En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kunde inte hålla mig.

DSC_2382_zpsobzzek3j.jpg

Alltså jag är i totalt chocktillstånd, jag borde inte ha testat när jag är ensam hemma. Sitter vid köksbordet och gråter. Och jag som ska iväg på träning med hästen i kväll innan sambon kommer hem. Jag kan ju inte ringa och berätta detta. Alltså. Gud jag kan nästan inte hantera detta. Över ett år av tårar och mens varenda_jävla_månad. Och så detta! Jag kan inte tro det.

DSC_2382_zpsobzzek3j.jpg

Alltså jag är i totalt chocktillstånd, jag borde inte ha testat när jag är ensam hemma. Sitter vid köksbordet och gråter. Och jag som ska iväg på träning med hästen i kväll innan sambon kommer hem. Jag kan ju inte ringa och berätta detta. Alltså. Gud jag kan nästan inte hantera detta. Över ett år av tårar och mens varenda_jävla_månad. Och så detta! Jag kan inte tro det.
Åh grattis! Haha, jag som tjuvläser blir tårögd jag med.

DSC_2382_zpsobzzek3j.jpg

Tänk att man kan påverkas så starkt av någon man aldrig träffat, men här sitter jag vid köksbordet och grinar :o
Stort stort grattis och välkommen in i sommartråden!

Vi som ska på planeringsamtal inför IVF-start i morgon. Ska jag avboka, eller ska vi gå ändå och säga typ: Jag tror jag kanske kan vara gravid? Och så får de dubbelkolla så jag inte har typ drömt allt? :eek:

DSC_2382_zpsobzzek3j.jpg

Grattis!!!

DSC_2382_zpsobzzek3j.jpg

JAAAAAA!!!!! :D
Så roligt Flutterdash!
Jag vet helt vad du menar med chock!
Jag kunde dock inte hålla mig så berättade för min närmsta vän som är gravid själv och vet om hur länge vi har försökt.
Vilken vecka räknas du till? :)

Vi som ska på planeringsamtal inför IVF-start i morgon. Ska jag avboka, eller ska vi gå ändå och säga typ: Jag tror jag kanske kan vara gravid? Och så får de dubbelkolla så jag inte har typ drömt allt? :eek:

Alltså jag kan inte låta bli att skratta HÖGT!
Det är ju helt vilt och galet. Världens störtsta GRATTIS!.

DSC_2382_zpsobzzek3j.jpg

GRATTIS!!! :bump::bump::bump:

(Jag älskar när folk inte kan vänta :D)

Så nu har vi ett till bevis på att bara man slaaaapnaaar aaaav så blir man gravid :cool: :p :D

Jag hade gått till planeringsamtalet och hör vad de har att säga. Beroende på vad som kommer fram hade jag sedan talat om att min mens är sen (inte att jag testat positivt).

Blä måste få gnälla lite. Ska ju egentligen hålla mig ifrån tråden men kanske nån här som har erfarenhet eller bara kan ge mig en lugnande "klapp på axeln".

Haft smärtor i samband med ägglossning sedan april då jag slutade med ppiller, satte in spiral i samma veva som togs ut i slutet av juli då jag trodde smärtorna hängde ihop med den. Det har inte blivit bättre, snarare värre och dagen efter denna ÄL hade jag såna sjuka smärtor i livmoderområdet mot ändtarmen att det inte gick att se förbi. Försökte oss på lite sex men det fick vi avbryta för det skar som knivar :( fortfarande ont 3 dagar senare, ringde gyn och fick tid för UL nästa vecka. Tankarna går mot endometrios men jag vill fan inte det. Även fast att mycket stämmer. Alltid haft mycket mensvärk (kunde i tonåren knappt ta mig ur sängen och hade såna vansinniga kramper att jag ibland stannade hemma från skolan) även fast att det är något bättre nu mot då, blöder även mycket och äter periodvis tabletter för att minska mängden.

Som sagt, en klapp hade känts bra. Man kan bli gravid själv trots endo (har läst att chansen är 75% så den är ju rätt stor) annars finns ju hjälp men kan ju inte låta bli att noja.

Sen jag fick barn har jag haft precis samma känsla som du vid ägglossning : alltså smärta i magen/underlivet och ändtarmen. Jag har inte endometrios.

Kanske en liten strimma hopp?

Jag skulle inte säga något.

Ingen annan hinner ju ändå få tiden. Möjligen sagt att mensen är lite sen.

@Flutterdash - håller tummarna!
Jag misstänker att jag hade ÄL ca den 17 oktober.
Hade jag varit du vet jag inte hur jag hade gjort, jag hade nog både testat ett gravtest mitt på dagen (hållt mig några timmar för att kissa och dricka lite så det koncentreras) SAMT tagit med morgonurin under morgondagen! :)

Jag har beställt ett digitalt clearblue för att ta ett till då mitt huvud inte helt vågar lita på stickan. :p

Ni två ligger nog ganska lika :)

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 14/10 BIM 27/10 (beräknat) försök nr 14, 27 år, inga barn
Carand - ÄL 14/10 BIM 28/10 , försök nr 3, 29 år, ett barn
Mikatela - ÄL ca 17/10 BIM 31/10. 27 år, inga barn
hemlig - ÄL 18/10 BIM ca 1/11, slutade med piller jan-15, ett MA, 32 år, inga barn
viadukt - ÄL 24/10 BIM ca 5/11. 28 år, inga barn.
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn
paprika - ÄL 4/11 BIM 18/11, Försök nr 11, 29 år, inga barn
Eddisson - ÄL 1/11 BIM 15/11 försök nr 1
Hyldeblomst - ÄL 9/11, BM 23/11, försök nr 10 efter missfall, inga barn
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn
*gotlandsrusset* - ÄL 25/10, BIM 11/11. 27 år, ett barn 2013

em-pirre - VUL 30/10, FET2 4.11?
lil-sis - IVF 1, Testdag 9/11.Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCOS konstaterat 28/9. Behandling med Provera 28/9-7/10, 26/10-4/11, 23/11-2/12. Därefter spolning.
Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.
Cynthia - Obefintlig cykel. Påbörjar IVF1 9/11. Försökt i mer än ett och ett halft år. 31 år, inga barn
Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn
Halali - IVF-kö..äter Provera. 31, aldrig varit gravid.
Humla - Oregelbunden mens, oklart om ägglossning, försökt 6 mån, 30 år, inga barn
ninsan - väntar på ÄL, äter Letrozol för att få igång ÄL. Försökt i över ett år, ett MF, 31 år, inga barn

Grattis till er som plussat! :-)

Här är det ägglossning i dagarna så vi ligger i ;-) ökning på stickan/ staven igår så borde vara positivt idag eller imorgon. Ska testa med clearblue också, tycker bättre om när det visar en glad gubbe :-)
Förra månaden var det positivt i två dagar, är det något som är vanligt? Blev lite fundersam om ägget verkligen tänkte släppa... den här månaden tar jag tempen också varje dag för att hålla lite koll om det händer något.

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 14/10 BIM 27/10(beräknat) försök nr 14, 27 år, inga barn
Carand - ÄL 11/11 BIM 25/11 , försök nr 4, 29 år, ett barn
Mikatela - ÄL ca 17/10 BIM 31/10. 27 år, inga barn
hemlig - ÄL 18/10 BIM ca 1/11, slutade med piller jan-15, ett MA, 32 år, inga barn
viadukt - ÄL 24/10 BIM ca 5/11. 28 år, inga barn.
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn
paprika - ÄL 4/11 BIM 18/11, Försök nr 11, 29 år, inga barn
Eddisson - ÄL 1/11 BIM 15/11 försök nr 1
Hyldeblomst - ÄL 9/11, BM 23/11, försök nr 10 efter missfall, inga barn
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn
*gotlandsrusset* - ÄL 25/10, BIM 11/11. 27 år, ett barn 2013

em-pirre - VUL 30/10, FET2 4.11?
lil-sis - IVF 1, Testdag 9/11.Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCOS konstaterat 28/9. Behandling med Provera 28/9-7/10, 26/10-4/11, 23/11-2/12. Därefter spolning.
Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.
Cynthia - Obefintlig cykel. Påbörjar IVF1 9/11. Försökt i mer än ett och ett halft år. 31 år, inga barn
Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn
Halali - IVF-kö..äter Provera. 31, aldrig varit gravid.
Humla - Oregelbunden mens, oklart om ägglossning, försökt 6 mån, 30 år, inga barn
ninsan - väntar på ÄL, äter Letrozol för att få igång ÄL. Försökt i över ett år, ett MF, 31 år, inga barn

Sen jag fick barn har jag haft precis samma känsla som du vid ägglossning : alltså smärta i magen/underlivet och ändtarmen. Jag har inte endometrios.

Kanske en liten strimma hopp?

Jag hoppas såklart att det inte är något men det är något som är fel. Dagen efter ÄL kändes det som om det var nån där inne som försökte hacka livmodern i grytbitar och som om samma lilla gubbe snittade ändtarmen. Har aldrig haft så ont i samband med sex innan. Smärtan kom även på måndagen och igår kom det en vända på middagsvilan då jag funderade på att skita i att jobba o sticka till sjukan. Men jag hopas att det är något annat såklart men jag vill veta varför.

@Flutterdash GRATTIS! :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 520
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar