En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rd11, Äl/äp+14.
Blankt gravtest, tydligt men svagt streck på LH. Lite hormonaktivitet känns bra även om det troligtvis är pre-mens.

Jag kanske inte hänger med riktigt, men varför kollar du så tidigt? Är väl sällan man "ska" eftersom det inte brukar vara positivt då? Ursäkta en okunnig :o

Räknar man från transfer eller från din egna ÄL? Jag tänker att efter 11 dagar är det inte många som får plus. Däremot efter 14 är det väl ganska många.

Jag håller fortfarande tummarna! It aint over til it's over :nailbiting:

Mvh Miks

RD11 är 11 dagar efter transfer med 3-dagars embryo. 14 dagar efter äggplock.

Jag kanske inte hänger med riktigt, men varför kollar du så tidigt? Är väl sällan man "ska" eftersom det inte brukar vara positivt då? Ursäkta en okunnig :o

Jag har tidigare plussat på Äl +12 klart och tydligt. BIM för mig är 12 dagar efter ägglossning i "naturlig cykel".

Min klinik sätter dag 18 för att slippa många av de tidiga missfallen.

Jag har tidigare plussat på Äl +12 klart och tydligt. BIM för mig är 12 dagar efter ägglossning i "naturlig cykel".

Min klinik sätter dag 18 för att slippa många av de tidiga missfallen.

Ah ok, så då gör du det för att du vet att det funkat så för dig innan. Ja jag lär väl ha svårt att låta bli att testa tidigt när det är min tur, men samtidigt vill man ju inte bli besviken "i onödan".. Håller tummarna för dig!! Som föregående skrev, it aint over til its over!

Ah ok, så då gör du det för att du vet att det funkat så för dig innan. Ja jag lär väl ha svårt att låta bli att testa tidigt när det är min tur, men samtidigt vill man ju inte bli besviken "i onödan".. Håller tummarna för dig!! Som föregående skrev, it aint over til its over!

Kliniker har testdag från RD12 till RD18, det är dels olika från ställe till ställe och dels om man gör färsk eller frys och hur gammalt embryot är.

Jaha, då är det snart en vecka efter ägglossning. Hoppas att vi prickade den. Upptäckte att jag gjorde fel med tempen, så det hjälpte ju inte som en extra koll sådär.. men när stickan åter blir blank bör väl ägget ha släppt. Vid det laget är det 'för sent' att ligga va?

Igår var jag på träning med liten häst och fick ont i bröstvårtorna av tränings-BH:n. Har ju använt den mycket förut och aldrig känt av det. På kvällen lite molvärk i nedre delen av mage och rygg, men det kan ju vara efter all ridning. Idag om jag känner efter ordentligt är jag nääästan lite illamående. Troligtvis är jag skendräktig igen, tyckte ju att jag hade en massa symtom för ett par månader sedan. Men jag håller hoppets låga brinnande! Eller något :p

Väljer också att plocka bort mig från listan nu och hålla tummarna att jag får stanna i sommartråden!
Tycker om er, men tycker det är bättre vi ses där så det håller jag också tummarna för!!

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Carand - ÄL 11/11 BIM 25/11 , försök nr 4, 29 år, ett barn
viadukt - ÄL 24/10 BIM ca 5/11. 28 år, inga barn.
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn
paprika - ÄL 4/11 BIM 18/11, Försök nr 11, 29 år, inga barn
Eddisson - ÄL 1/11 BIM 15/11 försök nr 1
Hyldeblomst - ÄL 9/11, BM 23/11, försök nr 10 efter missfall, inga barn
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn
*gotlandsrusset* - ÄL 25/10, BIM 11/11. 27 år, ett barn 2013
hemlig - ÄL 15/11, BIM 28/11 försök 2 efter ofostrig grav, 32 år, inga barn

em-pirre - FET2 5/11

lil-sis - IVF 1, Testdag 9/11.Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCO. Provera-behandling. Spolning i december.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Obefintlig cykel. Påbörjar IVF1 9/11. Försökt i mer än ett och ett halft år. 31 år, inga barn

Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn

Halali - IVF-kö..äter Provera. 31, aldrig varit gravid.

Humla - PCO, Letrozol nästa cykel, försökt 6 mån, 30 år, inga barn.

ninsan - väntar på ÄL, äter Letrozol för att få igång ÄL. Försökt i över ett år, ett MF, 31 år, inga barn

Hoppar in här! :) Jag och sambon ska på första mötet och undersökningen för IVF i mitten av nästa vecka. Min sambo har 4 barn sen tidigare (yngsta är 14) men steriliserade sig för 7 år sedan, och det går tyvärr inte att operera tillbaka det, så IVF är det enda sättet för oss att få ett barn som han är biologisk pappa till. Nog för att han säger att det inte spelar nån roll - funkar det inte så får vi köra med spermadonator istället - men jag vill helst att det ska vara han som är biologisk pappa.
Jag är 30 år och har vart gravid en gång tidigare, men fick missfall i vecka 11. Detta var 2,5 år sedan och sen blev det inget mer med den karln (som jag misstänker inte ens ville ha barn egentligen). Jag blev iaf gravid väldigt lätt förra gången, så förhoppningsvis ska det gå bra nu med IVF också, men eftersom jag fick missfall och vart väldigt ledsen väldigt lång tid efter det så är man ju orolig att det ska vara något fel... Så på det sättet känns det bra att göra IVF och kanske kunna få bättre hjälp och ha nån att prata med på ett annat sätt, tidiga UL osv (tyckte att hjälpen både under graviditeten, under missfallet och efter var skit här där jag bor, ärligt talat :/ )

Måste säga att det är lite halvsvårt att hänga med i alla förkortningar, men jag hittade några inlägg med förklaringar så då gick det lättare! ;)

Jag ändrade om på listan så vi hamnade rätt i datumen, hoppas det var ok!
Åt min sista Letrozol i tisdags förra veckan och enligt Gun och VUL idag så ska jag ta ägglossningssprutan imorgon. Jag fick ägglossning av Letrozol, och snabbt gick det också, det var jag inte beredd på! SÅ härligt att kroppen äntligen gör som jag vill!!! Jag hoppas verkligen det tar sig denna gång :)

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
viadukt - ÄL 24/10 BIM ca 5/11. 28 år, inga barn.
*gotlandsrusset* - ÄL 25/10, BIM 11/11. 27 år, ett barn 2013
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn
Eddisson - ÄL 1/11 BIM 15/11 försök nr 1
ninsan - ÄL 3/11 BIM 17/11 Försökt i över ett år, ett MF, 31 år, inga barn (äter Letrozol för att få igång ÄL och får kortare cykler)
paprika - ÄL 4/11 BIM 18/11, Försök nr 11, 29 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL 9/11, BM 23/11, försök nr 10 efter missfall, inga barn
Carand - ÄL 11/11 BIM 25/11 , försök nr 4, 29 år, ett barn
hemlig - ÄL 15/11, BIM 28/11 försök 2 efter ofostrig grav, 32 år, inga barn

em-pirre - FET2 5/11

lil-sis - IVF 1, Testdag 9/11.Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCO. Provera-behandling. Spolning i december.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Obefintlig cykel. Påbörjar IVF1 9/11. Försökt i mer än ett och ett halft år. 31 år, inga barn

Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn

Halali - IVF-kö..äter Provera. 31, aldrig varit gravid.

Humla - PCO, Letrozol nästa cykel, försökt 6 mån, 30 år, inga barn.

nu skall kroppen peppas för nya barn. läste någonstans att de är bra att äta folsyra och dvitamin om man vill bli gravid. vilka mängder. kolla att mina gravidvitaminer innehåller 500 av någon enhet (som jag inte kommer ihåg och orkar inte stiga upp och kolla) tänkte jag kan fortsätta med dem, onödigt att kasta bort burken

nu skall kroppen peppas för nya barn. läste någonstans att de är bra att äta folsyra och dvitamin om man vill bli gravid. vilka mängder. kolla att mina gravidvitaminer innehåller 500 av någon enhet (som jag inte kommer ihåg och orkar inte stiga upp och kolla) tänkte jag kan fortsätta med dem, onödigt att kasta bort burken
Man SKA äta folsyra redan då man försöker bli gravid, främst för att minska risken för diverse allvarliga missbildningar hos fostret. Typ 400-500mg är rekommenderat.

Man SKA äta folsyra redan då man försöker bli gravid, främst för att minska risken för diverse allvarliga missbildningar hos fostret. Typ 400-500mg är rekommenderat.
Äh, orkar inte på med att logga in med olika konton hela tiden, nu skiter vi i att vara anonyma (både till nick och att vara)

Så de borde vara smart att äta gravidvitaminer redan innan man blir gravid, och sedan komplettera med D-vitamin (finns i alla fall inte i med i min sort)

Äh, orkar inte på med att logga in med olika konton hela tiden, nu skiter vi i att vara anonyma (både till nick och att vara)

Så de borde vara smart att äta gravidvitaminer redan innan man blir gravid, och sedan komplettera med D-vitamin (finns i alla fall inte i med i min sort)
Jag visste att det var du hela tiden :D

Ja, det är absolut bäst att börja ett par månader innan. I mitt fall har ju månaderna blivit till år... Äter också multivitas gravidvitaminer

Ät D-vitaminer nu med. Dom flesta i Sverige har för låga värden av D- vitaminer och den rekomenderade dosen är väldigt lågt satt här i Sverige. Köp D3 vitaminer på en hälsokostaffär, dom är mer pålitliga än dom som finns på apoteket.

( Jag har följt er alla i flera år men aldrig skrivit något men när det börjar handla om D-vitaminer så var jag tvungen att gästspela i tråden )

Ät D-vitaminer nu med. Dom flesta i Sverige har för låga värden av D- vitaminer och den rekomenderade dosen är väldigt lågt satt här i Sverige. Köp D3 vitaminer på en hälsokostaffär, dom är mer pålitliga än dom som finns på apoteket.

( Jag har följt er alla i flera år men aldrig skrivit något men när det börjar handla om D-vitaminer så var jag tvungen att gästspela i tråden )

Precis! Jag äter mellan 20 och 50 mikrogram d-vitamin och en multivitamin för gravida.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 520
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA