger de hade :bow: mycket tacksam även för det. Man kan inte komma ifrån att det är en udda situation att ligga i den där stolen i ett rum med sex personer och en av dem gräver omkring i en med en minimal dammsugarliknande mojäng. Men jag trodde det skulle kännas mycket mer.

Vi fick ut 14 ägg :bump: ET är planerat 16/12 så drt blir en femdagars blastocyst. Jag hoppas verklogen dessa 14 sköter sig och räcker till alla barn vi kan önska oss.

Nu blir det progesteronvagitorier tre gåger om dagen :yuck: oc östrogenplåster var tredje dag minst fram till testdagen 27/12 :nailbiting:

Resten av dagen tillbringas i soffan framför tv med seriemaraton.

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn
viadukt - ÄL 4/12, BIM 16/12 försök nr 2, 28 år, inga barn.
Monkie - ÄL ?, BIM 13/12, 34 år, två barn .

em-pirre - FET3 10/12

lil-sis - FET1 i slutet av januari -16...
Firar snart 3 år av försök.

malumbub - seriöst sedan 2014, 33 år, inga barn. PCOS. Provera-behandling.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - IVF, ET 16/12, TD 27/12. 31 år, inga barn

Halali - IVF-kö Linköping. Endometrios samt hypofystumör som stör hormonerna. 31, aldrig varit gravid.

Humla - PCO, Letrozol nästa cykel, försökt 6 mån, 30 år, inga barn.

Vinkelina- gravid på första försöket, missfall vecka 11-fostret har troligen dött ett par veckor innan. Väntar nu på kroppens omstart, 31 inga barn.

Ms_Antrop - Första IVF-besöket 11/11. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sedan (missfall v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Thalbaz - Väntar på ÄL efter första omgången pergotime, ett MF, 27 år, inga barn.

Precis har vi kommit hem efter äp. Jag tog mitt förnuft till fånga och lät läkaren på kliniken sköta det :D Vilket mottagande! Jag är så tacksam, de har skött allt så bra och varit så trevliga att ha åck göra med hittills. Och vilka fantastiska droger de hade :bow: mycket tacksam även för det. Man kan inte komma ifrån att det är en udda situation att ligga i den där stolen i ett rum med sex personer och en av dem gräver omkring i en med en minimal dammsugarliknande mojäng. Men jag trodde det skulle kännas mycket mer.

Vi fick ut 14 ägg :bump: ET är planerat 16/12 så drt blir en femdagars blastocyst. Jag hoppas verklogen dessa 14 sköter sig och räcker till alla barn vi kan önska oss.

Nu blir det progesteronvagitorier tre gåger om dagen :yuck: oc östrogenplåster var tredje dag minst fram till testdagen 27/12 :nailbiting:

Resten av dagen tillbringas i soffan framför tv med seriemaraton.
De där jävla vagitorierna... Om jag blir gravid ska jag ta dem ända till vecka 11...

Ringer de om hur många som blev befruktade? Eller måste du ringa själv? Imorgon?

De där jävla vagitorierna... Om jag blir gravid ska jag ta dem ända till vecka 11...

Ringer de om hur många som blev befruktade? Eller måste du ringa själv? Imorgon?

Även om jag inte är förtjust i sprutor är det nästan så att jag hellre tar de än vagitorierna. Men vi får hoppas att det är värt de den här gången.. 11 veckor hoppas jag slippa...

De ringer imorgon o kollar läget med mig. Gissar vi får veta då hur måga som befruktats.

I informationsbladet vi fick står det att "vi" är välkomna tillbaka för återföring. Men måste maken vara med? Han har en egen läkartid just då. Jag måste kunna komma själv eller?

Även om jag inte är förtjust i sprutor är det nästan så att jag hellre tar de än vagitorierna. Men vi får hoppas att det är värt de den här gången.. 11 veckor hoppas jag slippa...

De ringer imorgon o kollar läget med mig. Gissar vi får veta då hur måga som befruktats.

I informationsbladet vi fick står det att "vi" är välkomna tillbaka för återföring. Men måste maken vara med? Han har en egen läkartid just då. Jag måste kunna komma själv eller?
Nej. Han behövs inte. Min man har inte varit med annat än vid själva plocket (såklart).

