En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 14/10 BIM 27/10(beräknat) försök nr 14, 27 år, inga barn
Carand - ÄL 11/11 BIM 25/11 , försök nr 4, 29 år, ett barn
Mikatela - ÄL ca 17/10 BIM 31/10. 27 år, inga barn
hemlig - ÄL 18/10 BIM ca 1/11, slutade med piller jan-15, ett MA, 32 år, inga barn
viadukt - ÄL 24/10 BIM ca 5/11. 28 år, inga barn.
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn
paprika - ÄL 4/11 BIM 18/11, Försök nr 11, 29 år, inga barn
Eddisson - ÄL 1/11 BIM 15/11 försök nr 1
Hyldeblomst - ÄL 9/11, BM 23/11, försök nr 10 efter missfall, inga barn
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn
*gotlandsrusset* - ÄL 25/10, BIM 11/11. 27 år, ett barn 2013

em-pirre - VUL 30/10, FET2 4.11?
lil-sis - IVF 1, Testdag 9/11.Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCOS konstaterat 28/9. Behandling med Provera 28/9-7/10, 26/10-4/11, 23/11-2/12. Därefter spolning.
Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.
Cynthia - Obefintlig cykel. Påbörjar IVF1 9/11. Försökt i mer än ett och ett halft år. 31 år, inga barn
Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn
Halali - IVF-kö..äter Provera. 31, aldrig varit gravid.
Humla - PCO, Letrozol nästa cykel, försökt 6 mån, 30 år, inga barn.
ninsan - väntar på ÄL, äter Letrozol för att få igång ÄL. Försökt i över ett år, ett MF, 31 år, inga barn

Känner exakt likadant, varför jag? Varför funkar det inte? Vad är det för fel på mig?

Idag ska jag till Gunnar för att göra ett VUL och se om det ligger ett ägg redo, om Letrozolen funkat denna månad. Jag hoppas det iaf!
Hur såg det ut? Hur många kurer Letrozol har du fått? Fått ÄL av dem?

Fick utskrivet idag, men tar nog lite tid innan jag får mens så att jag kan köra igång.

Någon annan som har erfarenhet av Letrozol?

Fick utskrivet idag, men tar nog lite tid innan jag får mens så att jag kan köra igång.

Jag skulle ha fått det som nästa eftersom jag fick fyra äggblåsor av en enkeldos Pergotime... Min Gun menade att det är bättre med Letrozol, det går att styra bättre. Bättre äggkvalitet istället för flera halvdåliga.

Precis hemkommen från Gunnar och ett VUL. Jag vet inte hur många ägg han såg, men ett var 9 mm iaf och han ville att jag skulle komma tillbaka på måndag för ett nytt VUL och se om den vuxit. Jag hämtade ut den dyra Ovitrelle-sprutan nu också.
Jag är på första kuren, 1 tablett per dag mellan cykeldag 3-7. Så 5 sammanlagt. Jag har väldigt långa cykler och min vanliga Gun hoppas nu att vi kan korta ner dem. Jag blev gravid i maj spontant, men ingen mer graviditet efter det. Jag hoppas detta funkar, så det gå lite snabbare mellan mens och ÄL.

Jag skulle ha fått det som nästa eftersom jag fick fyra äggblåsor av en enkeldos Pergotime... Min Gun menade att det är bättre med Letrozol, det går att styra bättre. Bättre äggkvalitet istället för flera halvdåliga.
Ja, min Gun sa att det var mindre risk för att flera äggblåsor skulle mogna, och att det var lite mindre biverkningar.
Har läst lite forskningsresultat nu på eftermiddagen och det verkar vara lite ökad chans för graviditet jämfört med Pergotime.

Precis hemkommen från Gunnar och ett VUL. Jag vet inte hur många ägg han såg, men ett var 9 mm iaf och han ville att jag skulle komma tillbaka på måndag för ett nytt VUL och se om den vuxit. Jag hämtade ut den dyra Ovitrelle-sprutan nu också.
Jag är på första kuren, 1 tablett per dag mellan cykeldag 3-7. Så 5 sammanlagt. Jag har väldigt långa cykler och min vanliga Gun hoppas nu att vi kan korta ner dem. Jag blev gravid i maj spontant, men ingen mer graviditet efter det. Jag hoppas detta funkar, så det gå lite snabbare mellan mens och ÄL.
Hoppas den vuxit till sig till på måndag!
Jag har också långa cykler, mellan 34-54 dagar har det varit.

