En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du någon aning om vad suprefact gör? Jag brukar läsa bipacksedeln påalla memediciner jag får och när jag googlar på suprefact står det att de används vid prostatacancer.

Idag år det smått plågsamt att gå omkring inomhus. Det sträcker och ömmar så jag får gå lätt framåtlutad för att undvika det lite. Jag ser inte fram emot äp men det ska bli skönt när det är gjort.

Håller tummarna för dig idag. Det borde vara din tur nu :up:
Suprefact hindrar fsh och LH från att släppas ut i kroppen. Alltså precis som synarel gör, fast lite olika. En form av nedreglering kan man nog säga.

Nehepp, bröstmottagningen har stängt idag pga sjukdom. Imorgon har jag svårare att ringa pga jobbet och sjukskriva sig är ju meningslöst om de har stängt imorgon också.

Vore fint att få det utrett snabbt :crazy:

:mad:

Vore bra om du fick det kollat, ja.
Mitt onda sägs ju vara "bara hormoner".

@Cynthia Du vet väl om att du kan läsa bipacksedeln på fass.se på alla läkemedel?

Jag brukar hamna där. Men jag googlar också, då ksn man få lite andra intressanta träffar. Informationen på fass är ganska torr :p När man googlar kan bland annat hamna på familjeliv och läsa om några som tycker att läkarna inte kan någonting och att man borde få sköta ivf utan inblandning av läkare eftersom de ändå inte kan något. Ungefär :D

Jag brukar hamna där. Men jag googlar också, då ksn man få lite andra intressanta träffar. Informationen på fass är ganska torr :p När man googlar kan bland annat hamna på familjeliv och läsa om några som tycker att läkarna inte kan någonting och att man borde få sköta ivf utan inblandning av läkare eftersom de ändå inte kan något. Ungefär :D

Familjeliv kräver god selektering men det finns användbar info också.

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn
viadukt - ÄL 4/12, BIM 16/12 försök nr 2, 28 år, inga barn.
Monkie - ÄL ?, BIM 13/12, 34 år, två barn .

em-pirre - FET3 10/12

lil-sis - FET1 i slutet av januari -16...
Firar snart 3 år av försök.

malumbub - seriöst sedan 2014, 33 år, inga barn. PCOS. Provera-behandling.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - IVF, ÄP 11/12 Försökt i mer än ett och ett halft år. 31 år, inga barn

Halali - IVF-kö Linköping. Endometrios samt hypofystumör som stör hormonerna. 31, aldrig varit gravid.

Humla - PCO, Letrozol nästa cykel, försökt 6 mån, 30 år, inga barn.

Vinkelina- gravid på första försöket, missfall vecka 11-fostret har troligen dött ett par veckor innan. Väntar nu på kroppens omstart, 31 inga barn.

Ms_Antrop - Första IVF-besöket 11/11. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sedan (missfall v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Thalbaz - Väntar på ÄL efter första omgången pergotime, ett MF, 27 år, inga barn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 955
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
999
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar