Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förutom att jag inte bor nära dig längre, jag flyttade för ett år sedan
Jag kände igen ditt sätt att skriva, och då du berättade om vad du jobbade med och att du har en bindvävssjukdom så visste jag säkert.
Ja och huset kan ju inte vara speciellt stort? Ser litet ut utifrån i alla fall. Sikta söderut Här är husen mycket billigare. Vårt hus hade antagligen kostat 50 000 e mera i t.ex. Gerby.Får bli mindre aktiv här på forumet men jag är så pass unik i min sjukdom, så därför försökte jag att bara skiva orsaken, inte namnet. Tyvärr ger ju den en ökad missfallsrisk så har en del mot mig
Vi planerar flytt också, vårt hus är inte barnvänligt alls, vintertid har vi 18'grader inne och drag.
Hoppas att det är ok att jag frågar mera.Hoppar in här! Jag och sambon ska på första mötet och undersökningen för IVF i mitten av nästa vecka. Min sambo har 4 barn sen tidigare (yngsta är 14) men steriliserade sig för 7 år sedan, och det går tyvärr inte att operera tillbaka det, så IVF är det enda sättet för oss att få ett barn som han är biologisk pappa till.
Nu blev jag nyfiken, på vilket sätt skulle dom D-vitaminer som finns i hälsokostaffärer vara mer pålitliga? Och mer pålitliga hur?Ät D-vitaminer nu med. Dom flesta i Sverige har för låga värden av D- vitaminer och den rekomenderade dosen är väldigt lågt satt här i Sverige. Köp D3 vitaminer på en hälsokostaffär, dom är mer pålitliga än dom som finns på apoteket.
( Jag har följt er alla i flera år men aldrig skrivit något men när det börjar handla om D-vitaminer så var jag tvungen att gästspela i tråden )
Spermaprov. Är det bra så görs inget fel. Är det mindre bra så beror det på vad som inte är bra.Frågar för sambons räkning. Även om vi är mil ifrån IVF och förhoppningsvis aldrig hamnar där så var hans fundering: vad är det man kollar hos män? Spermaprov känns rätt självklart. Blodprov?
Är det nåt man kan betala för och göra privat "i förväg" så att säga?
Nu bev jag nyfiken, på vilket sätt skulle dom D-vitaminer som finns i hälsokostaffärer vara mer pålitliga? Och mer pålitliga hur?
Frågar för sambons räkning. Även om vi är mil ifrån IVF och förhoppningsvis aldrig hamnar där så var hans fundering: vad är det man kollar hos män? Spermaprov känns rätt självklart. Blodprov?
Är det nåt man kan betala för och göra privat "i förväg" så att säga?
Tack försvar + @ToraI förväg räcker antagligen (?) spermaprov. När det blir dags vill de iaf ha blodprov för de vill kolla smittor också, nåt kombinationskit med HIV, hepatit mm. Det tog de på oss båda även om jag fick lämna 9 rör till
Nja (bra svar eller hur )Tack försvar + @Tora
Skulle ni lita på hemmaprov från tex clearblue?
Nja (bra svar eller hur )
Har för mig att det testet bara mäter antalet och inte bla utseendet, mobiliteten mm.
Dvs det kan finnas fel på sperman fast testet visar att den är okej.
Däremot om den visar "negativt" eller "positivt" för antalet spermier så är nog det resultatet tillförlitligt.
Hoppas att det är ok att jag frågar mera.
Får ni betala IVF'en själva?
Vet du hur statistiken är för att lyckas med IVF efter 7år? Svårt att hitta siffror...
Nu påbörjar vi vår process för insemination. Vi har försökt få barn i över ett år utan resultat. Imorgon börjar jag med tabletter och på tisdag nästa vecka är det ultraljud igen för att bestämma dag för ägglossning och spruta.
Väntar på plats för IVF, som jag hoppas slippa i och med inseminationen.
Ni som tagit tabetterna Letrozol, har ni blivit påverkade av de på något sätt?