Vid frysåterföring måste man alltid behandlas med progesteronet längre, för slutar man för fort får man mens och då stöts embryot ut också.

Vid frysåterföring måste man alltid behandlas med progesteronet längre, för slutar man för fort får man mens och då stöts embryot ut också.
Är det just för att drt har varit fryst så det ger svagare reaktion i kroppen på något vis eller är det för att kroppen inte har laddat på samma sätt innan?

Är det just för att drt har varit fryst så det ger svagare reaktion i kroppen på något vis eller är det för att kroppen inte har laddat på samma sätt innan?
Vid vanlig graviditet börjar man ju genat producera gulkroppshormon, men då man gör en transfer är ju embryot redan flera dagar gammal, och man ligger efter med progesteronnivåerna. Vid färsktransfer brukar man ju ta progesteron bara ett par veckor, men vid FET är det av någon anledning 10-11 veckor som gäller. Nu orkar jag ärligt talat inte leta fram info om detta, men kanske @Saigon eller @Girasol minns?

Jag har just injicerat gonapeptyl på toaletten på en mexikansk restaurang. Jag firar med grillade grönsaker och hamburgare :D

Håller tummarna stenhårt för dig!!! :bump::bump::bump:

.

Stort lycka till!! Vilken klinik går ni på? (Om du vill skriva det.)

Själv ringde jag Linköping idag och de fick in remissen först 4/12.. så mailet jag fick från läkaren om att remissen var skickad var nog en aning optimistiskt :crazy: Men men, de sa att man ska få en tid på plats inom 60 dagar så snart bär det väl av :) Men, jag är så knäpp så jag, OM det skulle ta sig på första försöket osv, kommer inte vilja köra ifall det ser ut som att barnet kan komma ut strax innan årsskiftet. Känns så synd om dem då, o komma efter i skola, fylla år sist av alla kompisar när de blir äldre osv. Undrar hur helknäpp de tycker man är om man vill skjuta på det bara några veckor isf..? (Mina föräldrar var båda lärare så jag är miljöskadad av deras prat om hur sent födda barn får kämpa hårdare iom att de är så mkt yngre än många klasskompisar) :o

Själv ringde jag Linköping idag och de fick in remissen först 4/12.. så mailet jag fick från läkaren om att remissen var skickad var nog en aning optimistiskt :crazy: Men men, de sa att man ska få en tid på plats inom 60 dagar så snart bär det väl av :) Men, jag är så knäpp så jag, OM det skulle ta sig på första försöket osv, kommer inte vilja köra ifall det ser ut som att barnet kan komma ut strax innan årsskiftet. Känns så synd om dem då, o komma efter i skola, fylla år sist av alla kompisar när de blir äldre osv. Undrar hur helknäpp de tycker man är om man vill skjuta på det bara några veckor isf..? (Mina föräldrar var båda lärare så jag är miljöskadad av deras prat om hur sent födda barn får kämpa hårdare iom att de är så mkt yngre än många klasskompisar) :o

Om jag skulle få ett barn född sent på året så skulle vi (jag och sambon) nog välja att låta barnet börja i skolan ett år senare, av just den anledningen. Lite beroende på barnets utveckling såklart.
Så det ser inte jag som nån fara.

Herregud, kör på bara!

Blir barnet sent i sin utveckling så låt hen börja ett år senare istället.

/Säger hon med barn födda i oktober, november och december och båda barnen som går i skola ligger bra till i alla ämnen.

Å jag tycker inte ett dugg synd om mina barn för att dom inte får göra allt först av alla i klassen. Ser det snarare som att dom har ett halvår extra på sig att lära av sina vänners misstag dom kommer få se innan det är deras tur att tex få köra moped, ta körkort, gå på krogen ;)

Jag tänker att barn och människor överlag som det är synd om finns det gott om i världen, men västerländska barn födda i december är inte direkt topp 10. Tvärtom, de får förutsättningar i livet som är få förunnat.

Slut på gästspel!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 955
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
999
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar