En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu påbörjar vi vår process för insemination. Vi har försökt få barn i över ett år utan resultat. Imorgon börjar jag med tabletter och på tisdag nästa vecka är det ultraljud igen för att bestämma dag för ägglossning och spruta.
Väntar på plats för IVF, som jag hoppas slippa i och med inseminationen.

Ni som tagit tabetterna Letrozol, har ni blivit påverkade av de på något sätt?

Jag har precis tagit det för första gången, 5 tabletter, från dag 3 och framåt, en per dag. Jag kände inget konstigt, och har nu utvecklat ett ägg (en vecka efter sista tabletten). Idag ska jag ta sprutan som gör att ägget lossnar. :)

Jag tog ett nytt blodprov igår, och ska nu höja min dos levaxin till 75 mg/dag istället för 50. Hoppas det gör lite susen också!

Gunnar kunde inte hitta nått konstigt så det handlar väl bara om ägglossningssmärtor. Fick smärtstillande och antiinflammatoriskt till att börja med. Fina äggstockar och folliklar :up: Men det är konstigt att gå till gynekologen, får alltid män och denna gången hade jag nån stackars läkarstudent som var med. Ord. gunnar frågade om denna arma grabb fick känna (var tydligen lätt att känna på mig) trodde jag att han skulle svimma av nervositet :laugh: Tur jag har en rätt avslappnad inställning till hela proceduren och får anstränga mig för att inte börja skratta över hur absurt det känns att sitta i den där stolen. Nu är stickor beställda så får vi se om det ger vinst, det och en cocktail tabletter (som han så fint kallade det) så skulle det nog bli lättare (nä man blir ju inte så sugen på rajraj när man har ont direkt så tack...)

Skönt att det händer grejer!! Har ni någon aning om vad som strular för er del?

Kl

Jag var hos Gun förra v, tog blodprov och lite så. Ska dit på torsdag och min sambo ska lämna spermaprov, skönt att det händer grejer tkr jag!
Nej, de har inte hittat några fel än så länge. Lite trötta spermier och lite trötta ägg var allt de hittade, men inget som skulle göra det omöjligt.
Vart går du?

Frågar för sambons räkning. Även om vi är mil ifrån IVF och förhoppningsvis aldrig hamnar där så var hans fundering: vad är det man kollar hos män? Spermaprov känns rätt självklart. Blodprov?
Är det nåt man kan betala för och göra privat "i förväg" så att säga?

För oss har det verkligen gått undan. När vi träffade Gun för första gången fick vi båda lämna blodprover samma dag (hiv och hepatit). Dagen efter fick jag komma tillbaka för en spolning. Spermaprovet fick sambon åka och lämna några dagar senare. Sen fick vi resultaten två veckor senare. Efter det var det väntan på min mens för nytt ultraljud och nu är vi igång med tabletterna för insemination. Hade ingen aning om att det skulle gå så snabbt, men det är jag tacksam för.

En fråga angående ivf. Min Gun sa att det tar 6-9 månader att få en tid genom landstinget, men att man kan åberopa vårdgarantin. Är det någon som har gjort det? Hur länge har ni fått vänta?

Nu påbörjar vi vår process för insemination. Vi har försökt få barn i över ett år utan resultat. Imorgon börjar jag med tabletter och på tisdag nästa vecka är det ultraljud igen för att bestämma dag för ägglossning och spruta.
Väntar på plats för IVF, som jag hoppas slippa i och med inseminationen.

Ni som tagit tabetterna Letrozol, har ni blivit påverkade av de på något sätt?
Är det Letrozol du börjar med nu? Berätta gärna hur du upplever det.

Jag ska börja ta nästa cykel. Enligt min Gun var det ovanligt med biverkningar så jag känner mig inte särskilt orolig i och för sig.

Tror de har börjat komma lite slemhinna nu, men annars är de mest "rent" blod? Hur länge är de normalt (eller de är väl individuellt) vid ett missfall? Lugnare igår, mer idag igen och ökad mensvärk.

Gun var förvånad att jag inte hade ont på söndag, försökte förklara att jag inte reagerar på smärta. Har en gång gått med bruten arm i 8 timmar innan jag kom till läkaren, trodde den var stukad då

Tror de har börjat komma lite slemhinna nu, men annars är de mest "rent" blod? Hur länge är de normalt (eller de är väl individuellt) vid ett missfall? Lugnare igår, mer idag igen och ökad mensvärk.

Gun var förvånad att jag inte hade ont på söndag, försökte förklara att jag inte reagerar på smärta. Har en gång gått med bruten arm i 8 timmar innan jag kom till läkaren, trodde den var stukad då
Ett par veckor brukar det blöda. Det kan avstanna och sedan börja blöda rejält igen. Jag tror man brukar prata om 2-5 veckor, men jag tror det är vanligare med just två veckor. Sen kan du nog räkna med ägglossning ganska snart efter att du slutat blöda.

@Monifa om inget händer kan du be Gun kolla prolaktin. Det är möjligt att man går ner massor i vikt vid höga prolaktinvärden, och i såna fall blir man inte gravid heller. Det är ett enkelt blodprov, och också enkelt att behandla med medicin ifall man har för högt värde.

@Monifa om inget händer kan du be Gun kolla prolaktin. Det är möjligt att man går ner massor i vikt vid höga prolaktinvärden, och i såna fall blir man inte gravid heller. Det är ett enkelt blodprov, och också enkelt att behandla med medicin ifall man har för högt värde.

Om jag fortsätter gå ner i vikt, om jag inte går upp i vikt eller om det inte blir någon graviditet inom ett år? ;) När är det läge att be om det undrar jag kort och gott. Ska googla om en stund när jag sitter bättre till :)

Hmm, tror tyroxinet börjar kicka in. Har ju alltid frusit som en liten gris, jag sitter med vinterjacka när andra går i t-tröja. Vi har för tillfället 18 grader inne och jag svettas. Ingen feber så beror inte på det

@em-pirre gjorde en snabbgoogling men har inga andra symptom på höga prolaktinvärden :) så förhoppningsvis beror det på stress och att jag får tillbaka mina kilon :angel: jag behöver dom :cautious:

Rd13, negativt.

Utan Lutinus skulle jag nog haft mens. Rosa flytningar i två dagar och idag antydan till blödning.

Rd13, negativt.

Utan Lutinus skulle jag nog haft mens. Rosa flytningar i två dagar och idag antydan till blödning.
Fan också. Så var det för mig senast också, jag kände hur mensen försökte dra igång, men progesteronet bromsade. :( Men sluta ändå inte ännu med Lutinus. Vänta till testdag, för det finns ju alltid en chans...

Fan också. Så var det för mig senast också, jag kände hur mensen försökte dra igång, men progesteronet bromsade. :( Men sluta ändå inte ännu med Lutinus. Vänta till testdag, för det finns ju alltid en chans...

Jo jag är "duktig flicka" och gör som sjukhuset säger.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 828
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 520
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar