Du får gärna återkomma med vad du kommit fram tillJaa.. Hmmm.. Måste nog läsa igenom instruktionerna lite bättre...Har minst en vecka till äl, så hinner förhoppningsvis informera mig tillräckligt för att bestämma mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du får gärna återkomma med vad du kommit fram tillJaa.. Hmmm.. Måste nog läsa igenom instruktionerna lite bättre...Har minst en vecka till äl, så hinner förhoppningsvis informera mig tillräckligt för att bestämma mig.
Står här med en tub ProgesteAll! Står att man ska smörja från förväntad äl till förväntad mens. Vågar man prova!?
Att starta krig låter inte som något som borde höja din fertilitet.
Har du tagit något test nu? Det kan ju ge en hint att du har haft ägglossning om du fortfarande kan se båda strecken.
Det är på tiden att dina äggstockar skakar loss. Heja, heja!!!
Nä, jag glömde visst. *schwoosch*
Själv ringde jag Linköping idag och de fick in remissen först 4/12.. så mailet jag fick från läkaren om att remissen var skickad var nog en aning optimistiskt Men men, de sa att man ska få en tid på plats inom 60 dagar så snart bär det väl av Men, jag är så knäpp så jag, OM det skulle ta sig på första försöket osv, kommer inte vilja köra ifall det ser ut som att barnet kan komma ut strax innan årsskiftet. Känns så synd om dem då, o komma efter i skola, fylla år sist av alla kompisar när de blir äldre osv. Undrar hur helknäpp de tycker man är om man vill skjuta på det bara några veckor isf..? (Mina föräldrar var båda lärare så jag är miljöskadad av deras prat om hur sent födda barn får kämpa hårdare iom att de är så mkt yngre än många klasskompisar)
Jag är född i juli, supertråkigt ur skolbarnsynpunkt. Man blev ju inte firad i skolan som alla andra och hälften av kompisarna var bortresta när man hade kalas. En kompis fyller i slutet av maj, det var också tråkigt för hon fyllde ju "sist". Kontentan: allt är lika dåligt
Edit: I högstadiet hade jag en klasskompis född på nyårsafton, han hade börjat ett år senare. Klar fördel när man fyllde moppe tyckte han!
Står här med en tub ProgesteAll! Står att man ska smörja från förväntad äl till förväntad mens. Vågar man prova!?
Har inte Facebook tyvärr. Vet du hur man smörjar om man vill bli gravid?Gå med i naturligt progesteron på fb om du inte gjort det o fråga så kommer du få svar. Finns även många filer där att läsa om hur o när du ska smörja
Jag hade i första hand frågat min läkare. Det går att ta ett blodprov för att kolla progesteronet.Har inte Facebook tyvärr. Vet du hur man smörjar om man vill bli gravid?
TackStort lycka till!! Vilken klinik går ni på? (Om du vill skriva det.)
Bra! Det är inte helt ovanligt att många embryon stannar av efter någon dag, så bli inte chockad om ni bara får ett par-tre i frysen sen. Men hålla tummarna kan man ju alltid! Jag hade väl typ tjugotre befruktade av 25 tror jag (30 folliklar), men endast fyra fortsatte dela sig sen.Kliniken ringde precis och meddelade att nio av mina fjotton ägg blev befruktade Återstår bara att se om resten fungerar. Om de fotsätter dela sig och om något av dem trivs när det kommer tillbaka in i mig och om ev eventuell graviditet håller hela vägen och ytterligate tusen saken man kan oroa sig över
Jag vet att det inte finns någon garanti. Men det är en bra början.Bra! Det är inte helt ovanligt att många embryon stannar av efter någon dag, så bli inte chockad om ni bara får ett par-tre i frysen sen. Men hålla tummarna kan man ju alltid! Jag hade väl typ tjugotre befruktade av 25 tror jag (30 folliklar), men endast fyra fortsatte dela sig sen.
För mig tog det ett tag, men så var jag ju ett överstimulerat extremfall också. Jag minns att det tog några veckor innan jag kunde sitta på toaletten utan att vara rädd för smärta (och att ha sex smärtfritt fick jag vänta ytterligare ett par veckor på).Jag vet att det inte finns någon garanti. Men det är en bra början.
Igår efter äp kändes drt att trycket i äggstockarna hade minskat. Idag känner jag att ttycket ökar igen. Gissar att det är för blåsorna fylls med vätska igen. Hur lång tid tar det innan de är borta så man kan känna sig lite normal i dem regionen igen?
fast det där är ju en ännu äldre lista såfall....@Humla Du tog en gammal lista. Har lagt in din uppdatering på senaste listan.
Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn
viadukt - ÄL 4/12, BIM 16/12 försök nr 2, 28 år, inga barn.
Monkie - ÄL ?, BIM 13/12, 34 år, två barn .
em-pirre - FET3 10/12
lil-sis - FET1 i slutet av januari -16...
Firar snart 3 år av försök.
malumbub - seriöst sedan 2014, 33 år, inga barn. PCOS. Provera-behandling.
Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.
Cynthia - IVF, ET 16/12, TD 27/12. 31 år, inga barn
Halali - IVF-kö Linköping. Endometrios samt hypofystumör som stör hormonerna. 31, aldrig varit gravid.
Humla - PCOS, Primolut Nor start 11/12- sen Letrozol, försökt 8 mån, 30 år, inga barn.
Vinkelina- gravid på första försöket, missfall vecka 11-fostret har troligen dött ett par veckor innan. Väntar nu på kroppens omstart, 31 inga barn.
Ms_Antrop - Första IVF-besöket 11/11. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sedan (missfall v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.
Thalbaz - Väntar på ÄL efter första omgången pergotime, ett MF, 27 år, inga barn.