En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis till er som plussat! :-)

Här är det ägglossning i dagarna så vi ligger i ;-) ökning på stickan/ staven igår så borde vara positivt idag eller imorgon. Ska testa med clearblue också, tycker bättre om när det visar en glad gubbe :-)
Förra månaden var det positivt i två dagar, är det något som är vanligt? Blev lite fundersam om ägget verkligen tänkte släppa... den här månaden tar jag tempen också varje dag för att hålla lite koll om det händer något.
Fullt normalt :)

Idag kom nästa mars-bäbis-bud från en bekant, som jag träffar varje vecka på hockeyn.
Jahopp. Alla ska visst ha bäbis samtidigt... (Kungligheterna, brorsan och några bekanta och vänner.)

Hopp.

Jag hoppas det är okej med er andra att jag hänger kvar ett tag till (tills hjärnan har vant sig).
Sen håller jag tummarna att så många av er som möjligt gör mig sällskap i sommartråden istället så får nya personer fylla på listan här! ;)

Idag kom nästa mars-bäbis-bud från en bekant, som jag träffar varje vecka på hockeyn.
Jahopp. Alla ska visst ha bäbis samtidigt... (Kungligheterna, brorsan och några bekanta och vänner.)

Hopp.
Man blir så ledsen, på nåt sätt. En känsla av hopplöshet. Varför just jag, liksom.

Härligt med lite pluss i tråden äntligen!

Ni, hur vanligt är det egentligen med fertilitetsproblem? Jag vet att det har stött och blötts hyr länge det "normalt" tar att bli gravid men just fertilitetsproblem?

Hade en liten återträff med några barndomsvänner igår.
Vi är tre tjejer född och uppvuxen i samma by, (vi är de enda tjejer som föddes i vår by 1988) nu visar det sig att alla tre har någon form av fertila problem. En tjej har visserligen nu fått barn men det efter två års försök och spolning. En tjej har överhuvudtaget ingen mens (inget fysiskt problem hittas) och så jag som nu provat i över ett år...

Vad är oddsen för det liksom?

Man blir så ledsen, på nåt sätt. En känsla av hopplöshet. Varför just jag, liksom.

Känner exakt likadant, varför jag? Varför funkar det inte? Vad är det för fel på mig?

Idag ska jag till Gunnar för att göra ett VUL och se om det ligger ett ägg redo, om Letrozolen funkat denna månad. Jag hoppas det iaf!

Härligt med lite pluss i tråden äntligen!

Ni, hur vanligt är det egentligen med fertilitetsproblem? Jag vet att det har stött och blötts hyr länge det "normalt" tar att bli gravid men just fertilitetsproblem?

Hade en liten återträff med några barndomsvänner igår.
Vi är tre tjejer född och uppvuxen i samma by, (vi är de enda tjejer som föddes i vår by 1988) nu visar det sig att alla tre har någon form av fertila problem. En tjej har visserligen nu fått barn men det efter två års försök och spolning. En tjej har överhuvudtaget ingen mens (inget fysiskt problem hittas) och så jag som nu provat i över ett år...

Vad är oddsen för det liksom?

Jag skulle bli orolig för någon form av miljöfaktor. Det är lite för många för slumpen.

Jag skulle bli orolig för någon form av miljöfaktor. Det är lite för många för slumpen.
Ja började fundera lite till, de två tjejer som är född året innan oss har jag ingen komtakt med annat än på fb men ingen av dem har barn. Hon som är född året efter har fått barn mot oddsen för hon har i princip aldrig haft mens. I tonåren hade hon mens typ var 6e månad. Åt sedan p-piller under flera år och när hon slutade med de vart hon gravid inom loppet av några månader men utan att ha någon mens.

@Flutterdash Grattis :)
Jag vet inte vad som är bäst att säga men när jag va hos gyn då det bestämdes att vi skulle till ivf så gjorde hon vul på mig o det syntes ingenting, va då i v 4+0 så det är väl isåfall via blodprov dom kan se hcg. Men det va kanske det du menar? :)

O grattis @MikaTela till ditt + :)

Ja började fundera lite till, de två tjejer som är född året innan oss har jag ingen komtakt med annat än på fb men ingen av dem har barn. Hon som är född året efter har fått barn mot oddsen för hon har i princip aldrig haft mens. I tonåren hade hon mens typ var 6e månad. Åt sedan p-piller under flera år och när hon slutade med de vart hon gravid inom loppet av några månader men utan att ha någon mens.
Eller en genetisk faktor? Är ni släkt på något sätt? Uppvisar alla liknande symptom? Dvs få menstruationstillfällen på ett år?

Annars tror jag att @lil-sis är inne på en mycket sannolik anledning. Vore intressant om det bara är er årskull som har problem eller om det är mer utspritt.

Har för mig att jag läst någon siffra runt 10% av de som "arbetar" på att bli gravida får problem. Men det siffran är mycket osäker för det är trots allt mitt minne vi pratar om här :D

Eller en genetisk faktor? Är ni släkt på något sätt? Uppvisar alla liknande symptom? Dvs få menstruationstillfällen på ett år?

Annars tror jag att @lil-sis är inne på en mycket sannolik anledning. Vore intressant om det bara är er årskull som har problem eller om det är mer utspritt.

Har för mig att jag läst någon siffra runt 10% av de som "arbetar" på att bli gravida får problem. Men det siffran är mycket osäker för det är trots allt mitt minne vi pratar om här :D

Vi är inte på något sett släkt. Men miljön är ju väldigt gemensamt bl.a får våra föräldrarshus vatten från samma källa.
Vi har inte haft samma "symtom" annat än oförklarligt barnlösa men visst blir man lite fundersam. Det har gått barn på samma skola som oss men från närliggande byar men de har va jag vet inga problem.

Min magkänsla säger att det nog inte tog sig den här gången. Förutom att jag igår åkte runt som ett åskmoln hela dagen (typiskt PMS och sådan är jag INTE när jag är gravid) så är känslan i livmodern "fel". Den är skarp, inte som när jag varit gravid de andra gångerna.

RD7 och inte ens en antydan till streck på LH-testen.

Men en del säger att det kan vara lite mer trögstartat vid IVF och oavsett så kan jag inte rapportera något resultat till RPC innan 9/11. Vänta vänta. Vet inte om jag orkar med ett FET i år även om vi skulle få en tid (de tiderna är man snålare med...)

Grattis till er som plussat!

Jag var hos min Gun idag. Tydligt PCO, vilket jag i stort sett redan visste. Fick recept på Letrozol att ta i nästa cykel, och sen dit för ultraljud. Gun tyckte att Letrozol var ett bättre alternativ än Pergotime.

Nu är det bara att hoppas att den pågående cykeln inte blir alltför lång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 520
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar