Stort grattis, @Flutterdash!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fullt normaltGrattis till er som plussat! :-)
Här är det ägglossning i dagarna så vi ligger i ;-) ökning på stickan/ staven igår så borde vara positivt idag eller imorgon. Ska testa med clearblue också, tycker bättre om när det visar en glad gubbe :-)
Förra månaden var det positivt i två dagar, är det något som är vanligt? Blev lite fundersam om ägget verkligen tänkte släppa... den här månaden tar jag tempen också varje dag för att hålla lite koll om det händer något.
Det jag tycker är lite roligt är att @Flutterdash och jag är lika gamla, plussar på samma dag och har försökt nästan lika länge (hon 14 månader och jag 15 månader).
Jätteglad!
Var inom min vännina ikväll efter jobb bara för att prata av lite!
Tack så jättemycket för era gratulationer!
Man blir så ledsen, på nåt sätt. En känsla av hopplöshet. Varför just jag, liksom.Idag kom nästa mars-bäbis-bud från en bekant, som jag träffar varje vecka på hockeyn.
Jahopp. Alla ska visst ha bäbis samtidigt... (Kungligheterna, brorsan och några bekanta och vänner.)
Hopp.
Man blir så ledsen, på nåt sätt. En känsla av hopplöshet. Varför just jag, liksom.
Härligt med lite pluss i tråden äntligen!
Ni, hur vanligt är det egentligen med fertilitetsproblem? Jag vet att det har stött och blötts hyr länge det "normalt" tar att bli gravid men just fertilitetsproblem?
Hade en liten återträff med några barndomsvänner igår.
Vi är tre tjejer född och uppvuxen i samma by, (vi är de enda tjejer som föddes i vår by 1988) nu visar det sig att alla tre har någon form av fertila problem. En tjej har visserligen nu fått barn men det efter två års försök och spolning. En tjej har överhuvudtaget ingen mens (inget fysiskt problem hittas) och så jag som nu provat i över ett år...
Vad är oddsen för det liksom?
Ja började fundera lite till, de två tjejer som är född året innan oss har jag ingen komtakt med annat än på fb men ingen av dem har barn. Hon som är född året efter har fått barn mot oddsen för hon har i princip aldrig haft mens. I tonåren hade hon mens typ var 6e månad. Åt sedan p-piller under flera år och när hon slutade med de vart hon gravid inom loppet av några månader men utan att ha någon mens.Jag skulle bli orolig för någon form av miljöfaktor. Det är lite för många för slumpen.
Eller en genetisk faktor? Är ni släkt på något sätt? Uppvisar alla liknande symptom? Dvs få menstruationstillfällen på ett år?Ja började fundera lite till, de två tjejer som är född året innan oss har jag ingen komtakt med annat än på fb men ingen av dem har barn. Hon som är född året efter har fått barn mot oddsen för hon har i princip aldrig haft mens. I tonåren hade hon mens typ var 6e månad. Åt sedan p-piller under flera år och när hon slutade med de vart hon gravid inom loppet av några månader men utan att ha någon mens.
Eller en genetisk faktor? Är ni släkt på något sätt? Uppvisar alla liknande symptom? Dvs få menstruationstillfällen på ett år?
Annars tror jag att @lil-sis är inne på en mycket sannolik anledning. Vore intressant om det bara är er årskull som har problem eller om det är mer utspritt.
Har för mig att jag läst någon siffra runt 10% av de som "arbetar" på att bli gravida får problem. Men det siffran är mycket osäker för det är trots allt mitt minne vi pratar om här