En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det låter ju jättebra! Hoppas det är något som kommer att erbjudas här i framtiden.
Det verkar som finsk vård ligger i framkant vad gäller IVF och även bemötande vid missfall. Min Gun erbjöd inte nån samtalshjälp vid missfallet utan "det är ju sånt som tyvärr händer".
Med återkommande depressioner i bagaget var det kanske inte så konstigt att jag föll djupt. Min läkare på vc såg till att jag fick samtalskontakt (som emellanåt känns sådär bara
Helgen har varit fruktansvärt jobbig. Först grymt trött efter att ha jobbat lite för första gången sen jag blev sjukskriven efter missfallet. På det allhelgona och så papper från försäkringskassan. Kan låta som småsaker men alltihop blev på tok för mycket för mitt mående just nu och helgen har jag tillbringat sovande med självmordstankar :( Måste ringa läkaren imorgon. Förlåt för typ ot men behövde ösa ur mig.

saknade er så mycket i denna tråd att jag kommer tillbaka, vill ha en sommarbaby i stället.

började blöda kraftigt i morse och efter andra varvet på akuten visade det på helt tom livmoder

Det verkar som finsk vård ligger i framkant vad gäller IVF och även bemötande vid missfall. Min Gun erbjöd inte nån samtalshjälp vid missfallet utan "det är ju sånt som tyvärr händer".
Med återkommande depressioner i bagaget var det kanske inte så konstigt att jag föll djupt. Min läkare på vc såg till att jag fick samtalskontakt (som emellanåt känns sådär bara
Helgen har varit fruktansvärt jobbig. Först grymt trött efter att ha jobbat lite för första gången sen jag blev sjukskriven efter missfallet. På det allhelgona och så papper från försäkringskassan. Kan låta som småsaker men alltihop blev på tok för mycket för mitt mående just nu och helgen har jag tillbringat sovande med självmordstankar :( Måste ringa läkaren imorgon. Förlåt för typ ot men behövde ösa ur mig.

Fick inte heller erbjudande om samtalskontakt vid mitt missfall. Vilket verkligen hade behövts!

Vart bor du?

@hemlig usch det låter inte alls bra! Starkt av dig att orka ta tag i det själv och kontakta läkare. Hoppas du får tag i nån vettig person att prata med nu. O vi på buke finns alltid här som bollplank o stöd! Styrkekram*

Första möte för ivf i december. Vet inte vad man kan vänta i tid efter det, men har ju tagit blodprov, gjort ultraljud osv. Vi vet ju att felet är stopp i äggledarna, så jag håller tummarna på att vi får komma igång med första ivf försöket i början på nästa år!

Jag vet att det nog egentligen bara är grooovt önsketänkande men mina "mens på väg" symtom är borta...och jag är trööööött.. och mår allmänt konstigt.
Hoppas måste man ju nästan göra...men jag kommer bli sååå besviken när mensen kommer..

Plockar bort mig från listan, hoppas verkligen jag får stanna i Sommartråden och önskar så att ni kommer dit ni med.

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Carand - ÄL 11/11 BIM 25/11 , försök nr 4, 29 år, ett barn
Mikatela - ÄL ca 17/10 BIM 31/10. 27 år, inga barn
viadukt - ÄL 24/10 BIM ca 5/11. 28 år, inga barn.
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn
paprika - ÄL 4/11 BIM 18/11, Försök nr 11, 29 år, inga barn
Eddisson - ÄL 1/11 BIM 15/11 försök nr 1
Hyldeblomst - ÄL 9/11, BM 23/11, försök nr 10 efter missfall, inga barn
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn
*gotlandsrusset* - ÄL 25/10, BIM 11/11. 27 år, ett barn 2013
hemlig - ÄL 15/11, BIM 28/11 försök 2 efter ofostrig grav, 32 år, inga barn

em-pirre - FET2 5/11

lil-sis - IVF 1, Testdag 9/11.Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCO. Provera-behandling. Spolning i december.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Obefintlig cykel. Påbörjar IVF1 9/11. Försökt i mer än ett och ett halft år. 31 år, inga barn

Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn

Halali - IVF-kö..äter Provera. 31, aldrig varit gravid.

Humla - PCO, Letrozol nästa cykel, försökt 6 mån, 30 år, inga barn.

ninsan - väntar på ÄL, äter Letrozol för att få igång ÄL. Försökt i över ett år, ett MF, 31 år, inga barn

saknade er så mycket i denna tråd att jag kommer tillbaka, vill ha en sommarbaby i stället.

började blöda kraftigt i morse och efter andra varvet på akuten visade det på helt tom livmoder

Beklagar verkligen, har hållt tummarna att det skulle vara ok ända sen jag läste i tråden.

Känner lite med alla i tråden som jag gör med mina patienter. Ser er gärna igen men inte här! Dock alltid varmt välkommen tillbaka.

Rd11, Äl/äp+14.
Blankt gravtest, tydligt men svagt streck på LH. Lite hormonaktivitet känns bra även om det troligtvis är pre-mens.

Funderar. Vet inte hur mycket blod jag förlorade igår men nu idag "krampar" det i vadmusklerna. Bör jag kolla upp hb?

Funderar. Vet inte hur mycket blod jag förlorade igår men nu idag "krampar" det i vadmusklerna. Bör jag kolla upp hb?

Som jag skrev i Vårtråden så bör du hålla koll på ditt HB.

När jag fick missfall 2005 så sjönk mitt HB så radikalt att jag svimmade med jämna mellanrum, vid återbesök på gyn så blev det akut järndropp då jag vägrade bli inlagd eftersom jag hade min 8 månaders son att ta hand om själv.

Liten blobild blev tillagt på blodprovslistan. Fördel att jobba på labben, man vet vad som bör kollas. Speciellt när jag ännu blöder

Rd11, Äl/äp+14.
Blankt gravtest, tydligt men svagt streck på LH. Lite hormonaktivitet känns bra även om det troligtvis är pre-mens.
Räknar man från transfer eller från din egna ÄL? Jag tänker att efter 11 dagar är det inte många som får plus. Däremot efter 14 är det väl ganska många.

Jag håller fortfarande tummarna! It aint over til it's over :nailbiting:

Mvh Miks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 520
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar