En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
En fråga angående ivf. Min Gun sa att det tar 6-9 månader att få en tid genom landstinget, men att man kan åberopa vårdgarantin. Är det någon som har gjort det? Hur länge har ni fått vänta?

Oj, tar det så lång tid att få genom landstinget? :/ Vi ska ju till Linné-kliniken i Uppsala, ringde och fick en tid 2 veckor senare och om allt ser bra ut så trodde dom på att första försöket med IVF blir i januari. Men då betalar ju vi själva....

Oj, tar det så lång tid att få genom landstinget? :/ Vi ska ju till Linné-kliniken i Uppsala, ringde och fick en tid 2 veckor senare och om allt ser bra ut så trodde dom på att första försöket med IVF blir i januari. Men då betalar ju vi själva....

Det beror på vilket landsting. Jag tillhör Uppsala och har inte köat alls, så fort det gått ett år efter min GBP gjorde vi första IVFen.

Sthlm däremot har kö, de har avtal med bl.a. Linné och Sophiahemmet.

En fråga angående ivf. Min Gun sa att det tar 6-9 månader att få en tid genom landstinget, men att man kan åberopa vårdgarantin. Är det någon som har gjort det? Hur länge har ni fått vänta?

Åberopa vårdgarantin så fort ni fått remissen, sen går det snabbt :)

Det beror på vilket landsting. Jag tillhör Uppsala och har inte köat alls, så fort det gått ett år efter min GBP gjorde vi första IVFen.

Sthlm däremot har kö, de har avtal med bl.a. Linné och Sophiahemmet.

Ett år efter din vadåförnå?

Hehe, det är inte helt lätt att hänga med i alla förkortningar ;)

Jag har läst denna tråden vid sidan om till o från och jag känner igen mig i så många situationer o känslosvall.
Har genomgått 3 ivf försök nu och alla tre har resulterat i missfall eller minus direkt.
Tror vi ska ta en liten paus nu, detta var och är jobbigare än jag trott mentalt..

Jag har läst denna tråden vid sidan om till o från och jag känner igen mig i så många situationer o känslosvall.
Har genomgått 3 ivf försök nu och alla tre har resulterat i missfall eller minus direkt.
Tror vi ska ta en liten paus nu, detta var och är jobbigare än jag trott mentalt..
Kram

Usch, va jobbigt :( Jag har vart gravid en gång tidigare och fick missfall, och jag förstår inte ens hur jag skulle kunna överleva ett till... Kändes som hela jag gick sönder.
Kram på dig!

Usch, va jobbigt :( Jag har vart gravid en gång tidigare och fick missfall, och jag förstår inte ens hur jag skulle kunna överleva ett till... Kändes som hela jag gick sönder.
Kram på dig!

Man går verkligen sönder, men sen fortsätter man kämpa ändå, när de är något man så gärna vill ha

Man går verkligen sönder, men sen fortsätter man kämpa ändå, när de är något man så gärna vill ha

Ja, man gör ju det... Fantastiskt egentligen, man är starkare än man tror. Men det kan nog vara bra med en paus också om man känner att det blir för mycket, reflektera och ta nya tag :)

Tillbaka på praktiken. Tröttna på att sitta hemma och glo i väggen. Berätta för mina handledare för dagen och jag säger bara till om jag vill gå hem.

Har ju blivit tillsagd att kolla upp om jag får ont/feber. MEN jag har jättehög smärttröskel så borde man kolla upp för säkerhets skull? Ifall det är nått på tok jag inte märker.

:heart:heart:heart

:(
:heart:heart:heart

d
Tillbaka på praktiken. Tröttna på att sitta hemma och glo i väggen. Berätta för mina handledare för dagen och jag säger bara till om jag vill gå hem.

Har ju blivit tillsagd att kolla upp om jag får ont/feber. MEN jag har jättehög smärttröskel så borde man kolla upp för säkerhets skull? Ifall det är nått på tok jag inte märker.
jag tror det är ok så länge det inte luktar illa eller att du får feber.

Hrm... tycker jag haft ganska mycket molvärk idag. Fast det är väl en vecka till mens (eller förhoppningsvis icke-mens) så det tycker jag är för tidigt för att vara mensen som är på gång. Förra månaden hade jag så någon dag innan bara och kände att skiten väl kunde dra igång någon gång så det kunde vara över för den gången... kanske bara den vanliga magen som är lite orolig, men det brukar ju inte kännas riktigt lika.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 828
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter