Nu har jag varit inne för spolning och det var tyvärr inte längre så positivt resultat för mig som sist
Vet inte om det är passage eller inte, det gick inte att spola ordentligt men det kan ha varit för att livmodern(?) krampade och måste inte betyda att det är något problem med äggledarna. Vi fick avbryta för det högg till med en skarp smärta och jag var nära att svimma.
Sedan gick det nu att se den äggstock som varit dold pga stor gulkropp förra gången. Två cystor varav en misstänks vara pga endometrios
Det kom lite som en chock faktiskt eftersom jag inte haft några andra direkta symptom. Inga problem vid mens eller liknande. Det är troligtvis aktuellt med IVF längre fram men först ville Gun skicka en remiss för eventuell titthålsoperation eftersom cystorna sitter i vägen för ett äggplock. Hon ville att de skulle Passa på att spola äggledarna också vid en eventuell operation.
Så nu ska jag invänta tid för att bli kollad igen och senare vänta på eventuell operation. Jag är väldigt tacksam att jag inte var ensam vid besöket.
Blodproverna som togs förra gången hade bra värden. Och jag hade sååå fina äggstockar för övrigt
Är det någon mer i tråden som har endometrios och vet lite mer? Jag kommer nog ägna några timmar åt googling nu...