Nu har jag varit inne för spolning och det var tyvärr inte längre så positivt resultat för mig som sist :( Vet inte om det är passage eller inte, det gick inte att spola ordentligt men det kan ha varit för att livmodern(?) krampade och måste inte betyda att det är något problem med äggledarna. Vi fick avbryta för det högg till med en skarp smärta och jag var nära att svimma.

Sedan gick det nu att se den äggstock som varit dold pga stor gulkropp förra gången. Två cystor varav en misstänks vara pga endometrios :cry: Det kom lite som en chock faktiskt eftersom jag inte haft några andra direkta symptom. Inga problem vid mens eller liknande. Det är troligtvis aktuellt med IVF längre fram men först ville Gun skicka en remiss för eventuell titthålsoperation eftersom cystorna sitter i vägen för ett äggplock. Hon ville att de skulle Passa på att spola äggledarna också vid en eventuell operation.

Så nu ska jag invänta tid för att bli kollad igen och senare vänta på eventuell operation. Jag är väldigt tacksam att jag inte var ensam vid besöket.

Blodproverna som togs förra gången hade bra värden. Och jag hade sååå fina äggstockar för övrigt :cautious:

Är det någon mer i tråden som har endometrios och vet lite mer? Jag kommer nog ägna några timmar åt googling nu...

Nu har jag varit inne för spolning och det var tyvärr inte längre så positivt resultat för mig som sist :( Vet inte om det är passage eller inte, det gick inte att spola ordentligt men det kan ha varit för att livmodern(?) krampade och måste inte betyda att det är något problem med äggledarna. Vi fick avbryta för det högg till med en skarp smärta och jag var nära att svimma.

Sedan gick det nu att se den äggstock som varit dold pga stor gulkropp förra gången. Två cystor varav en misstänks vara pga endometrios :cry: Det kom lite som en chock faktiskt eftersom jag inte haft några andra direkta symptom. Inga problem vid mens eller liknande. Det är troligtvis aktuellt med IVF längre fram men först ville Gun skicka en remiss för eventuell titthålsoperation eftersom cystorna sitter i vägen för ett äggplock. Hon ville att de skulle Passa på att spola äggledarna också vid en eventuell operation.

Så nu ska jag invänta tid för att bli kollad igen och senare vänta på eventuell operation. Jag är väldigt tacksam att jag inte var ensam vid besöket.

Blodproverna som togs förra gången hade bra värden. Och jag hade sååå fina äggstockar för övrigt :cautious:

Är det någon mer i tråden som har endometrios och vet lite mer? Jag kommer nog ägna några timmar åt googling nu...

Vet inte om du läste inläggen jag och @Halali skrev nån sida tillbaka. Men hon förklarade väldigt bra och verkade påläst :) jag ska in på UL nästa vecka för att börja utreda om jag har endometrios.

Vet inte om du läste inläggen jag och @Halali skrev nån sida tillbaka. Men hon förklarade väldigt bra och verkade påläst :) jag ska in på UL nästa vecka för att börja utreda om jag har endometrios.
Jo jag har läst era inlägg nu, det gjorde mig lite orolig inför eventuell operation :crazy:. Men jag för hoppas att de gör rätt bedömning.

Hoppas att du får positivt besked nästa vecka!

Jo jag har läst era inlägg nu, det gjorde mig lite orolig inför eventuell operation :crazy:. Men jag för hoppas att de gör rätt bedömning.

Hoppas att du får positivt besked nästa vecka!
Men vad bra att ni började utreda! Och att ni har en plan! Mina äggledare krampade ju också, men gick fint att spola vid nästa försök. Usch så ont det gjorde då de försökte pressa igenom vätska men ledarna krampade... Andra gången kändes det knappt.

@paprika Jag råkade ut för samma sak, dvs att man upptäckte en chokladcysta. Har aldrig haft några symptom på endo och blev smått chockad. Men jag blev gravid genom IVF.

Bitter idag. Vad var meningen med förra veckans besvär och symtom, när jag nu känner typ inget? Hade ju "lika gärna" kunna äta Proveran enligt tidigare plan, om jag ändå inte är gravid. Skit oxå. Har tabbat mig, förstört planeringen och förlängt barnlösheten ännu mer. Och alla andra väntar barn.

Bitter. Less. Trött.

När har man egentligen ägglossning? Jag vet att man har den ett visst antal dagar före nästa mens, men min mens är lite oregelbunden. 24, 25, 26, 27 gjorde vi försök ;), den 28 märkte jag en flytning som jag tolkade som ägglossningsflytning. Den 29 gjorde vi ett nytt försök. Har vi nu lyckats att missa den allra viktigaste dagen? När flytningen som jag tolkat som ägglossning kommer - är det just den dagen jag har ägglossning? Eller har ägglossning skett dagen innan eller kommer ske dagen efter flytningen? Min kalender säger att jag ska ha ägglossning imorgon, men jag tror som sagt att jag hade det den 28..E.

Bitter idag. Vad var meningen med förra veckans besvär och symtom, när jag nu känner typ inget? Hade ju "lika gärna" kunna äta Proveran enligt tidigare plan, om jag ändå inte är gravid. Skit oxå. Har tabbat mig, förstört planeringen och förlängt barnlösheten ännu mer. Och alla andra väntar barn.

Bitter. Less. Trött.

Idag är jag inte lika bitter på livet som jag brukar vara, så jag skickar massor med kramar till dig! :heart:heart:heart

När har man egentligen ägglossning? Jag vet att man har den ett visst antal dagar före nästa mens, men min mens är lite oregelbunden. 24, 25, 26, 27 gjorde vi försök ;), den 28 märkte jag en flytning som jag tolkade som ägglossningsflytning. Den 29 gjorde vi ett nytt försök. Har vi nu lyckats att missa den allra viktigaste dagen? När flytningen som jag tolkat som ägglossning kommer - är det just den dagen jag har ägglossning? Eller har ägglossning skett dagen innan eller kommer ske dagen efter flytningen? Min kalender säger att jag ska ha ägglossning imorgon, men jag tror som sagt att jag hade det den 28..E.

Köp stickor!

:)

Vilken dag i cykeln är du på? Som @lil-sis säger är det enklast att kolla med stickor, men det kan vara bra att veta ungefär hur en cykel brukar se ut om man vill spara stickor och inte testa onödigt tidigt.

Om du inte vill testa stickor kan du vänta till nästa mens och räkna bakåt två veckor. Då kan du fundera på hurdana symtom du hade just då och på så vis känna igen dem nästa ägglossning. Flytningarna kommer före och under ägglossning, men det kan variera mycket mellan cykler.

Har varit på endometrium VUL. 8,5mm och bra på alla sätt. Får veta vilken dag FET sker idag. Troligen 5.11.

Också denna Gun sa att man SKA se cirkulation/flöde med doppler i vecka 6+0, ofta redan5+5, så hon rekommenderade VUL redan då ifall jag blir gravid. Annars slösar vi kanske en massa tid på att vänta. Hon tyckte att två VUL med en veckas mellanrum kunde vara vettigt. Hon sa också att hon tycker att UL i 12+0 är rent löjligt, att det är helt sjukt att folk ska tvingas vänta så länge (via vanlig bm får man första ultrat då).

Har varit på endometrium VUL. 8,5mm och bra på alla sätt. Får veta vilken dag FET sker idag. Troligen 5.11.

Också denna Gun sa att man SKA se cirkulation/flöde med doppler i vecka 6+0, ofta redan5+5, så hon rekommenderade VUL redan då ifall jag blir gravid. Annars slösar vi kanske en massa tid på att vänta. Hon tyckte att två VUL med en veckas mellanrum kunde vara vettigt. Hon sa också att hon tycker att UL i 12+0 är rent löjligt, att det är helt sjukt att folk ska tvingas vänta så länge (via vanlig bm får man första ultrat då).

Jag kan bara hålla med om det, att vänta till vecka 12 för ett UL. Blir jag gravid igen så får jag ett tidigt UL av Sophiahemmet där jag gör min utredning. Aldrig att jag hade kunnat vänta till vecka 12, särskilt med ett MF i bagaget. Hade varit ett vrak.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 520
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar